صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۷ - ۲۲:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۶۶۶۹

اخبار ویزه روزنامه های87.4.30


جمهوری

جهت اطلاع 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت آمریکا خواستار تعلیق غنی سازی اورانیوم توسط ایران است .

 به گزارش خبرگزاری مهر کاندولیزا رایس در جمع خبرنگاران در وزارت امور خارجه آمریکا گفت : با وجود آنکه دولت بوش دیپلمات ارشد خود را برای گفتگوهای هسته ای با نماینده ایران می فرستد اما برای مذاکره با ایران هنوز شرایطی دارد. وی افزود : تغییر در سیاست دولت آمریکا این پیام را می فرستد که دولت بوش در دیپلماسی جدی است اما این به معنای آمادگی واشنگتن برای مذاکرات بی پایان با ایران نیست . وزیر امورخارجه آمریکا بدون توجه به حق مشروع ایران در غنی سازی اورانیوم ادعا کرد : این گفتگوها تنها زمانی می تواند انجام شود که تهران غنی سازی اورانیوم را متوقف کند . رایس که در آستانه مذاکرات ایران و 1 +5 سخن می گفت افزود : باید بر همگان روشن شود که آمریکا برای آغاز مذاکرات با ایران شرطی دارد و این شرط همان تعلیق قابل تایید غنی سازی و فعالیتهای بازفرآوری ایران است . این موضع آمریکا باقی می ماند و همچنان موضع آمریکا خواهد بود.

ایران امنیت آنها را تضمین می کند

به گزارش « الف » روزنامه فایننشال تایمز نسخه منتشر شده در آلمان از قول معاون وزارت کشور ایران خبر داد درصورت گشایش دفتر دیپلماتیک آمریکا در تهران هیچ تهدیدی علیه دیپلماتهای این کشور وجود نخواهد داشت و ایران امنیت آنها را تضمین می کند. بنابر این گزارش عباس محتاج معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران که برای سفری سه روزه به آلمان رفته است در گفتگو با فایننشال تایمز با مقایسه ضمنی دیپلمات های آمریکایی با مهمانان ایران اضافه کرد هرکس از ایران دیدار کند مهمان ماست و از این بابت هیچ نگرانی برای امنیت دیپلمات های آمریکایی وجود نخواهد داشت . وی افزود : « ایران همواره علاقه مند به گسترش روابط با آمریکا بوده است و این بار نیز منتظر درخواست آمریکا برای گشایش دفتر حفاظت منافع این کشور در تهران است » . هر چند هنوز مسئولان وزارت کشور درباره این مطلب اظهارنظری نکرده اند ولی با توجه به اینکه سیاست اعلام شده توسط رهبری نظام جمهوری اسلامی عدم مذاکره و برقراری رابطه با آمریکاست بعید است انتساب این سخنان به معاون وزیر کشور درست باشد.

مشائی :ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است

به گزارش فارس رحیم مشائی گفته است : ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است . هیچ ملتی در دنیا دشمن ما نیست این افتخار است . ما مردم آمریکا را از برترین ملت های دنیا می دانیم . این گزارش می افزاید : اسفندیار رحیم مشایی صبح دیروز در همایش نوآوری و شکوفایی در صنعت گردشگری که در محل مرکز همایش های صداو سیما برگزار شد اظهار داشت : دوره آنکه کسی بخواهد دینی را بر دنیا حاکم کند گذشته است . دنیای امروز گوش هایش بیشتر از همیشه تاریخ باز است که زیباترین پیامها را بشنود. وی ادامه داد : امروز منطق الهی و انسانی دامنه ساز و افق پرداز دردنیا خریدار دارد. وی افزود : در آینده نژاد و کشور معنا ندارد. آینده از آن انسان هاست . هر منطقی که به خط کشی بین انسانها بینجامد منطقی است که در دنیا خریدار ندارد. نمی توان منطقی رابزک کرد و به مردم ارائه داد . معاون رئیس جمهوری تاکید کرد : ما با هیچ کس در دنیا جنگ نداریم ما در 8 سال جنگ فقط دفاع کردیم و حتی یک روز هم نجنگیدیم . مشایی ادامه داد : ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است . هیچ ملتی در دنیا دشمن ما نیست این افتخار است البته ما دشمن داریم و ناجوانمردانه ترین دشمنیها در دنیا به ملت ایران صورت می گیرد. ما مردم آمریکا را از برترین ملت های دنیا می دانیم .

اشرار و ضدانقلاب منتظر ضربات خشمگین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت : اشرار و ضدانقلاب منتظر ضربات خشمگین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشند. سرتیپ دوم پاسدار مهدی معینی در مراسم دریافت حکم فرماندهی خود در ارومیه افزود : اگر تاکنون اشرار و ضدانقلاب به دلیل رخنه هایی در منطقه شمال غرب و حضور برخی از سرسپردگان ضد انقلاب در این منطقه از قهر نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امان ماندند بدانند که بهتر است خود را تسلیم سپاه اسلام کنند. وی یادآور شد : در غیر این صورت به زودی ضربات خشمگین فرزندان آذری کرد و عشایر این استان بر سر ضدانقلاب فرود خواهد آمد.

***

رئیس شورای هماهنگی ورزش سازمان صدا و سیما و مدیر شبکه سه سیما از احتمال پخش مسابقات بانوان در المپیک پکن از تلویزیون و هم چنین مقدمات راه اندازی « شبکه ی ورزش » خبر داد. به گزارش ایسنا علی اصغر پورمحمدی گفت : « اگر بخش مسابقات بانوان با فرهنگ جامعه ی ما تطابق داشته باشد بتوانیم رقابت های آنان در المپیک پکن را روی آنتن می فرستیم . » لابد آقای پورمحمدی فکر می کند چینی ها متدین شده اند که احتمال میدهد مسابقات ورزشی بانوان المپیک پکن با فرهنگ ما تطابق داشته باشد!

روزنامه قدس

 تعلل وزارت کشور در صدور حکم شهردار ایلام 

  ایلام- خبرنگار قدس: رئیس شورای شهر ایلام با اشاره به اتمام مهلت قانونی وزارت کشور برای تعیین وضعیت فرد معرفی شده از سوی شورای اسلامی این شهر برای تصدی مسؤولیت شهرداری، گفت: علی رغم ثبت نامه  شورای اسلامی شهر در 26 خردادماه سال جاری در دبیرخانه وزارت کشور، هنوز به صورت مکتوب، پاسخی به این شورا ارسال نشده است.

 خاتمی، امتیاز قابل توجه اصلاح طلبان 

   ایسکانیوز- معاون سیاسی دبیرکل حزب مشارکت گفت: حضور خاتمی، امتیاز قابل توجهی برای اصلاح طلبان در انتخابات دولت دهم است.

 عارف: انتخابات احتمالاً سه قطبی است 

  ایسنا-عارف انتخابات آینده را «احتمالاً سه قطبی» خواند و گفت: به نظر عده ای از دوستان احتمالاً آقای احمدی نژاد کاندیدای اصولگرایان نخواهد بود و اصولگرایان شخص دیگری را معرفی خواهند کرد، اما به دلیل آن که بخشی از نهادهای قدرت در اختیار احمدی نژاد قرار دارد، ایشان هم وارد انتخابات خواهد شد.

در این میان، تکلیف ما نیز حضور فعال در انتخابات خواهد بود. تجربه نشان داده که اگر تلاش خود را به کار بگیریم، اقبال مردم به سمت ماست، زیرا اصولگرایان، رأی سنتی محدودی دارند، در حالی که ما، هم رأی سنتی و هم رأی سایر بخشهای مردمی را در صورتی که به صحنه بیایند، از آن خود خواهیم کرد.

 فرمول همگرایی اصولگرایان، احمدی نژاد است 

  باشگاه خبرنگاران - عظیمی، سخنگوی جمعیت وفاداران گفت: احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور اصولگرا، فرمول همگرایی و وحدت بین اصولگرایان است.

عظیمی خاطرنشان کرد: البته اجماع صد درصدی در این خصوص وجود ندارد، ولی با حضور احمدی نژاد، اصولگرایان به اجماع و وحدت خواهند رسید و نگرانی وجود ندارد.

 ادعای یک منبع کرد 

  البرز- یک پایگاه خبری کردزبان از درگیری میان نیروهای ایرانی و پژاک در غرب کشور خبر داد.پایگاه کردزبان «رنسانس» مدعی شد: در این درگیری که در نزدیکی مریوان رخ داده، 16 نیروی ایرانی جان خود را از دست دادند. بر اساس گزارش این پایگاه کردزبان، درگیری مذکور پس از آن رخ داد که نیروهای پژاک به یک پادگان نظامی در نزدیکی مریوان حمله کردند.

این خبر هنوز از سوی منابع ایرانی تأیید نشده است.

 منتجب نیا: در خصوص کاندیداتوری کروبی به جمع بندی نرسیدیم 

  رجانیوز- رسول منتجب نیا اظهارات سید علی میرهادی، رئیس شاخه روحانیون حزب اعتماد ملی مبنی بر این که کروبی، کاندیدای شورای مرکزی اعتماد ملی برای ریاست جمهوری است را نظر شخصی وی دانست و افزود: هر وقت حزب به نتیجه رسید، نظر خود را رسماً اعلام می کند.

منتجب نیا اظهار داشت: اتاق فکر حزب مشغول بررسی مسایل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است و هنوز به مصادیق نرسیده ایم.

به گفته وی، حدود 25 نفر اعضای اتاق فکر حزب اعتماد ملی هستند که میرهادی عضو اتاق فکر نیست.

 نامه  نادران به دیوان عدالت علیه صمصامی 

  ایسنا- نامه الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به حجةالاسلام و المسلمین علی رازینی، در دیوان عدالت اداری به ثبت رسید.

نادران در این نامه به اتمام مهلت برای معرفی سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی به مجلس و آنچه آن را غیرقانونی بودن اقدامات سرپرست وزارت اقتصاد پس از 28 تیرماه خوانده، اشاره کرده است.

این نامه در دفتر دیوان عدالت به ثبت رسیده، اما هنوز دستور خاصی در مورد آن صادر نشده است.

حضور قضات در خیابانهای گرگان 

  ایسنا- عباس پوریانی، دادستان گرگان در جلسه ستاد مبارزه با جرایم خاص استان گلستان گفت: برای برخورد جدی با افراد بدحجاب، یک قاضی از دادگاه و دادسرا با حضور ضابطان در خیابانها و تفرجگاه های عمومی، نسبت به تشکیل پرونده قضایی و صدور حکم در محاکم اقدام کنند.

 اهانت به مسافران ایرانی توسط میهمانان خارجی 

  فردا- در روزهای اخیر، سفارت کانادا که صفهای طویل متقاضیان ویزا روبروی آن شکل می گیرد، به نحو بسیار ناشایستی با متقاضیان برخورد کرده و به آنها اهانت می نمایند.

همچنین سخت گیریهای این سفارتخانه برای ارائه ویزا به ایرانیان نیز بسیار بیشتر شده است.

گزارشهای مشابهی نیز از سفارتخانه های بلژیک، آلمان، انگلستان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا دریافت شده است.

 فریب دختران ایرانی توسط یک شبکه فارسی زبان 

  شیعه آنلاین- مدتی است شبکه ماهواره ای «تی وی پرشیا» که برنامه های خود را از کشور آلمان به زبان فارسی پخش می کند، به راحتی توسط شرکتهای ایرانی در دوبی و حتی داخل کشور به پخش دو آگهی فریبنده اقدام کرده است.

این دو آگهی عبارتند از برنامه مسابقه خوانندگی در آلمان برای کسانی که احساس می کنند صدای خوبی دارند و دوم، مسابقه انتخاب دختران زیبا در دوبی.

این شبکه مدتی است اقدام به تبلیغ مسابقه انتخاب دختران زیبا به عنوان مدل با وعده معرفی افراد برنده به شرکتهایی نموده که آنها را به عنوان مدل زن در کشورهای اروپایی جذب می کنند.

پیمانکاران به تهران آمدند 

  ایرنا- شنیده ها حاکی از آن است که تعدادی از پیمانکاران پروژه های بزرگ شهری از مراکز استانها به دعوت شهرداری برای به عهده گرفتن پروژه های شهری به تهران آمده اند.

بر اساس این شنیده ها، قرار است برخی منابع مالی یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری آینده از طریق پیمانکاران تأمین شود.

 تشدید عملیات بازرسی و گشتهای ساحل به دریا 

  ایرنا- یک مقام مسؤول در بخش حفاظت منابع شیلات استان گلستان اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلاتی که این یگان در مبارزه با قاچاقچیان محصولات دریایی و صیادان غیرمجاز مواجه است، فرار متخلفان به آبهای کشور همسایه است.

وی در عین حال یادآور شد: با توجه به تشدید عملیات بازرسی و گشتهای ساحل به دریا، در مناطق تحت حفاظت این یگان، طی ماه جاری، صیادان غیرمجاز و قاچاقچیان محصولات آبزی خسارات بسیار زیاد و جبران ناپذیری متحمل شده اند.

 سرگردانی جویندگان کار در دوبی 

  ایرنا- گزارشها حاکی از آن است که بیشتر ایرانیانی که برای یافتن شغل به دوبی سفر می کنند، موفق به یافتن شغل مورد نظر نشده و در این منطقه آزاد تجاری سرگردان می شوند.

بر اساس این گزارشها، شغل پیشنهادی به ایرانیها بسیار سخت بوده یا این که حقوق بسیار پایینی دارد.

برخی از ایرانیهای متقاضی کار در دوبی گفته اند که تبلیغات تلویزیونهای ماهواره ای آنها را فریب داده است و اگر از واقعیات در دوبی مطلع بودند، هرگز به این منطقه سفر نمی کردند.

 مناظره تمدن و خوش چهره درباره طرح تحول اقتصادی 

  فارس- مناظره مرتضی تمدن و محمد خوش چهره پیرامون طرح تحول اقتصادی امروز برگزار می شود.

مرتضی تمدن، مشاور رئیس جمهور و محمد خوش چهره، عضو اقتصاددان مجلس هفتم، در این مناظره در خصوص طرح تحول اقتصادی و مسایل پیشروی اجرای آن گفتگو خواهند کرد.این مناظره در فرهنگسرای رسانه واقع در میدان ولیعصر برگزار می شود.

 بررسی ابعاد طرح تحول اقتصادی در دانشکده خبر 

  باشگاه خبرنگاران- در نخستین نشست تخصصی اصحاب رسانه با اقتصاددانان، ابعاد طرح تحول اقتصادی دولت بررسی می شود.

در این نشست تخصصی با حضور دکتر غنیمی فر، رئیس شبکه خانه های صنعت و معدن ایران و دکتر ساعی ور، رئیس کمیسیون انرژی مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری، ابعاد طرح تحول اقتصادی دولت بررسی می شود.

 جوان، برداشت

اصلاح طلبان در مقبولیت خاتمى تردید دارند

یک عضو شوراى مرکزى جمعیت ایثارگران دلایل حضور نیافتن خاتمى را در عرصه انتخابات تردید در مقبولیت او در بین مردم خواند و آن را یکى از تردیدهاى اصلى خواند که در جبهه دوم خرداد وجود دارد. لطف اله فروزنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: با وجود تمام تلاش ها براى آمدن خاتمى به صحنه انتخابات فکر نمى کنم وى وارد عرصه شود و اصلاح طلبان با تعدد کاندیداها مواجه مى شوند و روحانى ،کروبى و عارف سه کاندیداى مورد نظر اصلاح طلبان خواهد بود.

فرمول جدید اصولگرایان براى رسیدن به اجماع

نمایندگان تعدادى از تشکل هاى اصولگرا معتقدند ایجادحلقه هایى از نخبگان سیاسى و اجتماعى براى بررسى چالش هاى موجود در نظام و معرفى کاندیداى واحد توسط این حلقه هاى هم اندیشى به جامعه بهترین فرمول براى حضور موثر اصولگرایان در انتخابات دهم باشد. در همین رابطه ابوالقاسم رئوفیان، دبیر استانى جبهه پیروان خط امام و رهبرى، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره فرمول همگرایى اصولگرایان گفت: براى اینکه بتوان همه چیز را براى همگان در نظر گرفت باید طیف ها و گروه ها از خود محورى خود خواسته پرهیز نمایند تا گروه ها بتوانند با همگرایى و رفاقت بیشتر کار کنند مجموعه عظیم اصولگرایى باید این شعار را برنامه کارى خود قرار دهند. سید کمال سجادى، سخنگوى جبهه پیروان خط امام و رهبرى، نیز درباره فرمول همگرایى اصولگرایان گفت: فرمول همگرایى طیف اصولگرا وحدت هرچه بیشتر از گذشته است با این وحدت جبهه متحد با چند پله بالاتر فراتر از ۶+۵ در انتخابات شرکت مى کند که نتیجه آن پیروزى یک اصولگرا در انتخابات دهم ریاست جمهورى خواهد بود.

وزارت کشور: امنیت دیپلمات هاى آمریکا را تامین مى کنیم

روزنامه فایننشال تایمز از قول معاون وزارت کشور ایران خبر داد، در صورت گشایش دفتر دیپلماتیک آمریکا در تهران، هیچ تهدیدى علیه دیپلمات هاى این کشور وجود نخواهد داشت و ایران امنیت آنها را تضمین مى کند. به گزارش الف، عباس محتاج معاون امنیتى انتظامى وزارت کشور ایران که براى سفرى سه روزه به آلمان رفته است، در گفت وگو با فایننشال تایمز، با مقایسه ضمنى دیپلمات هاى آمریکایى با مهمانان ایران، اضافه کرد: هر کس از ایران دیدار کند، مهمان ماست و از این بابت هیچ نگرانى براى امنیت دیپلمات هاى آمریکایى وجود نخواهد داشت.

خبر یک روزنامه داخلى دستاویزى براى جنگ روانى جدید علیه ایران

یک شبکه غربى با استناد قراردادن خبرى از یک روزنامه داخلى ایران مدعى عدم وجود اقلام دارویى در ایران شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبکه آلمانى بلومبرگ در خبرى ادعا کرد: تحریم ها در ایران کارساز شده است به طورى که امروز ما در ایران با بحران اقلام دارویى مواجه هستیم. بلومبرگ به نقل از این روزنامه نوشت: یکى از مقام هاى بلند پایه اقتصادى بر این باور است که اگر وضع به همین منوال پیش رود ایران تا ماه دسامبر یا نوامبر قادر به تولید داروى آنتى بیوتیک نخواهد بود. روزنامه مذکور این خبر را به نقل از کریمیان، یکى از اعضاى اتاق بازرگانى ایران و بدون ذکر نام کوچک عنوان داشته است.

عرضه بنزین سوپر یکصد تومانى در تهران!

روز گذشته برخى پمپ بنزین ها در تهران بنزین سوپر را با قیمت یکصد تومان با ارائه کارت سوخت به شهروندان عرضه کردند. به گزارش ایرنا متصدى یکى از پمپ بنزین هاى بخش جنوبى شهر تهران در این باره گفت: به دلیل این که از فروش بنزین سوپر به قیمت آزاد استقبالى صورت نگرفته و مخازن بنزین انباشته از این محصول شده ، برخى پمپ بنزین ها این نوع سوخت را با ارائه کارت سوخت با قیمت یکصد تومان ارائه کردند.

ناکامى آمریکا در ضربه زدن به صنایع نفتى ایران

روزنامه آمریکایى وال استریت ژورنال ، تحریمهاى دولت آمریکا براى به سقوط کشاندن صنعت نفت ایران را ناکام ارزیابى کرد. وال استریت ژورنال با اشاره به مذاکرات ایران با اروپا و آمریکا که امروز در ژنو آغاز خواهد شد ، نوشت: تحریم هایى که با تلاش بسیار زیاد آمریکا علیه ایران اعمال شده ، از به شکست کشاندن طرح هاى نفت و گاز ایران ناکام مانده است.

طعمه اى براى دختران ایرانى

یک شهروند ایرانى مقیم آلمان با ارسال نمابرى اعلام کرده است: مدتى است یکى از کانال هاى ماهواره اى که به راحتى توسط شرکتهاى ایرانى در دبى و داخل ایران اقدام به جذب و پخش آگهى مى کند، اقدام به تبلیغ برنامه اى قابل تامل براى انتخاب دختران زیباى ایرانى در دبى و آلمان نموده است. به گزارش الف به نقل از این شهروند ایرانى شبکه ماهواره اى مورد نظر اعلام کرده است که افراد برنده به شرکت هایى که دختران را به عنوان مدل در کشورهاى اروپایى جذب مى کنند معرفى خواهند شد. محل اجراى برنامه نیز دبى و آلمان اعلام شده است. دختران جوان شانزده تا بیست و هشت ساله باید با مراجعه به سایت شبکه تلویزیونى مذکورکه در کمال تعجب، در داخل ایران فیلترنشده است اقدام به ثبت نام کنند. این شهروند مسلمان ایرانى،درپایان با اظهار تاسف از این اقدام ، خطاب به مسئولان جمهورى اسلامى آورده است: نگذارید فردا رسانه هاى ضد انقلاب واستقلال ایران در بوق هاى تبلیغاتى خود بدمند که در ایران تحت حاکمیت اسلام، دختران ایرانى در کشور هاى عربى و اروپایى را به فروش مى رسانند.

دبى ، سراب آرزوهاى جویندگان کار

گزارش ها حاکى از آن است که بیشتر ایرانیانى که براى یافتن شغل به دبى سفر مى کنند، موفق به یافتن شغل مورد نظر نشده و در این منطقه آزاد تجارى سرگردان مى شوند. بر اساس این گزارش ها شغل پیشنهادى به ایرانى ها بسیار سخت بوده یا اینکه حقوق بسیار پایینى دارد. به گزارش ایرنا برخى از ایرانى هاى متقاضى کار در دبى گفته اند که تبلیغات تلویزیون هاى ماهواره اى آنها را فریب داده است و اگر از واقعیات در دبى مطلع بودند هرگز به این منطقه سفر نمى کردند.

  درمذاکرات تلفنى احمدى نژاد و مدودوف تاکید شد

گسترش روابط ایران و روسیه، کلید حل مسائل خاورمیانه

رئیس جمهور روسیه در گفتگوى تلفنى با رئیس جمهورى اسلامى ایران با اشاره به نقش مثبت ایران در منطقه گفت: روابط ایران و روسیه همه جانبه و یک فاکتور کلیدى براى حل مسائل خاورمیانه و خاور نزدیک است.

به گزارش واحد مرکزى خبر،دیمیترى مدودوف ، رئیس جمهورى روسیه ، در گفت وگوى تلفنى با همتاى ایرانى خود با تاکید براینکه دو کشور ایران و روسیه داراى امکانات وزمینه هاى خوبى براى گسترش روابط اقتصادى ، سیاسى و بین المللى هستند ، گفت: مطمئنم مى توانیم همکارى هاى بسیار خوبى با هم داشته باشیم ؛ همکارى هایى که روز به روز در حال گسترش است.

مدودوف همچنین با اشاره به سابقه علاقه مندى دو ملت ایران و روسیه براى گسترش همکارى هاى مشترک گفت: ما بر همین اساس همکارى هایمان را با جمهورى اسلامى ایران ادامه مى دهیم و هر موقع لازم باشد براى هر نوع گفت وگو و هم فکرى اعلام آمادگى مى کنم.

رئیس جمهور روسیه با استقبال از اجلاس آینده دوشنبه در کشور تاجیکستان و ابراز خرسندى براى دیدار با رئیس جمهورى اسلامى ایران تصریح کرد: من اطمینان دارم در اجلاس دوشنبه گفت وگوهاى ما براى حل مسائل دو کشور مفید و سازنده خواهد بود. مدودوف با اشاره به مذاکرات جلیلى و سولانا و بسته پیشنهادى جمهورى اسلامى ایران براى ۱+۵ گفت: من بر این باور هستم موضوع هسته اى ایران تنها از طریق سیاسى و دیپلماتیک قابل حل است و هیچ جایگزین دیگرى براى آن وجود ندارد و بسته پیشنهادى ایران را به عنوان راه حلى سازنده و همه جانبه تلقى مى کنیم و کشور روسیه نیز آمادگى کامل دارد تا براى حل موضوع هسته اى ایران اقدامات سازنده اى انجام دهد.

رئیس جمهورى اسلامى ایران نیز در این گفت وگوى تلفنى ضمن تبریک انتخاب مدودوف به عنوان رئیس جمهور روسیه گفت: خوشبختانه روابط دو کشور با استحکام رو به گسترش است و در زمینه هاى مختلف اقتصادى سیاسى ، دفاعى و در بخش هاى بین المللى این روابط داراى ظرفیت هاى بالایى براى توسعه مى باشد.

احمدى نژاد با اشاره به روابط خوب دو کشور خطاب به رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: در بخش انرژى ما مى توانیم همکاریها را به طور کامل گسترش دهیم و در منطقه خاورمیانه نیز زمینه هاى مشترک فراوانى در بخش هاى سیاسى و اقتصادى وجود دارد و ما مناسبات خود را با کشور روسیه راهبردى و مهم ارزیابى مى کنیم و خوشبختانه پایه هاى روابط به طور اصولى و مستحکم در حال تقویت است.

رئیس جمهور اسلامى ایران با اشاره به ا ینکه دو کشور باید از هر فرصت ممکن براى گسترش روابط و تعمیق ارتباطات دو جانبه استفاده کنند ، گفت: مى توانیم در مذاکرات ژنو و در دیدارى که در اجلاس دوشنبه خواهیم داشت راه هاى تقویت همکارى هاى مشترک را بررسى و در زمینه هاى مختلف تصمیم گیرى و به حل مسائل موجود کمک کنیم. احمدى نژاد با تاکید بر نقش سازنده و اثر گذار دو کشور ایران و روسیه ادامه داد: ما فکر مى کنیم همکارى هاى دو کشور مى تواند به راهکارهاى بسیار خوبى در جهت صلح وامنیت پایدار در جهان منتهى شود.

  سرلشکر فیروزآبادى:طرح تحول اقتصادى به الگویى تاریخى تبدیل خواهد شد

رئیس ستاد کل نیروهاى مسلح طرح تحول اقتصادى دولت را یک جهاد عظیم در پیشبرد استراتژى بزرگ عدالت خواند و گفت: اجراى این طرح به حقیقت براى تاریخ و براى بشریت یک الگو خواهد بود.

سردارسرلشکر حسن فیروزآبادى که درمراسم دانش آموختگى دوره دکتراى دانشگاه عالى دفاع ملى سخن مى گفت با اشاره به طرح تحول اقتصادى دولت گفت: امروز رئیس جمهور محبوب و مورد انتخاب این ملت صحبت از یک جهاد ملى براى تحقق استراتژى بزرگ عدالت از نظر اقتصادى در جامعه مى کند. وى افزود: به حقیقت طرح تحول اقتصادى که دکتر احمدى نژاد از آن یاد کرده  دل هاى مبارزان وعاشقان عدالت را در انقلاب اسلامى به شوق مى آورد. این کارشجاعتى مى طلبد که جز ازپیروان امیرالمومنین (ع) و ازعاشقان امام خمینى (ره) و ولى فقیه ازکسانى ساخته نیست.

سرلشکرفیروزآبادى همچنین گفت: رئیس دولت مى خواهد عدالت را در هفت دهک از ده دهک اقتصادى جامعه به مسیر تحقق بکشد ، این اراده بزرگ مى خواهد توکل بخدا مى خواهد و جز اراده وتوکل ، جرات طرح این مساله با این عظمت در جامعه ما نبود وامیدوارم همه ما دست در دست هم بدهیم و دولت را یارى کنیم تا این طرح ان شاءالله به ثمر برسد کارى که به حقیقت براى تاریخ و براى بشریت یک الگو خواهد بود. رئیس ستاد کل نیروهاى مسلح در ادامه با اشاره به سرمشق قراردادن راه ائمه به ویژه امیرالمومنین على (ع) گفت: على اسطوره همه راهبردها و اسوه همه استراتژیست ها براى تعالى بشر و اعتلاى ساکنین زمین است. وى تاکید کرد: حضرت على (ع) سرمشق همه راهبردها است براى اداره بشر و اداره زمین و هر گاه کسانى به دانش راهبردى دست پیدا کنند بهتر خواهند توانست در خدمت مولا باشند و از کلام او و هدایت هاى او بهتر بهره بگیرند .

  جانشین فرمانده کل ارتش:دشمن توان تعرض به ایران را ندارد

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: شرایط به گونه اى نیست که دشمن بتواند تعرضى به کشورمان داشته باشد. به گزارش فارس، امیرمحمدرضا آشتیانى گفت: بخش زیادى از مسایلى که اکنون مطرح مى شود، عملیات روانى است تا روحیه و انسجام مردمى ما را تحت الشعاع قرار دهند، اما نیروهاى مسلح ما همواره آماده و محکم پاى کار ایستاده اند. وى تاکید کرد: اگر تفکرى دال بر تهاجم نظامى به ایران بخواهد شکل بگیرد مجموعه منطقه متاثر خواهد شد، ضمن این که پشتوانه راهبردى و استراتژیک ایران مسلمانان منطقه هستند که با انگیزه بالا علیه دشمنان ما وارد عمل مى شوند و به منافع تهدیدکنندگان حاضر ضربه خواهند زد. جانشین فرمانده کل ارتش افزود: با توجه به آمادگى نیروهاى مسلح و نیز حامیان استراتژیک کشورمان در جهان، در وضعیت برتر قرار داریم و تضمین امنیت خلیج فارس و آبراه استراتژیک تنگه هرمز در توان دشمنان نیست. وى با اشاره به توانمندى هاى ارتش در اشراف به تحرکات نیروهاى فرامنطقه اى اظهار داشت: اکنون نیروهاى مسلح ایران اشراف کامل اطلاعاتى نسبت به تمام وقایع در سطوح مختلف در منطقه خاورمیانه دارند. وى با اشاره به رصد تمامى تحولات نظامى در دنیا توسط ارتش ایران و بهره بردارى هاى لازم از آن افزود: در این چارچوب تمام تهدیدها و خطرات و نیز برنامه هایى که بر ضد ایران در حال تدوین بوده به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و متناسب با این اطلاعات و نوع تهدیدها نیروهاى مسلح خود را آماده کرده اند. آشتیانى با یادآورى برنامه چهارم توسعه کشور و لزوم تغییر و تحولات در سطوح نظامى براساس این برنامه، گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که یگان هاى خود را چابک تر کنیم و در سیستم پدافند هوایى کشور هم تحولات جدیدى را پى بگیریم. جانشین فرمانده کل ارتش افزود: اکنون ما ارتش منظم را به شکلى که بتواند جنگ نامنظم بکند و در برابر تهدیدها عملیات ناهمتراز انجام دهد، ساماندهى کرده ایم و در زمینه نیروى انسانى هم در شرایط فوق العاده اى هستیم و روحیه فعلى ارتشیان ما در هیچ دوره اى مثل زمان فعلى نیست و مجموعه نیروها آماده جانفشانى براى پاسدارى از کشور هستند.

 

دبیرکل اتحادیه جهانى بین المجالس :علاقه آمریکایى ها براى فعال شدن دفتر حفاظت منافع خود در ایران

دبیر کل اتحادیه جهانى بین المجالس، روابط مجلس شوراى اسلامى با این اتحادیه را نمونه اى مثال زدنى خواند و با بیان اینکه ایران کشورى بسیار مهم در منطقه و جهان است، گفت: ایران نقش بسیار مهمى در روابط بین المللى کنونى در جهان ایفا مى کند.

به گزارش مهر، اندرز بى جانسون دردیدار با علاء الدین بروجردى رئیس کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس شوراى اسلامى با تقدیر ازمشارکت فعال و مستمر مجلس شوراى اسلامى در فعالیت هاى اتحادیه بین المجالس، مجلس شوراى اسلامى را داراى جایگاهى مهم و تاثیرگذار در قانون اساسى کشورمان دانست و گفت: از وجود تعامل فعال و مثبت بین اتحادیه بین المجالس جهانى با بیش از ۱۵۰عضو و مجلس شوراى اسلامى و مشارکت مستمر گروه هاى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران در فعالیت هاى این اتحادیه بسیار خرسندم و آن را نمونه اى مثال زدنى مى دانم.

وى درادامه با اشاره به مذاکرات مثبت هسته اى کشورمان به ویژه مذاکرات امروز ژنوکه با حضورمعاون وزیر خارجه آمریکا صورت مى گیرد، اظهار داشت: امیدوارم با توجه به نقش موثر و اظهار نظرهاى مثبت تعدادى از نمایندگان مردم آمریکا که مواضعى کاملا مخالف با رویکردهاى دولتمردان این کشور دارند، شاهد مذاکرات مستقیم بین نمایندگان دو ملت باشیم تا این گام بتواند نقش خود را در برقرارى صلح و امنیت در منطقه ایفاء کند.

جانسون در ادامه افزود: فعال شدن دفتر حفاظت منافع آمریکا گام دیگرى است که آمریکایى ها علاقمندند در این راستا بردارند. در ادامه این دیدار همچنین علاءالدین بروجردى رئیس کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس شوراى اسلامى، اتحادیه بین المجالس را نهادى مهم و تاثیرگذار در فرآیند دموکراسى جهانى توصیف کرد و گفت: مجلس شوراى اسلامى همواره ارتباطات و همکارى هاى خوبى با اتحادیه بین المجالس به عنوان مرکز گفتگوهاى پارلمانى جهان داشته است. وى در زمینه اظهارات برخى از نمایندگان مردم آمریکا مبنى بر ایجاد امکان گفتگو هاى مستقیم بین ایران و آمریکا نیز گفت: ما به کرات شاهد برداشتن گام هاى متعدد ازسوى کنگره ودولت آمریکا علیه جمهورى اسلامى ایران بوده ایم وطبیعى است که با جملات زیبا نمى توان واقعیت هاى تلخ گذشته را به فراموشى سپرد.

بروجردى درادامه افزود: مذاکرات جمهورى اسلامى ایران و آمریکا براساس اهداف مشخصى درگذشته صورت گرفته و درآینده نیز بر مبناى یک چارچوب منطقى مى تواند انجام گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس شوراى اسلامى در بخش دیگرى از اظهارات خود در خصوص موضوع فلسطین گفت: اکنون زمان بررسى چرایى عقیم ماندن تلاش هاى بین المللى ۶۰ ساله گذشته براى صلح بین اعراب و اسرائیل رسیده است که دلیل آن نادیده گرفتن حقوق مختلف مردم فلسطین از جمله حق بازگشت آوارگان فلسطینى به سرزمین مادرى شان است.

وى در پایان اظهار داشت: تنها راه حل بحران خاورمیانه برگزارى یک رفراندوم آزاد با حضور همه فلسطینى ها در سرزمین آنهاست.

  فرمانده نیروى زمینى سپاه:رزمایش پیامبر اعظم(ص) خواب را از چشم دشمن ربود

معاون فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروى زمینى سپاه گفت: رزمایش پیامبر اعظم (ص) قدرت نظامى و تجهیزات پیشرفته ما را به نمایش گذاشت و خواب را از چشم دشمنان ربود.

سردارسرتیپ پاسدار محمد جعفر اسدى در حاشیه آیین معارفه فرمانده سپاه استان اردبیل به خبرگزارى فارس گفت: هرچند ما تهدید را جدى مى گیریم اما به مردم اطمینان مى دهیم همچون کوه در برابر دشمنان ایستاده ایم و آمریکا و استکبار هیچ غلطى نمى توانند بکنند.

وى افزود: تهدید آمریکا در مقطع زمانى کنونى جدى است و نباید فکر کنیم دشمن قصد ترساندن دارد.

سردار اسدى تصریح کرد: تهدید نظامى آمریکا مربوط به چند سال اخیر نیست بلکه ۳۰ سال است آنها ما را تهدید مى کنند، اما این بار آمریکا در لباس خود به عرصه آمده و گام در میدان نهاده است.

وى تجربه کشور را در عرصه رویارویى مستقیم و تهیه امکانات ارزشمند خواند و افزود: تا زمانى که ملت و گروه هاى سیاسى ما وحدت و انسجام داشته باشند، جاى نگرانى نیست و بوق رسانه هاى غرب نیز تاثیرى در روحیه ملت ما ندارد.

جعفرى اسدى به تغییر ساختارى سپاه اشاره کرد و گفت: این ساختار بر اساس دفاع همه جانبه طراحى و انجام شده و با تایید مقام معظم رهبرى در همه استان ها تغییر ساختارى آغاز شده است.

فرمانده نیروى زمینى سپاه در ادامه گفت: در این تغییر ساختار یک دفاع موزاییکى براى استان ها پیش بینى شده تا اگر دشمن به هر نقطه کشور قصد تعرض داشت با پیکر سخت و عظیم سپاه و بسیج مواجه شود.

وى گفت: با تدابیر اندیشیده شده تهدیدات علیه کشور در نطفه خفه مى شود که این سیاست و اولویت اصلى کار ماست. اسدى افزود: سپاه پاسداران در تمام عرصه ها و ادوار از کشورمان به خوبى صیانت کرده و عده اى در داخل و خارج چشم دیدن این نیروى جان برکف را ندارند و بى شرمانه ادعاى گفتگو با آمریکا و اسراییل را سر مى دهند.

سردار اسدى سپاه را مدافع اصلى ارزش هاى انقلاب و احیاگر اسلام ناب محمدى برشمرد و بر ارتقاى سطح آمادگى نیروهاى سپاهى و بسیجى در تمام عرصه هاى کشور تاکید کرد.

  ساخت سامانه مدرن آشکارساز پرنده هاى دشمن توسط سپاه

رئیس سازمان جهاد خودکفایى نیروى زمینى سپاه گفت: سیستم هاى جدید در معرض دید قراردادن پرنده هاى دشمن، در این نیرو طراحى و ساخته شد.

سرهنگ ناصرعرب بیگى در گفتگو با فارس با اشاره به توانمندى هاى این نیرو در طراحى و ساخت سیستم هاى مدرن الکترونیک اظهار داشت: با توجه به نیازهاى کشور به در اختیار داشتن تجهیزات مدرن جنگ الکترونیک (جنگال) و سیستم هاى مقابله با این موضوع، سپاه پاسداران در بخش طراحى و ساخت پروژه هاى الکترونیک، الکترومغناطیس و اپتیک موفقیت هاى زیادى داشته است. به گفته وى، از جمله این موفقیت ها پروژه هاى جستجو و ردیابى غیرفعال اپتیکى است که این سیستم ها مى توانند در پیدا کردن و در معرض دید قراردادن پرنده هاى دشمن بسیار موثر واقع شوند.

عرب بیگى خاطرنشان کرد: نیروى زمینى سپاه با همکارى صنایع دفاعى وزارت دفاع توانسته به دستاوردهاى قابل توجهى در بخش الکترونیکى برسد که این سامانه ها و تجهیزات به تدریج وارد نیروهاى مسلح خواهد شد.

 روزنامه ایران

دیگه چه خبر دیگه چه خبر؟   

تداوم مچ گیرى هاى ناموفق از سوى نادران

دست آخر اینکه الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در نامه اى عجیب به رئیس دیوان عدالت ادارى مدعى شده: کلیه مکاتبات و تصمیمات وزارت اقتصاد و دارایى از ۲۸ تیر غیرقانونى و کان لم یکن تلقى مى شود. نادران در این نامه خطاب به رازینى آورده: مستحضرید که آغاز به کار سرپرستى وزارت امور اقتصادى و دارایى توسط جناب آقاى دکتر صمصامى ۲۸ فروردین ماه امسال مى باشد و مطابق نص صریح اصل ۱۳۵ قانون اساسى «رئیس جمهور مى تواند براى وزارتخانه هایى که وزیر ندارند حداکثر براى مدت سه ماه سرپرست تعیین نماید».نادران سپس با این استدلال، گفته: تصمیمات وزارت اقتصاد از ۲۸ تیرماه به بعد غیرقانونى است! این ادعاى عجیب از سوى نادران در حالى صورت گرفته که حکم رئیس جمهور براى دکتر صمصامى، ۳ اردیبهشت صادر شده و براساس قانون این حکم تا سوم مردادماه وجاهت قانونى دارد. به نظر مى رسد رویه مچ گیرى ناموفق در مجلس هفتم از دولت همچنان از سوى نادران دنبال مى شود.

 سمیر قنطار تهدید به ترور شد

خبر اول اینکه رژیم صهیونیستى سمیر قنطار آزاده لبنانى را که پس از ۳۰ سال اسارت چهارشنبه از بند این رژیم آزاد شده تهدید به ترور کرد. روزنامه صهیونیستى یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع امنیتى رژیم صهیونیستى که خواست نامش فاش نشود، نوشته: قنطار پس از آزادى، اکنون گروگان مرگ است و سازمان موساد براى مدت طولانى صبر نخواهد کرد، تا وى ترور شود. این منبع با حقد و کینه گفته: اسرائیل هیچ تعهدى در برابر جان قنطار ندارد و بزودى حسابش رسیده خواهد شد. قنطار پس از آزادى در مراسم استقبال از خود تأکیدکرده: به راه مقاومت و مبارزه ضد اسرائیلى ادامه خواهد داد و از این ایده باز نخواهد گشت.

 حضور دیپلماتیک امریکا در تهران ماه آینده اعلام مى شود

خبر دیگر اینکه روزنامه انگلیسى گاردین گزارش داده که امریکا ماه آینده میلادى طرح خود براى حضور دیپلماتیک در تهران و گشایش دفتر دیپلماتیک را براى نخستین بار در ۳۰ سال گذشته اعلام مى کند. گاردین در این گزارش افزوده: واشنگتن بخش منافع خود را در پایتخت ایران راه اندازى خواهد کرد و این امر نیمى از راه گشایش سفارت در تهران خواهد بود. گاردین تصریح کرده: این تحولات چرخش قابل توجهى در سیاست هاى جرج بوش است که در تمام دوران ریاست جمهورى خود رویکرد تندروانه اى در قبال ایران در پیش گرفته بود.

 فقط گنده گویى مى کنیم!

شنیدیم که یکى از عناصر مدعى اصلاح طلبى اخیراً طى مقاله اى بار دیگر سیاست توهین به مردم را در پیش گرفته، ضمن این که اهانت به قشرهاى تحصیلکرده را نیز دنبال کرده است. وى که پیش از این طى مقاله اى در سایت انتخاباتى اصلاح طلبان به استقبال پیشنهاد گروهک نهضت آزادى درباره نظارت بیگانگان بر انتخابات مجلس هشتم رفته بود، اخیراً در مقاله اى با عنوان «چه باید کرد» و «چه کارى از من ساخته است»، نا امیدى خود و هم طیف هایش را به تصویر کشیده و نوشته: روشنفکران، آکادمیسین هاى بى ربطى شده اند. نظر ورزان مغرور، گنده گوهایى بى معنا. گویى در برج عاج نشسته ایم. وى همچنین سیاست مخالفان دولت در اهانت به مردم را تکرار کرده و گفته: مردم دچار حماقت و ساده اندیشى شده اند.

 عبدى: امیدى به خاتمى نیست

با خبر شدیم که عضو شوراى مرکزى حزب مشارکت تصریح کرده که با وجود ائتلاف احزاب مشارکت و کارگزاران امیدى به اقبال آراى مردم به سمت خاتمى نیست. عباس عبدى در گفت وگو با رادیو زمانه و در پاسخ به این پرسش که «میزان حمایت مردمى از نامزدهاى اصلاح طلب کمتر و کمتر شده، آیا کمک احزاب کارگزاران و مشارکت مى تواند افکار عمومى را به سوى خاتمى بکشاند »، اظهار داشته: داشتن رأى از سوى خاتمى مستلزم این است که آن کسانى که پاى صندوق نمى روند، پاى صندوق بیایند. آنها هم که همین طورى نمى آیند. آنهایى که تا حالا نمى آمده اند، این طور نبوده که حالا چون ایشان بیاید، رأى دهند. وى با اشاره به نظر خاتمى در دوران ریاست جمهورى اش مبنى بر این که من بیش از یک تدارکاتچى نیستم، افزوده: سؤال اینجاست که چطور مى شود با وجود این حرف ها و چیزهایى که گفته، مجدداً بخواهد رئیس جمهور شود. او مى خواهد بیاید تا مانع چه چیزى بشود، در گذشته که قدرتمند بوده، نتوانسته. آنها نمى توانند به این سؤال ها پاسخ دهند. عبدى همچنین تصریح کرده: خاتمى و احزاب حامى وى برنامه اى ندارند و همه فشارشان را روى شهرت قبلى خود گذاشته اند. به نظر من شهرت جواب نمى دهد. چنانچه در انتخابات ۷۶ جواب نداد. سال ۸۴ هم دقیقاً نشان داد شهرت مسأله اصلى نیست. عبدى تأکید کرده: آنها چون هیچ برنامه اى را نمى خواهند پیش ببرند، فشارشان را مى خواهند روى شهرت بگذارند؛ یعنى سوار شدن روى موج شهرت و من تصور نمى کنم با این موج سوارى کارى در سیستم پیش برود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات