سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۶۲۶۳۴

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: واردات خودروی خارجی موجب افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروی خارجی باعث کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو در کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون واردات خودروی خارجی از مدل ۲۰۱۹ به بعد گفت: واردات خودروی خارجی باعث تعادل بخشیدن به بازار ودرو در کشور می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: واردات خودروی خارجی از یک سو باعث کاهش قیمت خودرو در بازار و از سوی دیگر باعث افزایش کیفیت خودروهای تولیدی در داخل می‌شود.

وی افزود: ما در بازار خودرو در کشور هم در بحث تامین قطعه و هم در بحث قیمت‌گذاری در بازار سیاه و تفاوت قیمت کارخانه با بازار مافیایی داریم که در هیچ جای جهان همچین مافیایی وجود ندارد و واردات خودروی خارجی باعث ساماندهی در این بازار و کاهش دست واسطه‌ها و مافیایی صنعت خودرو خواهد شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: سالانه ۲۰ هزار نفر بر اثر تصادفات در کشور جان خود را از دست می‌دهند که علت اصلی آن کیفیت پایین و فقدان ایمنی خودروهای تولید شده در داخل است که این مسئله واقعاً در شأن ملت ایران نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: علاوه بر این بخش قابل توجهی از مصرف بالای بنزین به خاطر کیفیت پایین خودروهای داخلی است که با واردات خودروی خارجی مصرف سوخت نیز کاهش خواهد یافت.

سلیمی عنوان کرد: همت ما باید بر این باشد که شهروندان ما خودرویی باکیفیت و با قیمت مناسب را بتوانند تهیه و استفاده کنند و واردات خودروی خارجی گام موثری در این مسیر است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات