سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۶۶۰۰۰

سخنگوی قوه قضاییه: وقوع جرم اختصاص به اتباع ندارد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: وقوع جرم اختصاص به اتباع ندارد و در همه بخش‌ها به خصوص در حاشیه‌ها به دلیل اینکه امکانات کمتر و محرومیت‌ها بیشتر است ممکن است جرم اتفاق بیفتد.

اصغر جهانگیر درباره ساماندهی اتباع غیرایرانی در کشور در جمع خبرنگاران گفت: در این زمینه از سازمان ملی مهاجرت دعوت کردیم و جلسات مشترکی با آن‌ها تشکیل شد در خصوص اینکه چگونه می‌توان از حضور اتباع به عنوان فرصت‌های کشور استفاده کرد و خدایی نکرده اگر تهدید و یا ضعفی وجود دارد، چگونه می‌توان آن‌ها را برطرف کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: در حال حاضر سازمان ملی مهاجرت در این خصوص برنامه کاملی را دنبال می‌کند. ما نیز در حوزه معاونت اجتماعی تلاش می‌کنیم متناسب با وظایفی که داریم به آن‌ها کمک کنیم.

جهانگیر درباره تحصیل کودکان اتباع تصریح کرد: کودکان اتباع که در حال حاضر در جامعه ما حضور دارند، به موازات کودکان ایرانی از تحصیلات رایگان بهره‌مند می‌شوند و از این تحصیلات می‌توانند استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت وظیفه اصلی رسیدگی به مسائل اتباع، مربوط به دولت است و ضابطان به ویژه نیروی انتظامی در این زمینه برنامه‌های خوبی برای ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن اتباع دارند. بازگرداندن اتباعی که به صورت غیرمجاز در کشور هستند از موضوعاتی است که دولت آن را دنبال می‌کند. در هر بخشی هم که به قوه قضاییه نیاز داشته باشند و همچنین به معاونت اجتماعی قوه قضاییه ما نیز این آمادگی را داریم که به آن‌ها کمک کنیم تا ان‌شاءالله این حوزه سر و سامان بهتری بگیرد.

جهانگیر درباره پیشگیری از وقوع جرم در حاشیه‌ شهرهای بزرگ مانند تهران تصریح کرد: وقوع جرم اختصاص به اتباع ندارد و در همه بخش‌ها ممکن است جرم اتفاق بیفتد، به خصوص در حاشیه‌ها به دلیل اینکه امکانات کمتر است و محرومیت‌ها بیشتر است، گاهی اوقات ممکن است ما شاهد برخی از جرائم باشیم. این مسئله به صورت خاص به اتباع باز نمی‌گردد و می‌تواند شامل همه از جمله اتباع هم باشد. فعالیت‌هایی که ما در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در حوزه حاشیه‌نشینی انجام می‌دهیم، شامل همه افراد می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات