تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۶۱۶۰۲

اولمرت:نتانیاهو اسرائیل را نابود می‌کند

یکی از نخست‌وزیران اسبق رژیم صهیونیستی که تجربه شکست مقابل حزب‌الله را دارد اعلام کرد نتانیاهو به جای استفاده از راهکار سیاسی برای پایان دادن به جنگ، به دنبال گسترش درگیری با حزب‌الله بوده و برای نابودی اسرائیل تلاش می‌کند.

 «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که اخیراً هجمه‌های تندی ضد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی این رژیم به دلیل عملکرد فاجعه بار آن در جنگ غزه انجام داده است، در مقاله‌ای که در روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد، اعلام کرد: نتانیاهو اهداف دقیقی برای ارتش در جنگ تعیین نکرده و همچنان به طولانی‌تر کردن جنگ اصرار دارد.

نتانیاهو به دنبال طولانی کردن جنگ است

اولمرت افزود: من نتانیاهو را متهم می‌کنم که به جای توافق با دولت لبنان تحت میانجیگری فرانسه و آمریکا، قصد دارد دامنه جنگ را گسترش دهد و یک درگیری نظامی مستقیم و همه جانبه در شمال با حزب الله آغاز کند؛ در حالی که استفاده از راهکار سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌ها، به ده‌ها هزار نفر از ساکنان شمال که بر اثر جنگ آواره شده‌اند، اجازه می‌دهد به خانه‌هایشان برگردند.

وی به چالش‌های ارتش صهیونیستی در سایر جبهه‌ها اشاره و تاکید کرد: نتانیاهو همچنین اقدامات عامدانه‌ای با هدف گسترش خشونت در کرانه باختری انجام داده است. در حال حاضر بسیاری از اسرائیلی‌ها در حال کشتار فلسطینیان در کرانه باختری هستند. این اسرائیلی‌ها معمولاً از نظامیان ارتش نیستند، بلکه شبه نظامیان متشکل از اراذل و اوباش هستند که با خود سلاح حمل می‌کنند و تحت هدایت «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو قرار دارند.

این نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر تصریح کرد: این شبه نظامیان به طرز وحشیانه‌ای با فلسطینی‌ها رفتار می‌کنند، اموال آنها را به آتش می‌کشند، مزارع را که منبع زندگی و امرار معاش فلسطینی‌هاست تخریب می‌کنند و عامدانه آنها را به قتل می‌رسانند.

پیروزی کامل اسرائیل در جنگ غیرممکن است

ایهود اولمرت در ادامه به شکست اهداف رژیم صهیونیستی در جنگ اشاره و تصریح کرد: نتانیاهو اسرای اسرائیلی که توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند را رها کرده است؛ به این بهانه که تلاش برای آزادی اسرا مانع از رسیدن اسرائیل به «پیروزی مطلق» می‌شود. پیروزی کامل اسرائیل هدفی غیرممکن است که نتانیاهو برای خود تعیین کرده تا به این ترتیب مسئولیت شکست را به گردن ارتش و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل آن بیندازد که رهبری عملیات نظامی در نوار غزه را بر عهده دارد.

در ادامه این مقاله آمده است: نتانیاهو همراه با عوامل، اعضای خانواده و سخنگویان رسانه‌ای خود یک کمپین سیستماتیک علیه مقامات نظامی، امنیتی و سیاسی اسرائیل به راه انداخته و در حال مسموم کردن جامعه اسرائیل است. نتانیاهو در واقع برای تضعیف اعتماد اسرائیلی‌ها به ارتش و مقامات آن تلاش می‌کند.

کابینه نتانیاهو هیچ برنامه‌ای برای بهبود وضعیت ندارد

ایهود اولمرت، نتانیاهو را به تشکیل یک کابینه امنیتی کوچک متهم کرد که شامل گروه کوچکی از افراد فاقد مهارت، تجربه و درک، آن هم در شرایط پیچیده کنونی است.

اولمرت تصریح کرد: این کابینه در راستای منافع شخصی وزرا و احزاب وابسته به آن کار می‌کند و این در حالی است که قشر بزرگی از اسرائیلی‌ها زیر بار سختی‌های ناشی از عواقب جنگ غزه، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. علاوه بر آن اقتصاد اسرائیل در حال فروپاشی است، بخش خدمات عمومی نابود شده و همه مناطق خالی از سکنه شده است. این وضعیت در حالی است که کابینه هیچ برنامه‌ای ندارد و هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت انجام نمی‌دهد.

نخست‌وزیر اسبق رژیم اشغالگر تاکید کرد: تا زمانی که این مرد ملعون (نتانیاهو) اداره کابینه را بر عهده دارد، هر روزی که می‌گذرد خطری جدی برای آینده و موجودیت اسرائیل است. نتانیاهو عامدانه تلاش می‌کند تا بافت حساس روابط حیاتی با کشورهای عربی از جمله مصر و اردن که برای امنیت اسرائیل ضروری هستند را از بین ببرد.

زمان اخراج نتانیاهو فرا رسیده است

وی افزود: کابینه نتانیاهو با وجود اینکه از حساسیت‌های امنیتی مصر در منطقه رفح و گذرگاه آن آگاه است، اما با تحرکاتی که در این منطقه انجام می‌دهد، به روابط تل‌آویو و قاهره آسیب جدی وارد می‌کند؛ در حالی که این روابط به مثابه زیرساخت اساسی برای حمایت از منافع امنیتی اسرائیل محسوب می‌شود. نتانیاهو همچنین با رفتارهای خود عامدانه فرصت ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای برای اسرائیل با حضور کشورهای عربی مانند مصر، اردن، امارات، بحرین و عربستان را بین برده است.

ایهود اولمرت همچنین گفت: نتانیاهو عامدانه به دنبال تضعیف اتحاد سیاسی امنیتی و نظامی اسرائیل با آمریکاست. بنابراین نتانیاهو باید بدون تاخیر محاکمه شود؛ چرا که خطری جدی برای موجودیت و آینده اسرائیل محسوب می‌شود و اکنون زمان اخراج نتانیاهو فرا رسیده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات