تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۵۴۷۳۳

هشدار یمن به آمریکا: در آمادگی کامل نظامی هستیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یحیی سریع شب گذشته، ۲۹ دسامبر به آمریکا و کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف دریایی علیه صنعاء هشدار داده و عواقب تشدید تنش‌ها را بر عهده واشنگتن دانست.

«نیروهای مسلح یمن برای دفاع و مقابله با هرگونه تجاوز در چارچوب وظایف ملی و مسئولیت‌های دینی خود از انجام هیچ کاری دریغ نخواهند کرد» این مقدمه هشدار صریحی بود که سخنگوی نیروهای مسلح یمن در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به کاخ‌سفید نوشت.

وی در ادامه با تاکید بر قاطعانه‌بودن مواضع صنعاء در قبال مسئله فلسطین و عدم تغییر آن در شرایط مختلف، تصریح کرد که نیروهای مسلح یمن آمادگی کامل نظامی برای اجرای دستورات عبدالملک بدرالدین الحوثی در هر لحظه برای مقابله با هرگونه تجاوزی علیه کشور و مردم ما را دارند.

تسلط نیروهای یمنی بر کشتی گلکسی لیدر در دریای سرخ

سریع ضمن فراخواندن امت اسلامی به حمایت ار فلسطین، خطاب به واشمگتن خاطرنشان کرد که دشمن آمریکایی باید به هشدارهای رهبر ما که در آخرین سخنرانی ایشان آمده بود توجه کند؛ زیرا ایشان مرد حرف و عمل هستند.

رهبر انصارالله یمن هفته گذشته طی سخنانی با اعلام آمادگی یمن برای اعزام صدها هزار نفر به فلسطین تاکید کرده بود که «در این روزها تلاش داریم توانایی‌های نظامی خود را توسعه دهیم تا از آن برای مقابله با کشورهایی که در منطقه سعی دارند مقابل حملات ما به دشمن اسرائیلی بایستند، بهره ببریم».

پرتاب موشک‌های یمنی به سوی شهرک‌های اسرائیلی در حمایت از غزه

ائتلاف دریایی آمریکا برای حمایت از جنایات ارتش اسرائیل در غزه که از ابتدای شکل‌گیری با عدم پیوستن چندین کشور عربی و غربی عملاً شکست خورده، موجب تغییر موضع صنعاء نشده و رهب انصارالله تاکید می‌کند «ما همیشه آرزوی جنگ مستقیم با اسرائیل و آمریکا را داریم».

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله محمد البخیتی درباره ماهیت مبارزه صنعاء علیه ائتلاف تل‌آویو و واشنگتن تصریح می‌کند «همانطور که یمن در نبرد اخلاقی علیه ائتلاف آمریکایی پیروز شد، چنانچه مورد حمله قرار گیرد، در هر نبرد نظامی دیگر هم پیروز خواهد شد».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات