صبح صادق >>  صفحه اول >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۹۲۶۴۱

امضای اعتراف‌نامه!

امضای این تفاهم، خط پایان ماجرا نیست؛ بلکه آغاز مرحله‌ای تازه از رقابت هوشمندانه است. ملت ایران اثبات کرد با بصیرت، استقامت و اتحاد می‌تواند بزرگترین ماشین جنگی جهان را به زانو درآورد.
پایگاه بصیرت / علی حیدری

خبر امضای قریب الوقوع تفاهم‌نامه میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا برای خاتمه دادن به جنگ تحمیلی ناجوانمردانه‌ای که یه ماه پیش علیه کشورمان آغاز شد، چیزی جز اقرار به نافرجامی توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونی نیست. این پیروزی ثمره مقاومت خستگی‌ناپذیر ملت بزرگ ایران، هوشمندی و آمادگی نیرو‌های مسلح و تمسک به خطوط قرمز عزت ملی رقم خورده است. دشمنی که ماه‌ها با تبلیغات سهمگین، تجاوز نطامی، ترور و محاصره اقتصادی، قصد تسلیم و تغییر سیاسی در ایران و دگرگون کردن معادلات منطقه را داشت، این بار در برابر اراده فولادین ایرانیان سر تعظیم فرود آورد.

با مطالعه‌ای در تاریخ جنگ‌ها و آتش افروزی‌های آمریکایی ها، معلوم می‌شود که به ندرت پیش آمده که این ابرقدرت جنگ‌افروز، پس از تجاوز نظامی و جنایت‌های فراوانی که مرتکب شده، تن به امضای تفاهم با طرف مقابل بدهد. اما ایرانِ سربلند، معادلات همیشگی واشنگتن را بر هم ریخت. ایستادگی راسخ ملت، آمادگی تهاجمی و تدافعی نیرو‌های مسلح و پافشاری مسئولان بر اصول انقلابی و منافع ملی کشور، موجب شد تا دشمنان ملت ایران تنها راه چاره را در عقب‌نشینی تاکتیکی و پذیرش تفاهم ببینند و این همان شکست هیمنه دشمن است که هرگز نمی‌خواست به آن اعتراف کند.

واقعیت این است که جمهوری اسلامی به خوبی می‌داند که سابقه خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونی اجازه اعتماد به ان‌ها را نمی‌دهد. بنابراین، این تفاهم به مثابه مهلتِ عمل به طرف مقابل است؛ نه یک توافق نهایی مبتنی بر اعتماد؛ لذا تهران با چشمانی باز، هر قدم آمریکا را رصد خواهد کرد تا شاهد رفع مؤثر تحریم‌ها و توقف اقدامات خصمانه در عمل باشد. نیرو‌های مسلح ایران همچنان انگشت بر ماشه و تجهیزات نوین بازدارنده، آماده‌اند تا هرگونه نقض تفاهم را با پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده مواجه سازند.

در اینجا، اما باید توجه داشت که این برهه تاریخی، همچون دوران دفاع مقدس، نیازمند انسجام و همکاری فراقوه‌ای و همدلی و وحدت فراجناحی است. دشمن که در میدان نبرد و دیپلماسی ناکام مانده، اکنون جنگ روانی و شبهه‌افکنی را کلید زده تا از درون، دستاورد‌های بیرونی را تخریب کند. از این رو، تبعیت از رهنمود‌های حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، اعتماد به ساختار‌های نظامی-سیاسی کشور و حمایت از کارگزاران نظام یک ضرورت قطعی است. تجربه ثابت کرده هر گاه ملت ایران متحد و گوش به فرمان ولایت بوده، طوفان‌های دشمن به صخره استوار ایمان خورده و در هم شکسته است.

نباید فراموش کرد که رمز این موفقیت بزرگ، دو بال اساسی دارد:

اول ایستادگی محکم بر حقوق ذاتی ملت ایران، از جمله برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز، توان موشکی و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی.

دوم حمایت بی‌دریغ از جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان و یمن.

دشمن آمریکایی-صهیونی گمان می‌کرد با فشار بر ایران، این محور استوار فرو می‌ریزد، اما غافل از اینکه مردم ایران، حمایت از آرمان قدس و مبارزه با ظلم را نه یک هزینه، که یک اصل راهبردی می‌دانند. همین حمایت، معادله قدرت را در منطقه به نفع ایران تغییر داد و واشنگتن را مجبور به عقب‌نشینی ذلت‌بار کرد.

امضای این تفاهم، خط پایان ماجرا نیست؛ بلکه آغاز مرحله‌ای تازه از رقابت هوشمندانه است. ملت ایران اثبات کرد با بصیرت، استقامت و اتحاد می‌تواند بزرگترین ماشین جنگی جهان را به زانو درآورد. امروز بیش از هر زمان دیگری به صبر انقلابی، تبعیت محض از فرامین رهبری و حمایت از نیرو‌های مسلح نیاز داریم. ما به دشمن اعتماد نداریم، اما از توان خود برای پایش و پاسخگویی مطمئنیم.

ان‌شاءالله با تداوم ایستادگی بر حقوق ملت و پشتیبانی از جبهه مقاومت، پیروزی نهایی حاصل خواهد شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات