سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۶۳۶۷۸

آیت الله آملی لاریجانی: انتخاب «السنوار» نشانگر قدرت و وحدت بیشتر در جریان مقاومت است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقاومت شکستنی نیست گفت: انتخاب«یحیی السنوار» نشانگر قدرت و وحدت بیشتر در جریان مقاومت است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی پیش از دستور جلسه صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر ضمن گرامیداشت یادشهید جبهه مقاومت، شهید اسماعیل هنیه، گفت: صهیونیست‌ها در این مسئله دچار اشتباه محاسباتی بزرگی شدند، خیال می کنند ترور فرماندهان مقاومت چه در لبنان چه در فلسطین و در هر جای دیگر، سبب از بین رفتن جبهه مقاومت خواهد شد و این خطای بزرگی است. مقاومت، امروز یک جریان فکری و عملی در دنیای اسلام است که با ترور اشخاص از بین نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه در این اقدام جنایت کارانه ای که صهیونیست ها انجام دادند و میهمان نظام جمهوری اسلامی را ترور کردند، حتما با پاسخ قاطع جبهه مقاومت مواجه خواهند شد، تاکیدکرد: همانطورکه مقام معظم رهبری هم فرمودند پاسخ ایران قاطع و دشمن صهیونیست را پشیمان خواهد کرد. همانطور که رفتار آنها نشان می‌دهد، پس از این جنایت از خوف پاسخ جمهوری اسلامی، مستاصل شده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهادت در واقع مورد استقبال خود این شهیدان بوده و دائما انتظار آن را می کشیدند، افزود: اما از منظری دیگر شهادت این عزیزان چهره منفور و سفاک صهیونیست‌ها را برای جهانیان اشکارتر کرد. در هر حال جبهه مقاومت با شجاعت و اقتدار ایستاده است و ما مطمئن هستیم که خداوند تبارک وتعالی نصرتش را برای این جبهه صبور، مقاوم و شهید پرور عنایت خواهد کرد.

آملی لاریجانی افزود: در جبهه مقاومت نسلی رشد کرد و بالنده شد که طالب شهادت‌اند.جوان هفت ـ هشت ساله طالب شهادت است او شهادت را اختیار می‌کند، این مقاومت شکستنی نیست و صهیونیست‌ها خطای فاحشی مرتکب شدند و ما به نصرت الهی مطمئنیم. انتخاب«یحیی السنوار» برای ریاست دفتر سیاسی حماس و جانشینی اسماعیل هنیه هم نشانگر قدرت و وحدت بیشتر در جریان مقاومت است و امیدواریم که با اقتدار بیشتر ایشان، این نهضت ادامه یابد.

وی با تبریک مجدد به پزشکیان رئیس‌جمهور، حضور او را در کنار سایر روسای قوا به عنوان شخصیت حقوقی مغتنم دانست و تاکید کرد: حضور روسای قوا به دلیل اشرافی که بر زیر مجموعه خودشان دارند، می‌تواند در مباحثی که مطرح می‌شود و در رسیدن به مصالحی که مجمع باید تشخیص دهد چه در باب مصوبات اصراری مجلس و چه در تدوین سیاستها که مصالح کلی نظام باید مد نظر قرار گیرد، کمک کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : البته این اغتنام فرصت، متقابل هم هست، چون اعضای مجمع عموماً اشخاصی هستند که در نظام جمهوری اسلامی متشخص‌اند و از حیث تجارب بسیار ارزنده ای که دارند و به لحاظ نسبتی که در نظام از جهت سیاسی اجتماعی و یا فرهنگی داشته‌اند و یا دارند و مباحث ارزشمندی که در جلسات مجمع مطرح می‌کنند، برای روسای قوا هم فرصت مغتنمی است، از این رو امیدواریم این جلسات با حضور روسای قوا به کمال بیشتری برسد.

آملی لاریجانی همچنین با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران کشور، اظهار کرد: باید همه توجه کنیم که خبرنگاری و البته رسانه به طور کلی نقش بسیار مهمی در همه کشورها دارد وخبرنگاران مولفه‌ای قوی در بحث رسانه هستند. خبرنگاران در واقع با همه مشکلاتی که در سرراهشان است، مبارزه می‌کنند تا مسائل و حقایق را منعکس کنند.

وی با بیان اینکه در همه دنیا شأن خبرنگاران مهم است، افزود: شما ببینید در همین جبهه مقاومت چه تعداد ازخبرنگاران برای منعکس کردن حقایق جبهه مقاومت به خصوص غزه، شهید شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در امور دیگر هم همین‌طور است در درون کشور در خصوص مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی هم خبرنگاران خطر می‌کنند و وارد جریانات می‌شوند و اخبار، مشکلات ، کاستی‌ها و احیانا مفاسد را منعکس م‌ کنند. همه باید این تلاش‌ها را قدر بدانیم و از انتقادات استقبال کنیم. مفتوح بودن باب نقد وانتقاد به نفع مسئولین است.

آملی لاریجانی باتاکید براینکه خبرنگاری و کل رسانه باید در چارچوب اخلاق حرفه ای حرکت کند، افزود: هدف خبرنگار بایدکشف واقع و ارائه گزارش در مسیر حق و عدالت باشد و اینطور نباشدکه گاهی به خاطر انتساب به یک شخص، یک نهاد و یا یک جریان، قلب حقایق و تخریب شخصی ویا مدح بی جا نسبت به شخصی بکنند! اخلاق حرفه ای اقتضا می‌کند موازین و هنجارها وحدود شرعی رارعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه رعایت هنجارهای اخلاقی منحصر در اموررسانه نیست و در سایر مشاغل نیز وجود دارد، گفت: این قواعد اخلاقی و شرعی منحصر به بحث رسانه نیست، اما امروز این موضوع یکی از مسائل مبتلابه جامعه ماست. جریان رسانه در کشور جریان مهمی است وخبرنگاران می‌توانند به سلامت و بهبودی وضع موجود کمک کرده و رفع کاستی‌ها را با انتقادهای صحیح خود بیان کنند، لکن گاهی ملاحظه می‌شود که در برخی موارد از حدود یادشده خارج می‌شوند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات