تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۶۲۹۳۲

ذخایر انرژی "اسرائیل" در تیررس یمنی‌ها

منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که ارتش یمن در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بندر «الحدیده» در جنوب یمن قصد دارد تا به تاسیسات و ذخایر انرژی این رژیم حمله کند.

شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی گفتند که یمنی‌ها قصد حمله به میدان‌های گازی «لویاتان» و«تمار» و نیروگاه برق «اوروت رابین»،«روتنبرگ»،«اشکول» و «حیفا» در سرزمین های اشغالی را دارند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ تاسیسات و مخازن نفت شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند. رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که از این تاسیسات استفاده نظامی می شود. بندر الحدیده مهمترین بندر یمن است که زیر نظر سازمان ملل، کمک های انسانی و بشردوستانه از طریق آن وارد کشور یمن می شود.

وزارت بهداشت یمن در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده اعلام کرد که بر اثر این حملات ۶ شهروند یمنی شهید، ۳ نفر مفقود و ۸۳ نفر دیگر زخمی شدند.

در این راستا، امروز هیاتی از سازمان ملل متحد از تاسیسات آسیب دیده بندر الحدیده یمن در پی حملات اخیر جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی بازدید کرد.

هیات سازمان ملل ویژه پشتیبانی از توافق الحدیده در جریان این بازدید که به همراه تعدادی از مقامات محلی و مسئولان بخش تاسیسات بندر الحدیده انجام شد، از خسارت های وارده شده به این بندر مطلع شدند. این هیات همچنین به توضیحات مقامات محلی و مسئولان تأسیسات بندر الحدیده درباره شدت حملات ارتش رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن بر وضعیت انسانی در یمن گوش داد و بار دیگر بر عاری بودن بنادر یمن از حضور نظامی تاکید کرد و گفت که این بنادر تحت نظارت ماموران سازمان ملل و بازدیدهای میدانی مستمر آنها است.

مسئولان بندر الحدیده یمن از نمایندگان سازمان ملل خواستند تا نقش و مسئولیت خود را بر اساس ماموریت محول شده به آنها انجام دهند و حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به بندر الحدیده را محکوم کنند و گزارشی از حجم آسیب وارد شده به آن بر اثر این حملات و نقض آشکار قوانین بین المللی توسط این رژیم به سازمان ملل ارائه دهند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات