سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۶۴۰۸۳

قالیباف:برنامه هفتم تبدیل به قانون شده و وزرا باید اجرا کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده مردم تهران مبنی بر اینکه بخشی از برنامه‌های برخی وزرا منطبق با برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی نیست، تاکید کرد که برنامه هفتم تبدیل به قانون شده و وزرا در صورت رأی اعتماد باید آن را اجرا کنند.

 محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر و اخطار علیرضا سلیمی، گفت: این اخطار وارد نیست زیرا برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون شده و وزرای پیشنهادی در صورت رأی اعتماد باید قانون را اجرا کرده و خلاف آن نمی‌توانند عمل کنند جز اینکه مجلس بخواهد با دو سوم آرا برنامه هفتم را اصلاح کند.

وی ادامه داد: البته مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مغایرت‌ها را به وزرای پیشنهادی ارائه کردند تا برای قرائت در صحن علنی بتوانند اصلاحات را انجام دهند و اگر پیشنهاد اضافی دارند می‌توانند داشته باشند و ما نمی‌توانیم مانع آنها شویم البته از مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت که به سرعت و منظم مغایرتها را اعلام کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

گفتنی است علیرضا سلیمی در نشست علنی نوبت صبح امروز در تذکر آئین نامه‌ای و اخطار قانون اساسی با استناد به اصول 110 و 71 و ماده 194 آئین نامه، گفت: بر اساس ماده 94 آئین نامه اخطار صرفا در مورد تخلف هیات رئیسه نیست بلکه در مورد سایر موضوعات است و در بند یک اصل 110، سیاست های کلی برعهده رهبر معظم انقلاب است و در اصل 71 هم وظیفه مجلس قانونگذاری است و در اصل 73 شرح و تفسیر قانون اساسی برعهده مجلس است. در این رابطه 56 تا 70 درصد برنامه های برخی وزرا بر اساس گزارش معاونت مربوطه منطبق با برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی نیست بنابراین ضروری است راهکاری ارائه شود تا مغایرت ها رفع شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات