صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۰۶:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۹۱۲۹۴

چرا اروپایی‌ها حاضر به همراهی با آمریکا در مقابل ایران نیستند؟

ترامپ در سخنان خود همواره از اروپایی‌ها انتقاد می‌کند و طی چند وقت اخیر حملات خود را به آلمان افزایش داده است. این انتقادها به دلیل سخنان صدراعظم آلمان مبنی بر شکست ترامپ برابر ایران بود. همچنين ترامپ از ايتاليا و به ویژه اسپانیا نیز به شدت انتقاد کرد و در این راستا انگلیسی‌ها نیز در ظاهر از آمریکایی‌ها دوری می‌کنند. اما اروپایی‌ها به چند دلیل ذیل حاضر به همراهی با آمریکا نیستند:

   اروپایی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که جنگ با ایران اشتباه بوده و وزیرخارجه فرانسه و مکرون به صراحت به آن اذعان کرده‌اند. اروپایی‌ها به تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تا جنگ نظامی اعتماد دارند.

    اروپایی‌ها وابستگی زیادی به انرژي منطقه دارند و اختلال در آن منجر به افزايش هزینه‌های آنها می‌شود. تاکنون نیز بيشترين ضررها از بستن تنگه هرمز متوجه‌ اروپا و کشورهای آسیای شرقي بوده است.

    اروپايي‌ها بیشتر به دنبال تمرکز آمریکایی‌ها بر مسأله جنگ اوکراین هستند. بارها نیز اعلام کرده‌اند که بعد از جنگ ایران، آمریکا تمرکزی بر جنگ اوکراين ندارد و عملا این حوزه را رها کرده است. از منظر اروپایی‌ها، جنگ اوکراین امنیت ملی آن‌ها محسوب می‌شود. اروپایی‌ها معتقدند که آمریکا بر جنگ با ایران به جای جنگ با اوکراين متمرکز شده است.

    منبع: پرسمان سیاسی هفته سال دوم- شماره 47

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات