شبکه خبری سی ان ان درارزیابی نامه دکتر احمدی نژاد به مردم آمریکا گفت: احمدی نژاد به خاطر مقاومت دربرابر بوش به قهرمان مسلمانان تبدیل شده است. یک شبکه خبری دیگر در آمریکا کهوابسته به طیف جنگ طلب حاکم برکاخ سفید است از مردم آمریکا خواسته است که گول سخنانرئیس جمهور ایران را نخورند! «کریستین امانپور»، خبرنگار این شبکه خبری، تصریحکرد: احمدی نژاد در بسیاری از کشور ها به علت مقاومت در برابر دولت «بوش» قهرمانمردم شده است. وی افزود: ایران آن گونه که احمدی نژاد در بخشهای اصلی نامه خودآورده است، فکر می کند آمریکا به علت هزینه های متحمل شده در عراق و جاهای دیگرضعیف شده و وجهه اخلاقی خود را نیز از دست داده است. البته بسیاری از نظرسنجیهاحاکی از آن است که به علت مسایل به وجود آمده در ابوغریب و گوانتانامو وجهه اخلاقیآمریکا لطمه خورده است.در مقابل شبکه فاکس نیوز وابسته به جریان نومحافظه کار نیزدر گزارشی با عنوان «گول نخورید» در گفتگو با «رت کریک» کمیسر سابق پلیس نیویورکگفت: نباید فریب نامه احمدی نژاد را خورد و نباید فریفته اظهارات مقامهای ایرانیشد. زیرا تهران خواهان تسلط برخاورمیانه و حکومت بر این منطقه است!