مقامات دولت ترامپ از خود رئیس جمهور تا وزیر جنگ بهانه جنگ را مساله سلاح هستهای عنوان میکنند!! این در حالی است که ایران بارها اعلام کرده به دنبال سلاح هستهای نیست و آژانس انرژی اتمی و حتی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا نیز آن را تایید کردهاند. با این حال تمرکز بر موضوع هستهای از آن جهت برای آمریکاییها مهم است که از آن به عنوان ابزاری برای فشار بر ایران استفاده کنند. از سوی ديگر تاکید آمریکا بر خروج اورانيوم ۶۰درصدی از ایران با هدف از بین بردن مؤلفههای اقتدار ایران صورت میگیرد. حتی برخی این مسأله را مطرح میکنند که آمریکا در صورت خروج اورانيوم ۶۰درصدی از ایران، تهدید به حمله هستهای به ایران خواهد کرد و این مساله در تهدیدات ترامپ که زیرساختها را تهدید کرده بود، این بار در رابطه با سلاح هسته ای اتفاق خواهد افتاد.
منبع: پرسمان سیاسی هفته سال دوم- شماره 47