صبح صادق >>  پاسدار >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۶۲۶۵۶
سرلشکر سلامی

سیطره بر ملت‌های مسلمان ناممکن است

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه سیطره دشمنان بر ملت‌های مسلمان امروز ناممکن است، گفت: «برای سپاه قرارگاه رمضان از مهم‌ترین ارکان جنگ به حساب می‌آمد که در آن چهره‌های بی‌نظیری را می‌توان دید[...]

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه سیطره دشمنان بر ملت‌های مسلمان امروز ناممکن است، گفت: «برای سپاه قرارگاه رمضان از مهم‌ترین ارکان جنگ به حساب می‌آمد که در آن چهره‌های بی‌نظیری را می‌توان دید.»
مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تأسیس قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یادواره شهدای این قرارگاه، با شعار «قرارگاه رمضان ۴۰ سال مجاهدت» با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد.
سرلشکر سلامی در این مراسم گفت: «شما خانواده شهدا در این مراسم مهمان نیستید، بلکه میزبان هستید؛ چرا که ایران موکب همه شهیدان دنیای اسلام است. قلب‌های مردم ایران سرشار از عشق نسبت به همه ملت مسلمان در همه نقاط عالم، به ویژه شهدای عزیز اسلام و خانواده‌های آنهاست که مثل ستاره‌های پرفروغ در آسمان افتخارات امت اسلام می‌درخشند.»
فرمانده کل سپاه ادامه داد: «مفتخر هستم که امروز در جمع این عزیزان حضور پیدا کردم. مقاومتی که از گذشته دور با شکل‌گیری قرارگاه رمضان در دنیای اسلام آغاز شده، بسیار مهم است و امروز در صفحات سیاسی جهان اسلام زیباترین پیوند‌ها و مستحکم‌ترین برادری‌ها در لحظه‌های سخت شکل می‌گیرد‌، همچنین اقوام در یک سنگر برای آرزوهای بزرگ و مشترک در مقابل دشمنان مشترک می‌ایستند تا از کرامت، شرف و مرز خود دفاع کنند.»
سرلشکر سلامی شرح داد: «در هم آمیخته شدن خون‌های شهید ابومهدی المهندس و شهید سلیمانی در یک نقطه و یک سرزمین نشان‌دهنده این حقیقت است که اسلام برای حمایت از مسلمانان مرز نمی‌شناسد. این مرزهای جغرافیایی که در کشورها وجود دارد، در اسلام تفکیک‌کننده نیست و آرزوها را از هم جدا نمی‌کند. قرارگاه رمضان افتخار اولیه‌ای بود برای بیان این حقیقت. این قرارگاه تجلیل واقعی امت واحده بود در جهاد اسلامی.»
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: «آنها هر روز در اتاق‌های فکرشان طراحی می‌کنند تا مسلمانان را به اسارت بگیرند. ایران پناهگاه آ‌نهاست. ما یک جغرافیای اعتقادی داریم و یک جغرافیای سرزمینی و رسمی‌. عمل ما در میدان بر اساس جغرافیای اعتقادی ماست.»
وی تصریح کرد: «امروز این واقعیت را می‌بینیم که مسلمانان صاحب قدرت شده‌اند. آنها به شمشیر تن می‌دهند و سینه‌های‌شان ستبر است تا مورد عزت ملت مسلمانان باشند. ما نه ظالمیم و نه ظلم را می‌پذیریم و این دستور قرآن است.» سردار سلامی اعلام کرد: «وعده صادق پله‌ای بود از این حقیقت که اگر شرایط اقتضا کند، ما عمل می‌کنیم. این نیست که ما بنشینیم و فقط دیگران از جبهه مقاومت حمایت کنند. اگر لازم باشد خودمان هم شمشیر می‌کشیم. عزت مسلمانان بر هر چیز واجب‌تر است.»
سردار سلامی افزود: «سیطره دشمنان بر ملت‌های مسلمان امروز به طور لایتناهی ناممکن است. خوشبختانه رهبری داریم که به اعماق فتنه‌انگیزی‌های دشمن آگاه است و دشمن را می‌شناسد. او بر اساس جهان‌بینی قرآن قدرت‌های بزرگ را کوچک می‌شمارد.»
وی تأکید کرد: «این قدرت‌های غیر الهی از دید قرآن قدرت آفرینش یک پشه را ندارند و اگر مگسی از آنها چیزی برباید، قادر به بازپس‌گیری آن نیستند. خداوند با منطق حق سخن می‌گوید و ما به این حقیقت ایمان داریم. بنابراین، اگر ما در میدان باشیم، آنها میدان را ترک خواهند کرد و ما را آزاد خواهند گذاشت. می‌توانیم با پیوند زدن قدرت‌مان به عنوان بخش مهمی از قدرت جهان ظاهر شویم؛ همان طور که امروز به عنوان اسلام ظاهر شدیم.»
سردار سلامی اظهار داشت: «برادران کرد و عرب ما و مسلمانان بوسنی و... هر جا باشند، برادران ما هستند. اسلام از این مرزها عبور کرده است. اساساً اسلام شعب و قبایل را فرصتی برای محبت به یکدیگر می‌داند.»
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: «اربعین نشان‌دهنده این تجمیع محبت‌هاست. انسان‌هایی با صورت‌ها و ملیت‌ها و هویت‌های متفاوت در مسیر یک رود بی‌انتها برای عشق به ائمه اطهار(ع) به هم می‌پیوندند و یک جهان جدید می‌سازند. ما در یک دنیای جدید زندگی می‌کنیم که بدون هم پیروز نمی‌شویم، اما بدون هم شکست می‌خوریم. هر جا با هم هستیم، شکست‌ناپذیریم و خدا هم ما را به همین سفارش کرده است.»
فرمانده کل سپاه گفت: «امروز صهیونیست‌ها از همه جا زیر آتش هستند و این دل‌انگیزترین نماد وحدت میان مسلمانان است.» او تأکید کرد: «ما باید بایستیم و نباید کرنش کنیم و تسلیم شویم. مسلمان عزیز است و شکست‌ناپذیر است.»
سرلشکر سلامی اظهار داشت: «مسیر شهید و شهادت هرگز فراموش نمی‌شود و همیشه خاطرات آنها بر جا می‌ماند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات