سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۶۵۹۶۸

سردار وحیدی: همه‌ی فرماندهان ترور شده حزب‌الله جایگزین شدند

فرمانده اسبق نیروی قدس گفت: به عنوان مطلع تاکید می‌کنم که هیچ جایگاه فرماندهی در چارت فرماندهی حزب‌الله لبنان، خالی نیست و همه فرماندهان شهید با فرماندهان دیگری جایگزین شده‌اند.

سردار احمد وحیدی فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهادت شهید سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان حزب‌الله لبنان خسارت بزرگی است اما خللی در استحکام سازمانی حزب‌الله به وجود نخواهد آورد، گفت: حزب‌الله همچنان پیروزمندانه در صحنه حضور دارد.

*حزب‌الله در عمر 40 ساله خود ترور زیاد دیده/ رژیم صهیونیستی از دست حزب‌الله فرار نخواهد کرد

وی با بیان اینکه، "در عمر بیش از 40 ساله حزب‌الله دفعات مختلفی از اتفاق‌هایی چون ترور رخ داده است"، تصریح کرد: این ماجرایی که پیش آمده، حتماً حزب‌الله قوی‌تر از گذشته خواهد کرد و حزب‌الله به راهش ادامه خواهد داد؛ صهیونیست‌های مفلوک باید منتظر باشند که حزب‌الله به عنوان یک وحشت دائمی در همه سرزمین‌های اشغالی سایه بیفکند و صهیونیست‌ها از چنگال حزب‌الله قهرمان، مقتدر و پیروز فرار نخواهند کرد.

وزیر اسبق دفاع، با بیان اینکه، "حزب‌الله همیشه پیروز بوده و الان هم پیروز است و شهادت مردان خدا در راه خدا یک امر طبیعی است که مورد اشتیاق خود آن‌ها است"، اظهار داشت: صهیونیست‌ها نخواهند توانست با ترور بزرگانی چون شهید بزرگوار سید حسن نصرالله کمترین خدشه‌ای وارد کنند.

وی گفت: حزب‌الله در عمر 40 ساله‌اش آدم‌های قوی ساخته و تربیت کرده است و این‌ها بلافاصله جایگزین می‌شوند؛ می‌بینید که بعد از شهادت شهید بزرگوار، حملات حزب‌الله با قدرت به سرزمین‌های اشغالی ادامه داشته و دارد و این‌ها نشان می‌دهد که حزب‌الله زنده و با حیات قوی به حرکتش ادامه می‌دهد.

* حسب‌ اطلاع می‌گویم جایگزین همه فرماندهان مشخص شده است/ چارت فرماندهی کامل است
سردار وحیدی در پاسخ به این سؤال که با توجه به شهادت فرماندهانی چون فواد شکر، ابراهیم عقیل یا علی کرکی، آیا حزب‌الله نیروی انسانی لازم  برای جایگزین کردن این فرماندهان دارد، گفت: بنده، حسب اطلاع می‌گویم که همان زمان که فرماندهان شهید شدند، افراد جدید جایگزین شدند و امروز می‌توان گفت که هیچ جایگاه فرماندهی در چارت فرماندهی حزب‌الله لبنان، خالی نیست و همه فرماندهان جایگزین شده‌اند؛ لذا به عنوان مطلع تاکید می‌کنم که همه فرماندهان جایگزین شده‌اند و کار‌هایشان با قدرت ادامه دارد.

* ضربات پی‌درپی حزب‌الله به رژیم صهیونیستی توسط فرماندهان جدید انجام می‌شود

وی با بیان اینکه، نسل جدید فرماندهان حزب‌الله لبنان با‌ایمان، خلاقیت، ابتکار و شجاعت فرماندهی را شروع کرده‌اند، گفت: اگر فرماندهان به سرعت جایگزین نمی‌شدند عملیات‌های حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی از نفس می‌افتاد اما همه دیدند که ضربه‌های پی‌درپی حزب‌الله به رژیم صهیونیستی با سرعت و قدرت ادامه دارد و این ضربات با تدبیر فرماندهان جدید انجام می‌شود.

* افرادی زیادی در حزب‌الله‌ هستند که می‌توانند جانشین نصرالله باشند

این فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه، در پاسخ به سؤال دیگری درباره جایگزین شهید نصرالله در حزب‌الله لبنان نیز گفت: در مورد رهبری شهید بزرگوار، باید گفت که شهید نصرالله یک رهبر کم نظیر بود اما در بدنه حزب‌الله افراد قدرتمند زیادی حضور دارند که با درس‌هایی که از شهید حسن نصرالله گرفتند می‌توانند رهبری حزب‌الله را به عهده گرفته و راه را ادامه دهند. همان‌طور که شهید نصرالله با درس‌هایی که از شهید سید عباس موسوی گرفت آن راه را با قدرت ادامه داد و حزب‌الله را به این عظمت رساند.

* حزب‌الله اساساً از ذخایر استراتژیک استفاده نکرده/ از بین‌بردن ذخایر صرفاً عملیات روانی است

سردار وحیدی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ادعای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر از بین بردن تمام ذخایر استراتژیک نظامی حزب‌الله لبنان، تصریح کرد: هیچ‌کدام از تجهیزات استراتژیک حزب‌الله از بین نرفته و حتی هدف قرار نگرفته است؛ برخی آدم‌های کمتر احمق صهیونیست‌ها نیز به این موضوع اذعان کرده است.

وی گفت: آنچه درباره از بین رفتن ذخایر استراتژیک حزب‌الله گفته شده، صرفاً یک عملیات روانی است؛ اساساً ذخایر راهبردی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است و در آینده، رژیم صهیونیستی متوجه خواهد شد که در چه شرایطی قرار خواهد گرفت.

این فرمانده اسبق نیروی قدس، گفت: آنچه درباره از بین رفتن ذخایر استراتژیک حزب‌الله گفته شده، صرفاً یک عملیات روانی است؛ اساساً ذخایر راهبردی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است و در آینده، رژیم صهیونیستی متوجه خواهد شد که در چه شرایطی قرار خواهد گرفت.

* بمب‌های سنگرشکن مال آمریکاست و ارتباطی به ظرفیت رژیم صهیونیستی ندارد

وزیر اسبق دفاع، گفت: اینکه رژیم صهیونیستی با بمب‌های سنگرشکن آمریکا به فرماندهان حزب‌الله حمله کرده است، روشن و قطعی است؛ اینها دارند به بمب‌های آمریکایی جنایتکار فخر می‌کنند و آنچه در هجمه به فرماندهان حزب‌الله و شهیدنصرالله استفاده کرده، ارتباطی به ظرفیت‌های آنها ندارد.

وزیر اسبق دفاع، گفت: اینکه رژیم صهیونیستی با بمب‌های سنگرشکن آمریکا به فرماندهان حزب‌الله حمله کرده است، روشن و قطعی است؛ این‌ها دارند به بمب‌های آمریکایی جنایتکار فخر می‌کنند و آنچه در هجمه به فرماندهان حزب‌الله و شهیدنصرالله استفاده کرده، ارتباطی به ظرفیت‌های آن‌ها ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات