صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۶۲۶۴۱

پیشخوان

سالخورده و فراموشکار 
نشریه انگلیسی «اکونومیست» در مطلب اصلی خود با عنوان «این راه اداره یک کشور نیست» نوشت: «جو بایدن و حزبش خود را ناجیان دموکراسی می‌دانند؛ اما عملکردشان با این ادعا مغایرت دارد. مناظره ریاست‌جمهوری برای بایدن بسیار بد بود، اما لاپوشانی آن بدتر بود. دردناک بود نظاره‌گر مردی باشیم سالخورده‌ و سردرگم که به سختی تلاش می‌کرد کلمات و وقایع را به یاد بیاورد. ناتوانی او در مباحثه با یک رقیب ضعیف نیز دلسردکننده بود؛ اما عملیات کارزار انتخاباتی‌اش برای انکار آنچه ده‌ها میلیون آمریکایی به چشم خود دیده بودند، سمی‌تر از همه چیز بود؛ زیرا بی‌صداقتی‌شان موجب برانگیختن انتقادات و نارضایتی شد.» این هفته‌نامه نخستین دلیل نامناسب بودن بایدن برای ریاست‌جمهوری را «زوال عقل» او دانست و نوشت: «نمی‌توان بحرانی بین‌المللی را به این دلیل که رئیس‌جمهور شب بدی را می‌گذراند، متوقف کرد. آیا کسی که نمی‌تواند جمله‌ای را درباره برنامه خدمات درمانی به پایان برساند، در قبال کدهای هسته‌ای قابل اعتماد است؟»
 
بحران مالی و نابودی سلامت روان آمریکایی‌ها 
هفته‌نامه «نیوزویک» در مطلب خود به تأثیر بحران مالی آمریکا بر سلامت روان شهروندان این کشور اشاره کرد و نوشت: «بر اساس پژوهش اخیر مارکت واچ گایدز (MarketWatch Guides)، ناامنی مالی سلامت روان آمریکایی‌ها را تخریب کرده است. تقریباً نیمی (47 درصد) از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی انجام شده گفتند که سال 2024 پر استرس‌ترین سال زندگی آنها از نظر مالی بوده است.»
این نشریه در ادامه با اشاره به «خستگی مالی شهروندان آمریکا» می‌نویسد: «88 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که سطحی از استرس مالی را احساس می‌کنند و 65 درصد گفتند که مسائل مالی، بزرگ‌ترین منبع استرس است که تأثیر منفی قابل توجهی بر سلامت روان آنها داشته است. تأثیر استرس مالی تنها روحی نیست؛ پاسخ‌دهندگان علایم جسمی دیگری از جمله بی‌خوابی، خستگی جسمانی، سردرد، افزایش یا کاهش وزن و مشکلات گوارشی را نیز تجربه کرده‌اند.» نیوزویوک در پاسخ به این پرسش که «دقیقاً چه چیزی باعث استرس آمریکایی‌ها می‌شود؟» نوشت: «قیمت بالای کالاهای اساسی، ناتوانی در پس‌انداز پول و کمبود درآمد علل اصلی است. برخی نیز بر این باورند که سیاست‌های اقتصادی ایالات متحده موجب وضعیت فعلی است.» «لیز هانتر» مدیر مانی اکسپرت به نیوزویک گفت: «از آنجایی که بحران هزینه‌های زندگی همچنان بر خانوارهای آمریکایی سایه انداخته، بسیاری از افرادی که در حال حاضر دچار مشکل مالی شده‌اند، همچنان قادر به مدیریت امور مالی خود نخواهند بود.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات