بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۶۳۷۵۸

عبدالباری عطوان: نتانیاهو باید پاسخ دندان‌شکن دریافت کند

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با تاکید بر اینکه جنایات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخی دندان شکن دریافت نکند، به جنایت و جنگ ادامه خواهد داشت، گفت که ایران و حزب الله لبنان ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

به نقل از رای الیوم، عطوان با اشاره به تداوم کشتارهای روز شنبه رژیم صهیونیستی در نوار غزه نوشت: این آخرین کشتار نخواهد بود و چه بسا کشتارهای خونین‌تری در راه باشد، تا زمانی که اعراب به محکومیت اکتفا و جامعه جهانی فقط ابراز هراس می کنند. نتانیاهو بسیار خرسند است که احدی جلودار او نیست و به شیوه ای که می فهمد، با او برخورد نمی کنند.

وی افزود: استراتژی نتانیاهو روشن است و آن سرعت بخشیدن به کشتار جمعی و دیکته کردن خواسته هایش بر ساکنان غزه است. نتانیاهو به ساکنان غزه می گوید، «شما جز مرگ بر اثر گرسنگی یا موشک یا کوچ کردن و ترک سرزمین راهی دیگر ندارید و هر آنچه در زیر زمین و روی آن از گاز، نفت و سواحل زیبا و موقعیت راهبردی است، از آن ما است. ما صاحبان این سرزمین هستیم و شما بیگانه و بیشتر اعراب با ما همراه هستند».

عطوان تصریح کرد: نتانیاهو به دنبال ادامه جنگ است و هرگز زیر بار توقف آن نخواهد رفت، مگر در صورتی که مجبور شود و آن هم با هدف قرار دادن تل آویو، حیفا، عکا، نهاریا، صفد و دیمونا با موشکهای نقطه زن و صدها پهپاد انتحاری. تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد و بازدارندگی ایجاد نشود، این فجایع تداوم خواهد داشت.

سردبیر رای الیوم ادامه داد: نتانیاهو هنیه را در قلب تهران و فواد شکر را در مرکز ضاحیه بیروت هدف قرار داد، بندر الحدیده را به آتش کشید و ما همچنان منتظر واکنش هستیم و امیدواریم که طولانی نشود.

وی به برگزاری نشست نتانیاهو و وزیرانش در زیر زمین، لغو پروازهای فرودگاه بن گورین، فرار بیش از یک میلیون نفر از فلسطین اشغالی به مکان امن در غرب، آوارگی شمار زیادی در هتلها و چادرها و نیز درهم شکستن شوکت ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی، برداشتن شدن نقاب از چهره ددمنشانه و شینع این رژیم برای جهانیان و آشکار شدن ماهیت تجاوزکارانه آن اشاره کرد.

عطوان بیان کرد: غرب منافق به سرکردگی آمریکا با کمک چهار میلیارد دلاری به نتانیاهو پاداش می دهد و او را به تداوم کشتار و ترور و بالابردن آمار قربانیان تشویق می کند و از ایران، لبنان و یمن می خواهد که خویشتنداری کنند و دست به واکنش انتقام جویانه نزنند. ما از مقاومت فلسطین به رهبری «یحیی السنوار» می خواهیم که در دام دروغ های غرب و آمریکا نیفتد و همه تماس ها با میانجی گران عرب را متوقف کند و این بهترین پاسخ به نمایش مضحک تحت لوای آمریکا به منظور مخفی نگاه داشتن شراکت مستقیم آمریکا در کشتار مردم غزه و گرسنه نگه داشتن آنها تاسرحد مرگ است.

وی اضافه کرد: در پایان خطاب به کسانی که از گسترش جنگ و به حرکت درآمدن ناوهای آمریکایی، در هراسند، می گوییم که اندکی به عقب برگردید، به ویژه به افغانستان که آمریکا شکست خورد و مجبور به فرار حقارت آمیز از فرودگاه کابل شد، یا سومالی که نیروهای آمریکایی مجبور به فرار از آن شدند. عراق و مقاومت آن را هم فراموش نکنید که بزرگترین ضربه را به آمریکا زد و آن را مجبور به فرار کرد. همچنین ویتنام و کوبا را فراموش نکنید و به یاری خدا از سوریه که به زودی انجام خواهد شد. غزه قدمتی هشت هزار ساله دارد و عمر اسرائیل از هشتاد سال در بهترین حالت فراتر نمی رود و از این رو اولی پیروز و دومی شکست خواهد خورد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات