صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۶۴۷۵۱
سرانجام بازی همستر چه می‌شود؟

ضربه‌های بیهوده

پایگاه بصیرت / گروه مجازستان

خبر‌ها درباره بازی همستر از وجود اختلافات بین اعضا و سرمایه‌گذاران این پروژه و به وجود آمدن مسائل حقوقی حکایت دارند و این موارد و همچنین مشکلات فنی همستر را با آینده‌ای نامعلوم مواجه کرده است.

«همستر کامبت» بازی تلگرامی است که با رویکرد «ضربه بزن و درآمد کسب کن» توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این بازی بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و اکنون برخی اختلافات و مسائل آن را در آستانه بحران قرار داده است.

مالک پروژه «سیمپل» طی پستی اعلام کرده است، همستر مرده و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر منتظرند تا این پروژه به نتیجه برسد. بازی سیمپل به تقلید از «نات کوین» منتشر شده و همانند همستر به ازای هر ضربه بر روی کوین خندان سیمپل توکن استخراج می‌کند.

ریشه آشفتگی فعلی همستر کامبت در اختلاف بین سازندگان آن، به ویژه «ادوارد گورینوویچ» و سرمایه‌گذار اصلی پروژه، شرکت آردی. آریو نهفته است. گفته می‌شود، تیم گورینوویچ با وجود کمک‌های مالی و توسعه‌ای قابل توجه شرکت آردی. آریو، سود را از آنها پنهان کرده است. گورینوویچ از سال ۲۰۲۰ با شرکت آردی. آریو همکاری می‌کرد تا پروژه‌ای به اسم Arenum را راه‌اندازی کند. افزون بر این، به نظر می‌رسد بازی همستر کامبت هم از طریق زیر ساخت‌های پروژه Arenum راه‌اندازی شده است. درگیری زمانی آغاز شد که آردی. آریو مالکان همستر را به تقلب در حق کاربران و نپرداختن سهم عادلانه از سود متهم کرد. با تهدید آردی. آریو به اقدام قانونی، این پروژه می‌تواند با موانع بیشتری روبه‌رو شود و به طور بالقوه کل روند پیشرفت آن را از ریل خارج کند.

اختلافات داخلی بر جنبه‌های عملیاتی همستر کامبت، به ویژه ایر دراپ توکن تأثیر گذاشته است. ایر دراپی که در ابتدا برای اواخر جولای (اوایل مرداد) برنامه‌ریزی شده بود، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است. همچنین تیم توسعه، مشکلات فنی در بلاک‌چین TON و ترس از شلوغی شبکه را به عنوان دلایل اصلی عنوان کرد. این تأخیر موجب نارضایتی و سرخوردگی بسیاری از کاربرانی شده است که منتظر دریافت سهم خود بودند.

جدایی اخیر «نیکیتا آنوفریف» مدیر بازاریابی همستر، نشان‌دهنده افزایش اختلافات درون این تیم است. آنوفریف که نقش مهمی در تبلیغات جهانی این بازی داشت، به طور علنی بنیانگذاران را به دلیل نقض وعده‌های تقسیم درآمد نقد کرده است. ادعا‌های او مسئله‌ای گسترده‌تر را برجسته می‌کند: دورشدن تأثیرگذاران و شرکای کلیدی از همستر که در موفقیت بازی نقش مهمی داشتند. این کشمکش داخلی به طور مستقیم بر کاربران تأثیر می‌گذارد و تعویق ایر دراپ توکن همستر کامبت به ویژه پس از ماه‌ها انتظار موجب نا‌امیدی بسیاری از کاربران این بازی شده‌است. برای بسیاری از بازیکنان، فرصت کسب درآمد از طریق توکن بازی انگیزه اصلی بوده است و ادامه این درگیری می‌تواند اعتماد بازیکنان را از بین ببرد و به خروج گسترده از پلتفرم منجر شود.

شایعات درباره این بازی درآمدزا بسیار است و تا زمانی که روزبه‌روز از موعد نقدشدن سکه‌های همستر می‌گذرد و از شادی کاربران آن خبری نیست، این شایعات وجود خواهد داشت. شایعاتی که سبب شده‌اند هر روز اخبار جدیدی را بشنویم و حتی عده‌ای منتظر قیمت‌گذاری این ارز در مهرماه هستند.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات