سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۶۳۷۳۹

گفتمان چپ‌ها باید تغییر کند

خانیکی: گفتمان عدالت و پی جویی‌های آن در جامعه امروز ایران مبحثی است که باید مورد توجه متفکران، روشنفکران و کنشگران سیاسی و مدنی قرار گیرد.

هادی خانیکی بر این باور است که گفتمان پزشکیان، عدالت بوده و این گفتمان بر آمده از تغییرات در بطن و متن جامعه می‌باشد.

خانیکی طی گفتگویی با روزنامه اعتماد، با بیان اینکه هسته مرکزی تغییرات در جامعه ایران، احساس عدالت است، گفته است که این انتخابات به نظرم انتخاباتی است که در متن احساس بی‌عدالتی و نابرابری شکل گرفته و طبیعتا، به رویکردهای عدالت‌طلبانه توجه بیشتری نشان داده است.

این فعال اصلاح‌طلب افزوده است: تغییرات اجتماعی کشور، مطالبات خود را در درون گفتمان عدالت جست‌وجو می‌کند. دکتر پزشکیان و رویکردهای ارائه شده توسط ایشان به این اعتبار درک شده، در واقع بخش‌های آسیب‌دیده و رنج‌دیده جامعه ایرانی، پیام عدالت را از پزشکیان گرفتند.

خانیکی درباره گفتمان حاکم بر اصلاح‌طلبان گفته است: گفتمان خاص پزشکیان را ذیل عنوان گفتمان عدالت شکل داده‌اند. از این منظر فکر می‌کنم گفتمان عدالت و پی جویی‌های آن در جامعه امروز ایران مبحثی است که باید مورد توجه متفکران، روشنفکران و کنشگران سیاسی و مدنی قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی مسائل اصلاحات را بررسی می‌کردم، متوجه شدم نیاز است گفتمان اصلاحات هم مبتنی بر مولفه‌های عدالت‌گرایانه روز آمد شود، اظهار داشت: دولت جدید هم باید دولتی باشد که نهایت تلاش خود را برای رفع تبعیض در حوزه‌ها گوناگون می‌کند. رفع تبعیض صرفا مساله اقتصادی نیست که صرفا با دادن امتیازات اقتصادی حل شود. مجموعه افرادی که حس بی عدالتی دارند و حق خود را زایل شده می‌بینند به دنبال احقاق حق هستند و این حق نسبت وثیق و نزدیک با عدالت پیدا می‌کند.

گفتنی است این اظهارات خانیکی در حالی صورت می‌گیرد که اصلاح‌طلبان رادیکال با طرح محورهایی همچون اصلاحات ساختاری عملا بر ضد گفتمان پزشکیان عمل کرده و می‌کوشند دیدگاه های لیبرالیستی خود را بر دولت عدالت محور وی بار نمایند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات