صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۶۲۹۶۷

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۵/۳؛ افزایش دمای کشور طی ۵ روز آینده

سازمان هواشناسی از افزایش تدریجی دمای کشور طی ۵ روز آینده خبر داد و برای ۱۲ استان هشدار رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت صادر کرد.

بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط روز پنجشنبه برای گیلان، برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی برقرار است.

جمعه و شنبه آینده در برخی مناطق گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار پراکنده روی می‌دهد. یکشنبه آینده در گیلان، برخی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، مازندران، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

طی ۵ روز آینده در برخی مناطق شرق، شمال شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و مناطقی از استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور به جز سواحل دریای خزر روند تدریجی دما به‌ویژه در مناطق مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در پیش خواهد بود.

امروز و فردا دریای عمان، مرکز و شرق خلیج‌فارس، پنجشنبه و جمعه دریای خزر و از جمعه تا یکشنبه آینده خلیج‌فارس و دریای عمان مواج هستند.

هشدار فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر)

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۰۵

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۳: اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، مازندران، شرق گیلان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان، شمال خراسان رضوی، جنوب غرب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۴: اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان.

جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۰۵: اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، زنجان و قزوین، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتاً شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال و درختان کهنسال.

توصیه: عدم اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی بویژه در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال.

هشدار افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۰۵

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید در نواحی مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۳: جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، قم، شمال مرکزی، یزد، اصفهان و جنوب تهران.

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۰۴: جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، قم، اصفهان، یزد، شمال مرکزی، البرز و جنوب تهران.

جمعه ۱۴۰۳/۰۵/۰۵: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق و جنوب سمنان، یزد و شمال اصفهان.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم جابجایی با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها، بسته نگه داشتن درب سالن‌های پرورشی.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات