صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۶۷۰۹

اخبار ویژه روزنامه ها ی31 تیر 87


جمهوری

جهت اطلاع 

مهلت دو هفته ای

رسانه های غربی از دادن یک « مهلت دو هفته ای » به ایران برای پاسخ به بسته پیشنهادی غرب درخصوص پرونده هسته ای خبر می دهند. به گزارش عصر ایران درحالی که سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکرات روز شنبه با گروه 1 +5 در ژنو را « مثبت و سازنده » توصیف کردند برخی نشریات آمریکایی و اسرائیلی می کوشند این نشست را بی حاصل جلوه دهند. این درحالی است که پیشتر هدف از مذاکرات شنبه تعیین چارچوبی برای ادامه مذاکرات و گفت وگو درباره مشترکات دو بسته ایران و غرب عنوان شده بود. در این میان روزنامه های انگلیسی گاردین دیلی میل و تایمز لندن بدون ذکر منبع از دادن مهلت دو هفته ای به ایران برای پاسخ به بسته پیشنهادی خبر دادندو نوشتند : « در غیر این صورت تحریم های بیشتری در شورای امنیت در انتظار ایران خواهد بود. » هفته نامه ساندی تایمز لندن نیز مدعی شد : « پس از شش ساعت مذاکره بی حاصل « آمریکا » دو هفته به ایران مهلت داد تا پاسخ خود درباره پیشنهادات غرب را عنوان کند. » به نوشته آسوشیتدپرس سولانا در پایان نشست شنبه تنها ابراز امیدواری کرد : « ایران ظرف دو هفته به بسته پیشنهادی پاسخ دهد. » سولانا همچون جلیلی مذاکرات را سازنده توصیف کرد و گفت : « ما پاسخ خود را نگرفتیم اما بسیار امیدواریم تا به یک پاسخ برسیم . » به نوشته گاردین سولانا مشخص نکرد درصورتی که ایران ظرف مهلت داده شده به بسته پاسخ مثبت ندهد چه عواقبی در انتظار این کشور خواهد بود اما یک مقام غربی گفت : « به آنها (ایرانی ها) گفته شده این آخرین نشست شماست . ما این نشست را تکرار نمی کنیم . به تهران برگردید و یک هفته یا حداکثر دو هفته فرصت دارید تا پاسخ « آری یا خیر » را برای ما بیاورید. »

روزنامه دولتی خورشید از 27 مرداد منتشر می شود

 روزنامه دولتی ایران در تبلیغی که در نیم صفحه پایین خود به چاپ رساند اعلام کرد روزنامه خورشید از مرداد ماه منتشر خواهد شد. به گزارش الف انتشار « خورشید » پیش از این و در زمان توقیف روزنامه ایران به عنوان ارگان دولت و جایگزین این روزنامه مطرح شده بود. پیش از این مرکز خبری امید (پایگاه اطلاع رسانی نزدیک به وزارت رفاه ) هدف از انتشار « خورشید » را تحقق شعارهای رئیس جمهور در زمینه گسترش آزادی های اجتماعی اعلام کرده بود.

طنطاوی گفت : بهائیت گروه ضاله مسمومی است

طنطاوی گفت : بهائیت گروه ضاله مسمومی است که نباید سموم آن را در جوامع اسلامی پخش کرد. شیخ محمد سید الطنطاوی شیخ الازهر مصر تاکید کرد که به رسمیت شناختن طایفه بهائیت در مصر « خروج از دین اسلام » محسوب می شود. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری المحیط شیخ الازهر با اعلام این موضع افزود : فرقه بهائیت تماما مخالف دین اسلام است و هیچ کس جایز نیست آن را به رسمیت بشناسد در غیر اینصورت از دید ما این اقدام به معنای خروج از دین اسلام و تعالیم ادیان آسمانی است . وی همچنین تاکید کرد که نباید اجازه داد لفظ بهایی در کارت شناسایی هر کسی که خود را بهایی می داند ذکر شود زیرا این به معنای اعتراف به بهائیت به عنوان یک دین است . شیخ الازهر با استناد به فتوای علی جادالحق شیخ فقیدالازهر در سال 1365 که مجمع مطالعات اسلامی در سال 1382 نیز به این فتوا استناد کرد گفت : بهائیت هیچ ارتباطی با ادیان آسمانی ندارد بلکه بدعت جدیدی است که با لطف استعمار انگلیس در اواخر قرن نوزدهم میلادی و با هدف نفاق میان مسلمانان و انکار فرایض دین مبین اسلام خلق شد. به گونه ای که بهایی ها برخلاف مسلمانان شهر عکای فلسطین را به جای کعبه قبله خود قرار دادند و اصولا به روز قیامت و نبوت حضرت محمد(ص ) نیز هیچ ایمانی ندارند.

رحیم مشائی

معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی در پاسخ خبرنگاری که از وی درباره اظهارات روز شنبه اش مبنی بر دوستی با ملت اسرائیل پرسیده بود گفت : « به جای این که از قول من بنویسید که عنوان کردم ما با کسی دشمنی نداریم گفته اند که بنده گفته ام ما با ملت اسراییل دوست هستیم که من اصلا چنین حرفی را نزده ام » . خبرگزاری فارس از قول رحیم مشائی نقل کرده بود که وی در همایش نوآوری و شکوفائی در صنعت گردشگری گفته : ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است . هیچ ملتی در دنیا دشمن ما نیست این افتخار است و ما مردم آمریکا را از برترین ملت های دنیا میدانیم .

پایگاه اینترنتی شبکه خبری العربیه در واکنش به اظهارات رحیم مشائی نوشت : درحالیکه پیش تر رئیس جمهور ایران خواستار محو نقشه اسرائیل از جهان شده بود اینک معاون احمدی نژاد اظهار می دارد که کشورش دوست ملت اسرائیل است . العربیه اظهارات مشایی را بی سابقه توصیف کرده وافزوده است که معاون اول رئیس جمهور ایران با احمدی نژاد نسبت فامیلی دارد اما در عین حال اظهارات این دو درباره اسرائیل بسیار متناقض است .

جوانبرداشت

اجماع روى خاتمى از سرناچارى است

یک عضو شوراى مرکزى سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى با بیان این که براى پیروزى درانتخابات شرکت مى کنیم، ولى نمى توانیم تضمین کنیم که حتى با خاتمى پیروز مى شویم ، گفت: اگر مى گوییم خاتمى بیاید نه به این دلیل است که بیاید و تحولى بزرگ ایجاد کند چرا که شخصیت و مشى ملایم و معتدل او را مى شناسیم. بهزاد نبوى در جمع اصلاح طلبان مشهد در خصوص برنامه اصلاح طلبان براى انتخابات ریاست جمهورى دوره دهم افزود: اگر خاتمى نامزد شود و راى بیاورد، اگر ملایم تر از دوره قبل عمل نکند، قطعا تندتر عمل نخواهد کرد. وى این رویکرد خاتمى را نوعى مصلحت اندیشى بیان کرد وخطاب به اصلاح طلبان گفت: انتظار نداشته باشید که اگر خاتمى بیاید کولاک مى شود، چرا که خاتمى همان خاتمى قبلى است، با همان روش ها و مشى قبلى. نبوى همچنین دراین جلسه به صورت ضمنى به کروبى پیام داد: اکنون در بین اصلاح طلبان اگر بخواهیم کاندیدایى معرفى کنیم، هرچه بگردیم کسى را پیدا کنیم که اجماع روى وى حاصل شود و حتى الامکان راى هم بیاورد، باز مى بینیم که جز خاتمى به کسى نمى رسیم. عضو شوراى مرکزى سازمان مجاهدین انقلاب براى شوراى نگهبان نیز خط ونشان کشید وگفت: خط قرمز و شرط شرکت ما در انتخابات دور دهم تایید صلاحیت نامزد دلخواهمان از سوى شوراى نگهبان است و اگر نامزد مورد قبول ما تایید نشود مى فهمیم که حق ورود به عرصه را نداریم و نباید کاندیدا معرفى کنیم.

مشایى: تکذیب مى کنم

رییس سازمان میراث فرهنگى و گردشگرى روزگذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگارى که مطرح کرد، چرا در سخنان خود در همایش روز شنبه، بحث دوستى ملت ایران را با همه ملت ها، حتى مردم اسراییل مطرح کردید، اظهار داشت: اصلا بحث من این نبود شما خبرنگاران همیشه به دنبال چیزهاى خاصى هستید و شما این چیزها را منتقل مى کنید. او ادامه داد: عین جمله من در یک بحث کلى، این بود که عنوان کردم، امروز بین ملت هاى دنیا، افتخار ملت ایران این است که هیچ دشمنى ندارد، نه ایران دشمنى با ملتى دارد و نه هیچ ملتى در دنیا حتى اسراییل. مشایى اظهار داشت: مسایل جمهورى اسلامى ایران روشن  است و این روشن است که اسراییل به رسمیت شناخته نمى شود. اسراییل اساسا رژیم نیست. بنده دو روز پیش سخنرانى داشتم و عنوان کردم که رژیم اسراییل اصلا مرده است و تنها تشییع جنازه آن را عقب انداختند. وى تصریح کرد: به دروغ نوشتند و به جاى این که از قول من بنویسید که عنوان کردم، ما با کسى دشمنى نداریم، گفته اند که بنده گفته ام، ما با ملت اسراییل دوست هستیم که من اصلا چنین حرفى را نزده ام.

خاتمى: تصمیم خود را گرفته ام

سید محمد خاتمى در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست جمهورى سال آینده شرکت خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت: گرچه تقریبا برایم روشن است که چه تصمیمى خواهم گرفت، ولى باید منتظر آینده بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران ، خاتمى در دیدار با جمعى از اصلاح طلبان استان یزد با بیان این مطلب افزود: بایستى شرایط را بررسى کنیم، ببینیم که با حفظ اصول و موازینى که به آن پایبندیم و مصلحت کشور و مردم در آن است چه باید کرد.

اعتراض کامیون داران به ضعف خدمات پس از فروش ایران خودرو دیزل

تعدادى از خریداران خودروهاى کشنده هوو ( howo) به دلیل نقص فنى موتور خودروهاى تازه تحویل و عدم توانایى ایران خودرو دیزل در ارایه خدمات پس از فروش این خودروها، روز یکشنبه با تجمع در مقابل ساختمان فروش ایران خودرو دیزل ، دست به اعتراض زدند. یکى از معترضین در گفتگو با ایرنا با بیان این مطلب مدعى شد که تعداد خودروهاى معیوب به۱۰۰ دستگاه نیز مى رسد و این خودروها به محض تحویل به دست مالکان به دلیل نقص فنى دچار مشکل مى شوند که تنها راه اصلاح آنها، تعویض کامل موتور خودرو مى باشد که این امر هزینه سنگینى براى خریداران در پى دارد. معترض دیگرى نیز از عدم توانایى تامین سریع موتور این خودروها توسط شرکت سهامى گواه که عهده دار ارایه خدمات پس از فروش خودروهاى شرکت ایران خودرو دیزل است ، شکایت داشت.

وبا در قم کنترل ، اما برطرف نشده است

مدیرگروه مبارزه با بیمارى هاى مرکز بهداشت قم گفت: بیمارى التور (وبا) دراین استان تحت کنترل است، اما این به معناى برطرف شدن خطر شیوع بیمارى نیست. دکتر رامبد سلطان شاهى در گفت وگو با ایرنا، افزود: میکروب التور تا زمانى که رعایت مسایل بهداشت فردى و عمومى وجود داشته باشد گسترش نیافته و به اپیدمى تبدیل نمى شود. وى با اشاره به شناسایى مواردى از ابتلا به وبا در قم گفت: این موارد به صورت تک گیرى بوده و آمارها نیز نسبت به سال گذشته رشد نداشته است. مدیرگروه مبارزه با بیمارى هاى مرکز بهداشت قم موارد سال گذشته را زیر مورد اعلام کرد،اما اشاره اى به آمارهاى سال جارى نکرد. وى اضافه کرد: خطر بیمارى هاى منتقله از آب و غذا همیشگى است و با فصل گرما که قدرت انتشار میکروب بیشتر است احتمال گسترش بیمارى نیز افزایش مى یابد.

یک عضو گروهک موسوم به ملى - مذهبى: مشکل اصلاح طلبان سخن گفتن از خط (امام) خمینى است

یک عضو گروهک موسوم به ملى - مذهبى گفته است: مشکل اصلاح طلبان این است که هنوز از خط (امام) خمینى صحبت مى کنند! پس از آنکه چندى پیش محمدرضا خاتمى دبیر کل سابق حزب مشارکت از ضرورت نقد (!) امام خمینى (ره) سخن گفت و البته با واکنش شدید تمامى گروه هاى سیاسى کشور مواجه شد، روز گذشته سایت ضدانقلابى روزآنلاین متن مصاحبه با محمد ملکى از وابستگان گروهک موسوم به ملى - مذهبى و از حامیان سازمان تروریستى منافقین را منتشر کرد که طى آن ملکى ضمن انتقاد شدید از اصلاح طلبانى نظیر حجت الاسلام کروبى که هنوز بر آرمانهاى امام خمینى (ره) تاکید دارند مدعى شد: مهمترین مشکل اصلاح طلبان سخن گفتن از راه و خط امام خمینى (ره) است!

بیانیه کانون شیرین عبادى درحمایت از سایت هاى مروج فحشا

کانون مدافعان حقوق بشر به ریاست شیرین عبادى ،حقوقدان ایرانى، درباره تصویب لایحه مبارزه با جرایم اینترنتى در ایران هشدار داد. به گزارش عصر ایران ، این کانون هشدار داد: تصویب لایحه موسوم به مبارزه با جرایم اینترنتى در مجلس ایران به افزایش شمار اعدام ها در جمهورى اسلامى منجر خواهد شد. کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه خود ادعا کرد: در صورت تصویب این لایحه بیش از پیش از آزادى بیان تخطى خواهد شد، امنیت قضایى جامعه به خطر مى افتد و شمار اعدام ها افزایش خواهد یافت. بیانیه کانون عبادى مى افزاید: در این لایحه تاسیس وب لاگ ها و سایت هاى مروج فساد، فحشا و ارتداد همانند جرایمى چون تجاوز و سرقت مسلحانه، مستحق مجازات مرگ شناخته شده است.

 فرمانده نیروى مقاومت بسیج:سپاه، دربرابر تهدیدات مقاوم تر مى شود

فرمانده نیروى مقاومت بسیج گفت: سپاه با ساختار جدید در برابر تهدیدات بیگانگان مقاوم تر مى شود. به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب طى سخنانى در مراسم معارفه فرمانده سپاه نینوا با تشریح عملکرد سپاه از بدو تاسیس تاکنون افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با توکل به خدا و پیروى از رهبرى توانست بر همه تهدیدات و توطئه هاى تفرقه افکنان و دشمنان فائق آید. وى تصریح کرد: امروز سپاه قدرتمند و بسیج جان بر کف با آمادگى کامل به همه تهدیدات دشمن جواب دندان شکن خواهند داد. حجت الاسلام و المسلمین طائب خاطرنشان کرد: سپاه تهدیدها و ترفندهاى دشمن را رصد و متناسب با آن برنامه ریزى مى کند و ایجاد ساختار جدید و تشکیل ۳۱ سپاه در کشور نیز در این راستا و با هدف انسجام تشکیلاتى، بهبود قدرت دفاعى و بازدارندگى صورت گرفته است. فرمانده نیروى مقاومت بسیج اظهار کرد: با اجرایى شدن تشکیلات جدید، فرماندهى واحدى در استان ها تشکیل مى شود که با برطرف کردن نقایص و ایجاد یکپارچگى و افزایش اختیارات استانى مستقل عمل کرده و بدون وابستگى به مرکز انجام وظیفه مى کند. حجت الاسلام و المسلمین طائب ابراز امیدوارى کرد: با تحول عمیق در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، شاهد پایدارى همه جانبه در این نیرو باشیم.

    رئیس جمهور: هر جلسه مذاکره یک گام به جلو است

رئیس جمهور گفت: با کامل شدن ارزیابى ها درباره مذاکرت جلیلى با سولانا و نمایندگان گروه پنج به علاوه یک، موضع رسمى خود را به زودى اعلام مى کنیم.

دکتر محمود احمدى نژاد روز گذشته در حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد آیت الله مشکینى در جمع خبرنگاران افزود: هر جلسه اى که براى گفتگو تشکیل شود یک گام به جلوست. وى در پاسخ به سوال دیگرى درباره تهدیدات دشمنان نظام گفت: از دشمن انتظارى جز دشمنى نیست و دشمن همواره به هر ترتیبى که بتواند تهدید مى کند. رئیس جمهور با اشاره به اینکه تهدیدات دشمن همیشه وجود دارد گفت: از طرف دیگر، ملت ما به همت جوانان کشور روز به روز مقتدرتر و توانمندتر مى شود و در صحنه هاى مختلف رو به جلو حرکت مى کند. احمدى نژاد تصریح کرد: دوران تهدیدها به پایان رسیده است و تهدید در مقابل ملت ایران اثرى ندارد. رئیس جمهور در پاسخ به سوالى مبنى بر اینکه چه زمانى وزیر پیشنهادى امور اقتصادى و دارایى را به مجلس شوراى اسلامى معرفى مى کنید گفت: ان شاء الله به زودى. رئیس جمهور همچنین درباره مرحوم آیت الله مشکینى گفت: آیت الله مشکینى واقعا اسطوره اخلاق، تقوا، مجاهدت، ایمان و ایستادگى بر حقوق ملت، حقوق اسلام و آرمان هاى الهى بود. وى افزود: همه زندگى آیت الله مشکینى مجاهدت، صفا و مردمى بودن بود.

   لاریجانى: آمریکا از تروریست ها حمایت مى کند

رئیس مجلس شوراى اسلامى گفت: آمریکا در حالى شعار مقابله با تروریسم سر مى دهد که در پشت پرده از تروریست ها در عراق و افغانستان حمایت مى کند و این چیزى جز برخورد ابزارى با پدیده شوم تروریسم نیست. به گزارش فارس، على لاریجانى در دیدار آندرز بى جانسون دبیر کل اتحادیه جهانى بین المجالس آى پى یو با انتقاد از رویکردهاى آمریکا نسبت به گسترش دموکراسى در منطقه خاورمیانه به ویژه در عراق و افغانستان خاطر نشان ساخت: آمریکا با شعار گسترش دموکراسى و مبارزه با تروریسم به منطقه خاورمیانه وارد شد، اما با رویکردى نادرست اوضاع منطقه را به ویژه در این دو کشور همسایه ایران متشنج کرده است و این روند معلول سیاست هاى غلط و عدم شناخت صحیح این کشور از اوضاع منطقه اى است. رئیس مجلس شوراى اسلامى در ادامه به آسیب شناسى فرآیند معطوف به صلح و دموکراسى در منطقه خاورمیانه پرداخت و اظهار داشت: جمهورى اسلامى ایران در حالى به طور متوسط سالى یک انتخابات برگزار مى کند که برخى از کشورهاى منطقه یا با دموکراسى میانه خوبى ندارند و یا برخى از قدرت هاى بزرگ با برخورد دوگانه نسبت به این آرمان هاى بزرگ، آن را از حیز انتفاع خارج ساخته اند. لاریجانى عدم احترام غرب به فرهنگ و باورهاى دینى مردم منطقه را از دیگر مشکلات نام برد و گفت: با فضاى نظامى و نظامى گرى نمى توان فرهنگ نهادینه شده یک منطقه را عوض کرد و نفرت مردم منطقه از سیاست هاى دو گانه معلول همین تفکر است. رئیس مجلس شوراى اسلامى در بخش دیگرى از سخنان خود با اشاره به موضوع هسته اى کشورمان و مذاکرات جارى در این خصوص گفت: مساله هسته اى ایران با مذاکره قابل حل است و در مذاکرات هسته اى با مسئول سیاست خارجى اتحادیه اروپا هر گاه رسیدن به نتیجه ملموسى قابل انتظار بود، ظهور ناگهانى یک عامل بیرونى مانع تحقق این امر مى شد. وى افزود: مجلس شوراى اسلامى از رویکرد اتحادیه بین المجالس در ارتباط با صلح و دموکراسى در جهان حمایت مى کند و همکارى و مشارکت خود را در فعالیت هاى این اتحادیه همچنان ادامه خواهد داد. در ادامه این دیدار آندرز بى جانسون دبیر کل اتحادیه جهانى بین المجالس نیز با ابراز خرسندى از روند همکارى هاى مشترک مجلس شوراى اسلامى و این اتحادیه ابراز امیدوارى کرد این همکارى ها در مجلس هشتم نیز استمرار یابد. وى با اشاره به تلاش هاى اتحادیه بین المجالس در زمینه گسترش دموکراسى و کمک به گسترش صلح در جهان بویژه منطقه خاورمیانه گفت: بارها علنا اعلام کرده ام که انتخابات پارلمانى اخیر در فلسطین دموکراتیک بوده و جامعه بین المجالس باید به انتخابات مردم فلسطین احترام بگذارد. وى گفت: اتحادیه بین المجالس با تغییر کرسى ناظر فلسطین به دائم در این نهاد قصد دارد در جهت استقرار صلح در سرزمین هاى اشغالى گام بردارد.  

 

سخنگوى شوراى نگهبان:ابقاى سرپرست وزارتخانه بیش از سه ماه ممکن نیست

سخنگوى شوراى نگهبان درباره موضوع مهلت قانونى معرفى و تعیین وزیر اقتصاد و اظهارنظرهاى مختلفى که در این زمینه مطرح شده، گفت: شوراى نگهبان در مورد مصادیق اظهار نظر نمى کند.

به گزارش ایسنا، دکتر عباسعلى کدخدایى در نشست خبرى روزگذشته اظهار کرد: در مورد اصل ۱۳۵ قانون اساسى که ناظر به همین مساله است پیش از این در زمان مجلس هفتم رییس مجلس سوالاتى را داشت و شورا پس از بررسى پاسخ داد که متعاقب اصل،۱۳۵ تعیین سرپرست براى بیش از یک سه ماه امکان پذیر نیست لیکن در مدت سه ماه مذکور رییس جمهور مى تواند سرپرست تعیین کند. کدخدایى افزود: اگر درخواست تفسیر شود شورا سعى مى کند آن را در دستور کار قرار دهد. ما وظیفه تفسیرى داریم که همچنانکه گفته شد در زمان مجلس هفتم پس از بحث و بررسى شورا نظر خود را داد و بیشتر از این نیز به نتیجه نرسید. وى در پاسخ به این سوال که چه کسى باید به این مساله ورود کند، گفت: مساله میان دولت و مجلس است و امیدواریم دولت هرچه زودتر با معرفى وزیر به گمانه زنى ها و شایعات پایان دهد.

سخنگوى شوراى نگهبان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان با یک استاندار اداره مى شود آیا از لحاظ قانونى مشکل دارد، گفت: از جهت قانون اساسى مشکلى ندارد اما باید قوانین عادى را مورد بررسى قرار داد.

سخنگوى شوراى نگهبان در باره اصلاح قانون انتخابات نیز گفت: انتظار ما این است که قانون جامعى به زودى تصویب شود و بسیارى از ابهامات و خلاء هایى که اکنون وجود دارد را حل کند و وظایف وزارت کشور از لحاظ اجرایى و شوراى نگهبان از نظر نظارتى و روند انتخابات را بهبود ببخشد.

 

سراج تشریح کرد،جزییات طرح تحول در بسیج دانشجویى دانشگاه هاى سراسر کشور

وى با بیان اینکه بسیج دانشجویى به عنوان قشرى پیشرو و پیشگام حرکت بسیار جدى را براى عملیاتى کردن طرح تحول و تعالى انجام داده است، تصریح کرد: این حرکت ها از چهار ماه پیش با تشکیل کار گروه تحول و تعالى در بسیج دانشجویى سازماندهى شد و در طى این چهار ماه ضمن آسیب شناسى بسیج دانشجویى، سعى بر این شد که وضع مطلوب و راهبرد عملیاتى براى رسیدن به وضع مطلوب تدوین شود.

رییس سازمان بسیج دانشجویى با اشاره به اینکه در این طرح تحول و تعالى یک راهبرد کلان و ۱۲ راهبرد دیگر براى بسیج دانشجویى در نظر گرفته شده است که مجموعه اى از این راهبردها چگونگى رسیدن به وضع مطلوب را مشخص مى کند، تصریح کرد: این راهبردها در مجموع موجب تحول در حوزه رویکرد، نگرش، ساختار و رفتار بسیج دانشجویى خواهد شد. سراج در ادامه توضیحات خود در خصوص طرح تحول و تعالى بسیج دانشجویى دانشگاه هاى کشور افزود: در یک برنامه ریزى منظم و دقیق سعى بر آن شد که جلسات هم اندیشى با دست اندرکاران بسیج دانشجویى و به ویژه دانشجویان بسیجى در سراسر کشور برگزار شود، ضمن اینکه در سفرهاى استانى که به ۱۵ استان کشور صورت گرفت، مراحل مقدماتى این طرح به مسئولان بسیج دانشجویى توضیح داده شده و نقطه نظرات و انتقادات دانشجویان اخذ گردید و در کل سعى بر آن شد که این طرح به مرور تکمیل گردد. وى با بیان اینکه طرح تحول و تعالى در بسیج دانشجویى از سوى سپاه پاسداران مورد تصویب قرار گرفت و نقطه نظرات و انتقادات دانشجویان در این طرح اعمال شده است، خاطر نشان کرد: پس از جمع بندى هاى صورت گرفته این طرح بزرگ در کارگاه تحول و تعالى براى دانشجویان بسیجى دانشگاه هاى سراسر کشور ارائه خواهد شد.

رییس سازمان بسیج دانشجویى با اشاره به اینکه این طرح ۵ گام دارد که گام اول آن سازماندهى است، تصریح کرد: گام اول پیش از بازگشایى دانشگاه ها در ترم جدید عملیاتى خواهد شد. سراج با بیان اینکه بسیج دانشجویى در این طرح تحول و تعالى به سه موضوع اهتمام جدى دارد گفت: ارتقاء معنویت، معرفت، بصیرت و مهارت در میان آحاد بسیجیان دانشجو، عملیاتى کردن موضوعاتى از قبیل کمک به کارآمدى دولت، خدمت رسانى و ایده پردازى براى حل چالش ها و معضلات کشور که مقام معظم رهبرى از بسیج دانشجویى انتظار دارد و همچنین مخاطب محورى از موضوعات مهمى است که بر روى آنها اهتمام جدى وجود دارد. ضمن اینکه در این طرح برنامه هاى فرهنگى براى آحاد دانشجویان دانشگاه ها در نظر گرفته شده است.

وى با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویى در این طرح براى کمک به اسلامى کردن دانشگاه ها، ایجاد شور و نشاط بیشتر میان جوانان دانشجو و همچنین تربیت نیروى لازم براى تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله تلاش همه جانبه اى را انجام مى دهد، تصریح کرد: بسیج دانشجویى در رویکرد جدید خود که یک رویکرد تحولى است، اهتمام ویژه اى به عمق بخشى به نظام و انقلاب خواهد داشت و در این مسیر جهاد علمى یکى از مهمترین راهبردهاى بسیج دانشجویى است.

 

مدیر مسئول روزنامه جوان عنوان کرد

حزب الله پیروزنبرد دیپلماتیک با اسرائیل

مدیرمسئول روزنامه جوان گفت: دیپلماسى حزب الله در مقابل اسرائیل، عملا اولمرت را به شکست کشانید، چون اگر اسرائیلى ها وارد فرایند مذاکرات نمى شدند، شکست مى خورند و اگر وارد مذاکرات هم مى شدند که شدند، بازهم نصیبى جز شکست و ناکامى نداشتند. دکتر محمدرضا جمالى در گفتگوبا مهر، با تاکید بر اینکه تاکتیک حزب الله باعث افزایش شدید تشتت آراء و بى ثباتى سیاسى در اسرائیل شده است درپاسخ به این سوال که پیامدهاى پیروزى هاى حزب الله لبنان در معادلات لبنان و منطقه چه خواهد بود، گفت: حزب الله لبنان با رهبرى سید حسن نصرالله موفق شده است با یک استراتژى هوشمندانه وارد میدان پیروزى هاى زنجیره اى بشود، پیروزى هاى زنجیره اى حزب الله از جنگ سى وسه روزه آغاز شد، درمذاکرات قطر نیز ادامه یافت وامروزبا آزاد سازى اسراى لبنانى وتبادل پیکر ۲۰۰ نفراز شهداى لبنان با دو جنازه اسرائیلى وارد مرحله جدیدى شده است. وى افزود: مهمترین عوامل پیروزى حزب الله لبنان را مى توان در عدم به کار گیرى نگاه قومى و محدود حزب الله به مسائل لبنان، اتکاء حزب الله به جریان بیدارى اسلامى، شناخت دقیق توانایى ها و محدودیت ها براى تدوین مدل مبارزه و مقاومت توصیف کرد. مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به شیوه برخورد سیاسى حزب الله لبنان با گروههاى داخلى لبنان گفت: حزب الله هیچ گاه در حد یک گروه و حزب سیاسى تنزل نکرد، صحنه سیاسى لبنان را هم خالى نکرد و این هوشمندى ظرفیت هاى استراتژیک حزب الله را مرتبا افزایش داد. وى با اشاره به اینکه پیروزى هاى حزب الله آثار فرامنطقه اى به دنبال آورد، افزود: مثلا سید حسن نصرالله بعد از جنگ سى و سه روزه به محبوب ترین شخصیت جهان عرب تبدیل شد و مى توانست با استفاده از این کاریزما در عرصه سیاسى لبنان، سهم طلبى کند، حزب الله نه تنها از این روش ها استفاده نکرد، بلکه از سهم خودش در کابینه لبنان گذشت و امروز فقط یک وزیر در کابینه لبنان دارد.

کیهان

پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت مادر دو شهید گلپایگانی

رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت مادر دو شهید گلپایگانی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت «حاجیه خانم وکیلی» همسر حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی و مادر شهیدان سیدمحمد و سیدمحسن حسینی را تسلیت گفتند.

در پیام رهبر معظم انقلاب که توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم ختم قرائت شد، آمده است: جناب حجت الاسلام آقای حاج سیدرضا حسینی دامت برکاته درگذشت مخدره جلیله همسر گرامیتان را که عمری با طهارت و صبر سپری نمود و فرزندان برومندش را در راه انقلاب عزیز اسلامی اهدا نمود، به جنابعالی؛ فرزندان؛ دامادها؛ نوه ها و دیگر بازماندگان محترم بالخصوص جناب حجت الاسلام آقای محمدی گلپایگانی تسلیت می گویم و برای آن مرحومه حشر با شهدای بزرگوارش و برای خاندان مصاب صبر و اجر مسئلت می نمایم.

گفتنی است مراسم ختم این مادر شهید در مسجد جامع گلپایگان برگزار شد.

وزیر دفاع: جهان بزودی با بخش دیگری از امکانات و توانایی های ما آشنا خواهد شد

وزیر دفاع کشورمان تاکید کرد: پاسخ ایران به متجاوزان متناسب با تهدیدات و شرایط روز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ما سرتیپ مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در حاشیه جلسه دیروز هیات وزیران در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: رزمایش اخیر سپاه بسیار موفقیت آمیز بود و در این رزمایش تجهیزات دفاعی ساخت کشورمان که توسط عزیزان وزارت دفاع تولید شده اند مورد استفاده قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح کشورمان برای ارتقاء توان رزمی خود اقدام به برگزاری رزمایش می کنند، افزود: همواره تجهیزات نظامی و دفاعی جدید در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای پاسخگویی به تهدیدات احتمالی دشمنان تولید می شود.

خبرنگاری از وزیر دفاع سوال کرد در صورت حمله نظامی احتمالی به کشورمان آیا تنگه هرمز مسدود خواهد شد یا پاسخ دیگری به متجاوزان داده می شود که محمد نجار پاسخ داد: پاسخ ایران به متجاوزان متناسب با تهدیدات و شرایط روز خواهد بود.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آمادگی کامل به سر می برند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند پاسخ دندان شکنی به متجاوزین خواهیم داد.

وزیر دفاع در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص زمان پرتاب «ماهواره امید» به فضا گفت که زمان این کار توسط رئیس جمهور اعلام می شود.

مصطفی نجار گفت: در مانوری که در آینده برگزار خواهد شد جهان با بخش دیگری از امکانات و توانایی های ما آشنا خواهد شد.

وی گفت: این مانور در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

وزیر دفاع همچنین در مورد واکنش غربی ها به مانور پیامبر اعظم (ص) 3 گفت: ما در ابتدا دیدیم که آن ها از این مانور به وحشت افتادند و بعد از آن تبلیغات شان را شروع کردند تا عظمت این مانور را زیر سوال ببرند.

وی همچنین به تبلیغات روانی برخی از رسانه های غربی در مورد حمله به ایران اشاره کرد و گفت: این ها عملیاتی روانی است. نیروهای مسلح ما همیشه آماده هستند و رزمایش عظیمی که برگزار شد بخشی از آمادگی های ما را نشان داد و همانطور که گفتیم در این همایش از تجهیزات ساخت داخل استفاده کردیم و ما متناسب با نوع تهدیدات خود را آماده می کنیم و آمادگی های مان را افزایش می دهیم و پاسخ ما به دشمنان و کسانی که بخواهند به جمهوری اسلامی ایران تعرض کنند دندان شکن خواهد بود.

کروبی: اعتماد ملی مطمئنا کاندیدای حزبی خواهد داشت

دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: اعتماد ملی مطمئنا کاندیدای حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی حزب اعتماد ملی، مهدی کروبی در جلسه شورای مرکزی این حزب اظهارداشت: حزب اعتماد ملی با یاری خدا و به منظور روشن کردن وضع خود در شرایط فعلی، ضمن احترام به همه افراد و گروه ها در آینده ای نزدیک و تا اواخر تابستان کاندیدای حزبی خود را معرفی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: حزب اعتماد ملی در حال حاضر مشغول بررسی شرایط سیاسی کشور و از جمله چگونگی برگزاری انتخابات توسط متصدیان امر است.

دبیر کل حزب اعتماد ملی با تأکید بر آنکه مجموعه ما به صورت حزبی در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد، گفت: ما مطمئنا کاندیدای حزبی خواهیم داشت و در حال حاضر و در این مدت به سازمان دهی نیروها و انجام برنامه های تشکیلاتی خود خواهیم پرداخت.

کروبی در ادامه سخنان خود با اشاره به آنکه ما بیشتر از همه در تلاش هستیم تا وحدت و همگرایی در میان جریان اصلاحات ایجاد شود، اظهار داشت: مباحثی که درخصوص تعداد کاندیداها و پخش شدن آراء مطرح می شود، کاملا طبیعی است. آنچه مشخص است این است که در روزهای آخر و نزدیک به انتخابات هر گروهی با توجه به مجموع شرائط و بررسی همه جانبه فضا متوجه خواهد شد که چگونه حرکت کند.

وی افزود: در یک محیط آرام و صمیمانه و غیرتحمیلی و فاقد جوسازی های کاذب است که هر گروهی که دارای گرایش های نزدیک هستند و می توانند در آینده با هم کار کنند، براساس وزن و جایگاه سایر احزاب و افراد و نفوذ تشکل ها در میان مردم و آرایش سیاسی در کشور متوجه می شود به سمت چه فرد و یا گروهی برود و زمینه برای همگرایی و ائتلاف گروه های مختلف فراهم گردیده و رقابت بین چند نفر محدود می شود.

دبیر کل حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در چنین فضایی روشن می شود که چه گروه و یا حزبی جایگاه دارد و دارای چهره های صاحب رأی است.

خاطرنشان می شود پیش از این برخی مقامهای حزب اعتماد ملی به صراحت اعلام کرده بودند که کروبی کاندیدای حزب اعتماد ملی برای ریاست جمهوری آتی است.

 

نگرانی «سازمان» از موفقیت هسته ای کشور(خبر ویژه)

توفیقات دولت اصولگرا در پیشبرد چالش هسته ای به نگرانی در میان برخی تندروهای مدعی اصلاحات دامن زده است.

خبرگزاری ایلنا که به تازگی از توقیف درآمده در این باره نوشت: دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اظهار امیدواری کرد توجه و حل برخی مسائل و مشکلات کشور مانند مسئله هسته ای به ترفندی برای امتیازگیری در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل نشود.

محمد سلامتی به ایلنا گفته است متأسفانه شواهد به نحوی است که نشان می دهد، حل مشکل هسته ای کشور به امتیازی برای جناح حاکم، در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تبدیل شده است.

گفتنی است سازمان مجاهدین انقلاب پیش از این با بحرانی نشان دادن اوضاع کشور خواستار تعطیلی فناوری اتمی شده بود، اما اکنون تلاش دارد موفقیت های بی سابقه نظام در این باره را به رقابت های زودگذر انتخاباتی نسبت دهد.

هم نظریم ولی شما مرد این میدان نیستید(خبر ویژه)

عضو گروهک جبهه ملی با اشاره به سخنان ناامیدانه سعید حجاریان و ابراهیم یزدی خطاب به اصلاح طلبان خواستار تحریم انتخابات ریاست جمهوری شد.

محمد ملکی در گفت وگو با روز آن لاین مدعی شد «دانشجویان فعالانه در انتخابات شرکت نمی کنند و فرقی هم نمی کند فرد شرکت کننده آقای خاتمی باشد یا عبدالله نوری، این دو بزرگوار می دانند که مرد این میدان نیستند». وی اشتباه دفترتحکیم را ورود به حاکمیت در مجلس ششم خواند.

این عنصر گروهکی با انتقاد از پایبندی برخی اصلاح طلبان به امام خمینی، از تعریف نشدن اصلاحات انتقاد کرد و گفت باید از خود بپرسیم آیا کسی که در فرم نامزدی انتخابات التزام و اعتقاد به ولایت فقیه و قانون اساسی را پر می کند، می تواند برخلاف سوگند خود کار دیگری انجام دهد؟ اگر قرار بود اصلاحات همین مواردی باشد که در 8 سال دوره آقای خاتمی انجام شد که باید گفت انجام شده و نتیجه هم نداده است.

وی افزود: اینکه آقای دکتر یزدی می گوید تا ولایت فقیه هست نمی توانیم کاری انجام دهیم به معنای تغییربخش اعظم قانون اساسی جمهوری اسلامی است یا آقای حجاریان می گوید از طریق پارلمانتاریسم نمی شود کاری کرد ولی ایشان نمی گوید پس چه راهی را برای تغییر پیشنهاد می کند. ما می دانیم شما اهل جنگ و جدال هم نیستید بنابراین من فکر نمی کنم در آینده بتوانیم کسی را پیدا کنیم که بتواند اصلاحات را رهبری کند.

به گزارش ایرنا محمد ملکی دارای همسویی هایی مشخص با گروهک فرقان و سپس گروهک منافقین بود و در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی گروهک منافقین و در کنار چهره های منفوری چون مسعود رجوی، مهدی ابریشمچی، اشرف ربیعی و مریم قجر عضدانلو به عنوان کاندیدای جریان نفاق معرفی شد. محمد ملکی پس از آغاز عملیات تروریستی گروهک منافقین در 12 تیرماه 1360 دستگیر و به دلیل وابستگی آشکار به جریان نفاق به 5 سال زندان محکوم شد.

ذوق زدگی اسراییلی ها از سخنان آقای معاون (خبر ویژه)

اظهارات غلط رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر «دوستی ایران با ملت اسرائیل» با ذوق زدگی و استقبال رسانه های رژیم صهیونیستی مواجه شد.

در حالی که رئیس جمهور مواضع قاطع و روشنی در قبال رژیم اشغالگر صهیونیستی دارد، رحیم مشایی معاون رئیس جمهور طی سخنانی در همایش نوآوری و شکوفایی در صنعت گردشگری مدعی شد: ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است و هیچ ملتی در دنیا دشمن ما نیست. ما مردم آمریکا را از برترین ملت های دنیا می دانیم.

در پی این اظهارنظر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: اظهارات مشایی در حالی ایراد شده است که مقامات ایران در گذشته نسبت به دوستی ملت های ایران و ملل دیگر از جمله آمریکا اشاره کرده بودند، اما این اولین بار است که یک مقام ایرانی نسبت به اسرائیل چنین اظهاراتی را بیان داشته است.

یدیعوت آحارونوت با شگفت آور توصیف کردن اظهارات معاون رئیس جمهور ایران ادامه داد، در حالی که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران اعلام کرده است که ایران دشمن اسرائیل است، معاون وی اعلام کرد که ایران دشمن هیچ ملتی در جهان نیست.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در گزارش این خبر نوشت: اظهارات معاون رئیس جمهور ایران در حالی بیان شده است که هفته گذشته مقامات عالیرتبه ایران بیان داشتند که موشکهای دوربرد ایران قادر است اسرائیل را هدف قرار دهد. هاآرتص ادامه داد: معاون احمدی نژاد در حالی این صحبت ها را کرده است که رئیس جمهور ایران با اظهارات خود درباره هولوکاست و انتقال اسرائیل به اروپا یا آلاسکا توجه جهانی را برانگیخته بود.

گفتنی است در قاموس حقوق بین الملل «اشغالگران» یک سرزمین هرگز به عنوان «ملت» مشروعیت نمی یابند و معلوم نیست آقای مشایی که سابقه نه چندان جالبی در ادای اظهارات مشابه دارد، چگونه به خود اجازه داده درباره حق سرزمینی ملت مظلوم فلسطین این گونه دست و دلبازی کند. باید از آقای مشایی پرسید اگر کسی به زور و ارعاب و ترور خانه او را غصب کند، آیا باز هم او حاضر است به شخص غاصب لقب «صاحبخانه» اعطا کند و با او از در دوستی درآید.

به جاست با توجه به مواضع اصولی و انسانی رئیس جمهور محترم، توبیخ و تذکر لازم نسبت به رئیس سازمان گردشگری انجام شود اگرچه وی دیروز بیان این سخنان را تکذیب کرده است.

رئیس طوسی: هیچ ارتباطی با باطبی ندارم

رضا رئیس طوسی ارتباط با یکی از عوامل میدانی آشوب های تیر 78 را تکذیب کرد. در پی درج خبر ویژه در تاریخ 17 تیر جاری به نقل از سایت ضدانقلابی ایران ویچ، رضا رئیس طوسی با ارسال نامه ای تصریح کرد: هیچ نوع مناسبات مالی و سیاسی با احمد باطبی نداشته ام و ادعای مزبور کذب محض است.

 

خلف وعده سعودی ها با هاشمی رفسنجانی (خبر ویژه)

سخت گیری و بی حرمتی مسئولان عربستانی نسبت به زائران ایرانی، از دروغ بودن وعده های مثبت آنان در سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به این کشور خبر می دهد.

همزمان با اهانت به برخی زائران ایرانی در مدینه، اخیراً با کارشکنی طرف سعودی، 8کاروان زیارتی از سفر به حرمین شریفین بازماندند.

در همین زمینه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با وجود تلاش های آقای هاشمی رفسنجانی در سفر به عربستان سعودی برای بهبود شرایط زائران ایرانی، متاسفانه شرایط به ویژه در مدینه منوره بدتر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ری شهری افزود: در سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت به عربستان سعودی، به دستور پادشاه این کشور شرایط کاملاً برای ایشان هموار شد و همه ممانعت های مرسوم برای زیارت اماکن مقدس برداشته شد اما براساس گزارش های مکرر، پس از بازگشت آقای هاشمی رفسنجانی، اوضاع بدتر شده است.

وی گفت: از حدود 18 سال پیش که مسئولیت حجاج را برعهده دارم تاکنون همواره به زائران ایرانی اهانت می شود و با توجه به شرایط فکری حاکم بر عربستان سعودی، این اهانت ها قابل علاج نیست.

پیش از این -مقارن با پیروزی حزب الله در نشست دوحه و شکست متحدان عربستان در لبنان- وزیر خارجه عربستان به جمهوری اسلامی ایران اهانت کرد و یک روز پس از آن دعوت رسمی پادشاه عربستان برای دعوت از آیت الله هاشمی رفسنجانی جهت شرکت در کنفرانس ادیان تقدیم ایشان شد. سعودی ها با کمک برخی رسانه ها سعی در القای دوگانگی در میان مسئولان ایرانی داشتند که در این امر ناکام ماندند.

دلداری

گفت: یکی از اعضای فراری جبهه ملی خطاب به اصلاح طلبان گفته است؛ باید انتخابات را تحریم کنید!

گفتم: اگر نکنند چی؟

گفت: ایشان تهدید کرده است که طرفداران جبهه ملی در انتخابات شرکت نمی کنند!

گفتم: مگه تا حالا شرکت می کردند؟

گفت: شاید منظورش انتخابات آمریکاست، چون اکثر اعضای جبهه ملی به آمریکا پناهنده شده اند.

گفتم: در آنجا هم اجازه شرکت در انتخابات را ندارند.

گفت: پس چرا بیخودی قمپز در می کنند؟

گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی وارد مجلس ختم پدر دوستش شد و برای این که به او دلداری داده باشه، گفت؛ ببین پسرجان! ناپلئون مرد، ادیسون فوت کرد، گالیله از دنیا رفت، پدر تو در مقایسه با آنها اصلا آدم حساب نمی شد که بخاطر مرگش ناراحت باشی!!

ذوق زدگی هاآرتص از مواضع جدید عربستان نسبت به اسرائیل (خبر ویژه)

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی به مناسبت برگزاری کنفرانس گفتگوی ادیان در اسپانیا نوشت: آیا واقعاً موضع عربستان سعودی نسبت به اسرائیل تغییر کرده و تصمیم گرفته با ما ارتباط برقرار کند و به کشوری دوست برای ما تبدیل شود؟ این اولین باری است که «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی به طور همزمان با نمایندگان ادیان مختلف از جمله «یهود» سخن می گوید.

هاآرتص در ادامه می افزاید: از وقایع دیگر بی سابقه در این کنفرانس، دست دادن پادشاه عربستان با خاخام «دیوید روزین» نماینده و فرستاده «اسرائیل» در این کنفرانس بود. علاوه بر این کنفرانس، دیدار محرمانه اخیراً میان برخی مقامات عربستان با مقامات اسرائیلی در کشور سومی رخ داد و طی آن طرفین در مورد اوضاع منطقه با یکدیگر به گفتگو وتبادل نظر پرداختند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزود: از دیگر نشانه های نزدیکی، درخواست رسمی روزنامه الکترونیکی «ایلاف» برای ارسال خبرنگار به «اسرائیل» است. «ایلاف» تنها رسانه عربستانی نیست که چنین درخواستی از مقامات رسمی «اسرائیل» کرده بلکه دیگر رسانه های این کشور مانند روزنامه «الشرق الاوسط» نیز طی مدت اخیر درخواستهای مشابهی داشته اند. «الشرق الاوسط» تاکنون بارها با چهره ها و شخصیتهای مختلف صهیونیستی رسماً مصاحبه کرده است. شبکه خبری «العربیه» که وابسته به عربستان سعودی است، از سال 2001 میلادی در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی خبرنگار دارد و به محرمانه ترین و مهمترین ساختمانهای رسمی و دولتی رژیم صهیونیستی نیز دسترسی دارد.

رئیس طوسی: هیچ ارتباطی با باطبی ندارم (خبر ویژه)

رضا رئیس طوسی ارتباط با یکی از عوامل میدانی آشوب های تیر 78 را تکذیب کرد. در پی درج خبر ویژه در تاریخ 17 تیر جاری به نقل از سایت ضدانقلابی ایران ویچ، رضا رئیس طوسی با ارسال نامه ای تصریح کرد: هیچ نوع مناسبات مالی و سیاسی با احمد باطبی نداشته ام و ادعای مزبور کذب محض است.

قدس

 نیامدنشان جای سؤال دارد نه آمدنشان! 

  قدس- گروه سیاسی- خبرنگار حوزه دولت: مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: اینکه آمریکایی ها تا امروز به مذاکرات هسته ای نیامده اند جای سؤال دارد نه آمدنشان به گفتگوهای ژنو.مجتبی ثمره هاشمی در حاشیه جلسه هیأت دولت با بیان این مطلب افزود: به هر حال آمریکایی ها هم عضوی از گروه 1+5 هستند و ما از گذشته هم گفته بودیم در صورت رعایت انصاف و ایجاد شرایط عادلانه با هر کسی مذاکره می کنیم.

وی مذاکرات انجام شده در ژنو با حضور نماینده آمریکا را مثبت و رو به جلو توصیف کرد و افزود: آنچه انجام گرفت در جهت تعیین مدالیته و نحوه اداره مذاکرات در آینده بود.

 

دولت وحدت ملی تشکیل بدهید 

  ایسکانیوز- اسحاق جهانگیری، عضو حزب کارگزاران سازندگی و وزیر کابینه خاتمی با اشاره به این که برای اداره کشور لازم است یک ائتلاف گسترده میان تمامی گروه ها صورت گیرد، خواهان تشکیل دولت وحدت ملی شد.

جهانگیری با بیان این که این حرکت سخت ولی شدنی است، افزود: اگر عقلای جریانهای سیاسی کنار یکدیگر بنشینند، قطعاً این امر محقق خواهد شد.

طرح تحول اقتصادی در چارچوب سیاستهای مصوب باشد 

  مهر- حسن روحانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیةا... مشکینی با بیان این که هنوز طرح تحول اقتصادی دولت را ندیده است و نمی داند چیست، تاأکید کرد که طرح تحول اقتصادی دولت باید در چارچوب سیاستهای تصویب شده نظام باشد.

روحانی در مورد احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: این بحثها فعلاً زود است.

تأیید قرار منع تعقیب مدیر «بازتاب» 

ایسنا- قاضی حسینیان، رئیس شعبه  1083 دادگاه عمومی تهران درباره  اختلاف میان بازپرس دادسرای کارکنان دولت و دادیار اظهارنظر دادسرا در پرونده  شکایت چند شاکی خصوصی از فؤاد صادقی ، مدیر وقت سایت «بازتاب»، به تأیید قرار منع تعقیب فؤاد صادقی رأی داد.

محمدرضا فروتن مجری تازه رادیو جوان 

مهر- یدا... گودرزی، مدیر گروه جوان و فرهنگ رادیو جوان از اجرای محمدرضا فروتن در برنامه چهار فصل این شبکه رادیویی خبر داد که از اوایل مردادماه روی آنتن می رود.

 ارسال پیام به رئیس جمهور 

  مهر- نایب رئیس دوم مجلس هشتم با تأکید بر این که مهلت قانونی سرپرستی صمصامی در وزارت اقتصاد به پایان رسیده است، اظهار داشت: ما به رئیس جمهور پیغام داده ایم هرچه زودتر گزینه مورد نظر خود را برای تصدی وزارت اقتصاد به مجلس معرفی کند.باهنر یادآور شد: در اولین جلسه علنی مجلس در هفته آینده، منتظر رسیدن نامه رئیس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی اقتصاد هستیم.

 انتظار نداشته باشید خاتمی بیاید کولاک  شود 

  باشگاه خبرنگاران- بهزاد نبوی در جمع اصلاح طلبان مشهد در خصوص برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم با بیان این که «ایده آل ما این است که آقای خاتمی را برای کاندیداتوری راضی کنیم، افزود: اگر خاتمی نامزد شود و رأی بیاورد، اگر ملایم تر از دوره قبل عمل نکند، قطعاً تندتر عمل نخواهد کرد. البته مصلحت هم همین است و در ذهن خود انتظار نداشته باشید که اگر خاتمی بیاید کولاک می شود، زیرا خاتمی همان خاتمی قبلی است؛ با همان روشها و مشی قبلی.

وی افزود: برای پیروزی د رانتخابات شرکت می کنیم، ولی نمی توانیم تضمین کنیم که حتی با خاتمی پیروز می شویم.  

ایران قاچاقچیان مکزیکی را آموزش می دهد! 

  فارس-آمریکا در ادامه اتهامات بی پایه و اساس خود به کشورمان در ادعایی عجیب اعلام کرد که اعضای کارتلهای قاچاق مواد مخدر مکزیک توسط ایران آموزش داده می شوند.

به گزارش روزنامه ال اونیورسال مکزیک، آژانس ضد مواد مخدر آمریکا در گزارشی مدعی شد که اعضای کارتلهای سینالوا و خلیج توسط سازمانهای تروریستی در ایران آموزش داده می شوند.

در این گزارش همچنین آمده است: جنایتکاران مکزیکی از سال 2005 از طریق ونزوئلا و سوریه به ایران می روند و در آنجا در خصوص استفاده از سلاحها به ویژه راکت انداز و مواد منفجره توسط نیروهای سپاه پاسداران آموزش می بینند!

گزارش آژانس ضد مواد مخدر آمریکا که در آن به اظهارات یکی از مقامات وزارت خارجه این کشور نیز استناد شده، به علاوه خاطرنشان ساخته است: تروریستهای ایرانی با ازدواج با زنان مکزیکی و انتخاب اسامی لاتین سعی دارند ورود خود به آمریکا را تسهیل نمایند!

 زمان پرتاب ماهواره «امید» توسط رئیس جمهور اعلام می شود 

  فارس- سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در حاشیه جلسه دیروز یکشنبه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران سخن می گفت در پاسخ به سؤالی در خصوص زمان پرتاب «ماهواره امید» به فضا گفت که زمان این کار توسط رئیس جمهور اعلام می شود.وزیر دفاع کشورمان تأکید کرد: پاسخ ایران به متجاوزان متناسب با تهدیدات و شرایط روز خواهد بود.

    تجمع در مقابل ایران خودرو دیزل 

  ایرنا- تعدادی از خریداران خودروهای هوو (howo) به دلیل نقص فنی موتور خودروهای تازه تحویل و عدم توانایی ایران خودرو دیزل در ارایه خدمات پس از فروش این خودروها، روز یکشنبه با تجمع در مقابل ساختمان فروش ایران خودرو دیزل، دست به اعتراض زدند.

 رسالت بهزاد نبوی:نمى‌توانیم تضمین کنیم حتى با خاتمى پیروز مى‌شویم

عضو شوراى مرکزى سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى گفت:« براى پیروزى درانتخابات شرکت مى‌کنیم، ولى نمى‌توانیم تضمین کنیم که حتى با خاتمى پیروز مى‌شویم.» به گزارش ایسنا ، بهزاد نبوى در جمع اصلاح‌طلبان مشهد در خصوص برنامه اصلاح‌طلبان براى انتخابات ریاست جمهورى دوره دهم با بیان اینکه «ایده‌آل‌مان این است که آقاى خاتمى را براى کاندیداتورى راضى کنیم.» افزود:« اگر خاتمى نامزد شود و راى بیاورد، اگر ملایم‌تر از دوره قبل عمل نکند، قطعا تندتر عمل نخواهد کرد، البته مصلحت هم همین است و در ذهن خود انتظار نداشته باشید که اگر خاتمى بیاید کولاک مى‌شود، چرا که خاتمى همان خاتمى قبلى است، با همان روش‌ها و مشى قبلی.» نبوى با بیان اینکه «نمى‌خواهیم امید واهى ایجاد کنیم و بگوییم این بار طور دیگرى وارد عرصه انتخابات مى‌شویم»، گفت:« از این خبرها نیست چرا که اصلاح‌طلبان جز تداوم مشى اصلاحى کارى نخواهند کرد و آن‌ها را باید همین طور که هستند پذیرفت.» وى تاکید کرد:« در انتخابات دوره دهم ریاست جمهورى به دنبال هر کس دیگرى غیر از خاتمى برویم، فقط تمرین شرکت در انتخابات کرده‌ایم.»

خاتمی: تصمیم خودم را گرفته‌ام 

رئیس جمهور سابق کشورمان در مورد کاندیداتورى خود براى انتخابات آینده اظهار داشت : گرچه تقریبا برایم روشن است که چه تصمیمى خواهم گرفت ولى باید منتظر آینده بود.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومى بنیاد باران، رئیس جمهور سابق کشورمان دردیدار با جمعى ازاصلاح طلبان استان یزد با بیان این مطلب ادامه داد: مى دانم براى شرکت در انتخابات چه تصمیمى خواهم گرفت

خاتمى در بخش دیگرى از سخنان خود به اعلام نوع حکومت کشورمان در سال 57 توسط امام اشاره کرد و افزود : امام با آگاهى و عنایت ویژه بر نظام جمهورى اسلامى تاکید داشتند.

رئیس جمهورسابق کشورمان به ارزیابى عملکرد 30 ساله نظام پرداخت و گفت : بررسى شود آنچه که مردم در سال 58 به آن راى دادند و امام هم متمایل به آن بودند، چه بود و اکنون پس از گذشت 30 سال از عمر انقلاب تا چه حد به آن دست یافته ایم؟

سید محمد خاتمى همچنین به موضوع سند چشم انداز اشاره کرد و افزود: ازافتخارات بنده در دوران ریاست جمهوری، تدوین سند چشم انداز 20 ساله کشورمان است که با درنظر گرفتن تهدیدها، فرصت ها و ظرفیت هاى نظام تدوین شده و پس از بررسى در مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعمال نظر رهبرى به‌عنوان نقشه راه کشور و جامعه مورد تائید قرار گرفت و متاسفم که بگویم با وضعیت کنونى دستیابى به هدفهاى سند چشم انداز میسر نیست. 

کروبی: کاندیداى حزبى داریم 

مهدى کروبى با اشاره به اینکه تشکل متبوعش در انتخابات ریاست حمهورى دهم قطعا کاندیداى حزبى خواهد داشت از تلاش عده اى که با ارائه مباحث متناقض و غیر واقع بینانه و همین‌طور طرح ها و ایده هاى غیر عملى موجبات سرگردانى و تحیر مردم وگروههاى سیاسى را فراهم مى آورند، انتقاد کرد. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روابط عمومى حزب اعتماد ملى مهدى کروبى با اشاره به آنکه در حال حاضر بسیارى از افراد و گروههاى دو جناح در تلاش و فعالیت مثبت هستند تا فضاى انتخاباتى سالم در کشور به‌وجود آوردند ، تصریح کرد : متاسفانه به نظر مى‌رسد عده ى اندکى نیز با ارائه مباحث منتاقض و غیر واقع بینانه و همین‌طور طرح ها و ایده هاى غیر عملى موجبات سرگردانى و تحیر مردم و گروههاى سیاسى را فراهم مى آورند .

البته در تمام این مدت و در جلسات و ملاقاتهاى انجام شده ، تاکید و تلاش همه بزرگان و عقلا بر این بوده که جریان اصلاحات و همین‌طور جریان راست از وضع موجود خارج نشود . 

 

نورى المالکى در گفتگو با اشپیگل:آمریکایى ها هرچه زودتر عراق را ترک کنند

نورى المالکى نخست وزیر عراق تصریح کرد: آمریکایى ها هرچه زودتر عراق را ترک کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتى اشپیگل، المالکى در مصاحبه با این پایگاه اینترنتى اظهار داشت که از برنامه‌ باراک اوباما کاندیداى دموکرات انتخابات ریاست جمهورى در آمریکا براى خروج نیروهاى آمریکایى ازعراق حمایت مى‌کند. وى اظهار داشت که این برنامه‌ زمانى “یک بازه زمانى درست” براى خروج نیروها خواهد بود. نخست وزیر عراق با این حال اضافه کرد که اوباما درصدد ارائه یک پیشنهاد انتخاباتى است. مالکى در مصاحبه با اشپیگل گفت که خروج نیروهاى آمریکایى در طى 16 ماه مناسب‌ترین بازه زمانى براى خارج شدن کامل این نیروها از عراق است. به عقیده‌ وى خروج هرچه زودتر نیروها از عراق منجر به رویارویى نزدیک‌تر با واقعیت خواهد شد. اما ادامه‌ حضور نیروها در عراق منجر به بیشتر شدن مشکلات در این کشور خواهد شد. مالکى با اشاره به اظهارات جان مک‌کینکاندیداى جمهوریخواه رقابتهاى انتخاباتى آمریکا اظهار کرد: آمریکایى‌ها باید هر چه زودتر این کشور را ترک کنند چرا که حضور بیشتر این نیروها کمکى به حاکم شدن صلح در این کشور نخواهد کرد. نخست وزیر عراق در بخش دیگرى از مصاحبه‌ خود با اشپیگل ضمن حمایت از قراردادهاى استراتژیک بلند مدت با آمریکا اظهار داشت: ما بیشتر تلاش مى‌کنیم که پایه‌هاى اقتصادى و فرهنگى بلند مدت خود را با آمریکا تثبیت کنیم اما بر خلاف آن توافقات نظامى باید در کوتاه مدت مطرح شود. مالکى همچنین در بخش دیگرى از مصاحبه‌ خود با اشپیگل گفت: این مسئله بسیار ناراضى کننده است که ما هیچ حقى براى مجازات و یا تلافى کردن جنایات ارتش آمریکا در قبال ملت خود نداریم. وى گفت: این یکى از مشکلات اساسى ماست.

  یک پایگاه خبرى آمریکا:دولت بوش در مورد ایران به مردم خود دروغ مى‌گوید

یک پایگاه خبرى آمریکا در یکى از گزارشهاى جدید خود با اشاره به دروغ‌پردازى‌هاى دولت آمریکا در قبال جمهورى اسلامى ایران نوشت: “علاوه بر مردم، بسیارى از سازمان‌هاى رسمى این کشور نیز در نتیجه اخبار و ادعا‌هاى کذب دولت بوش گمراه شده‌اند.”

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبرى سالون، بسیارى از رسانه‌هاى آمریکا که بر افکار عمومى مردم این کشور سلطه خبرى دارند زمانى که به جنگ تجاوزکارانه آمریکا علیه عراق تمرکز مى‌کنند در مى‌یابند که تمام آن چیزى که درباره این جنگ به آنها گفته شد با واقعیت تفاوت فاحشى داشت.

در قسمتى از این گزارش تحلیلى با اشاره به نام سازمان‌هایى همچون کنگره آمریکا، سازمان‌هاى اطلاعاتى و جاسوسى و رسانه‌هاى این کشور افزوده شده است که مردم آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که دولت کنونى این کشور در مورد جنگ عراق به آنها دروغ گفته است و اکنون نیز تلاش مى‌کند تا در مورد جمهورى اسلامى ایران نیز به آنها دروغ بگوید. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات