"محمد البرادعی" رییس آژانس بینالمللی انرژی اتمی تحریم ایران را اقدامی بینتیجه خواند.
روزنامه "اونیره" ارگان اسقفهای ایتالیا در شماره اخیرخود بهنقل از وی نوشت: بایداز جنگ عراق درس گرفته شود و زور را تنها زمانی استفاده کرد که جهان از تهدید آمیز بودن واقعی و عملی یک کشور ، مطمئن باشد.
وی افزود: تحریمایران راهحل نیست درحالیکه مذاکرات تعیینکننده است.
وی بر فوریت داشتن پیدا کردن یک نقطه ثبات میان هراسازگسترش سلاح هستهای و پاسخ دادن به درخواستهای رو به تزاید برای استفاده از انرژی هستهای تاکید کرد و گفت: این موضوع یکیاز رقابتهای بزرگ هزاره سوم خواهد بود.
البرادعی تاکید کرد:انرژی هستهای بهتنهایی یک درمان نیست، بلکهامکان دارد که درآیندهای نزدیک نقش بیشتری را در زمینه انرژی جهانی بازی کند.
رییس آژانس بینالمللی انرژی اتمی افزود: با توجه بهاینکه همه بهاین سمت میروند ، تا سال ۲۰۳۰میلادی ۵۳درصد مصرف انرژی از سوی کشورهای رو به توسعه خواهد بود ، به همین دلیل ، گرایش به انرژی هستهای ، قابل درک است.