گروهی از تحلیلگران آمریکایی گفته اند: بررسی همه گزینه ها در پرونده هسته ای ایران حاکیست در نهایت اجرای این گزینه ها به نفع ایران خواهد بود.
فصل نامه « واشنگتن » وابسته به مرکز مطالعات بین الملل و استراتژیک و موسسه فنآوری ماساچوست در آخرین شماره خود به نقل از گروهی از تحلیلگران آمریکایی که در گزارشی ضمن توصیه به دولت آمریکا برای اتخاذ راهبرد «برد ـ برد» در قبال ایران تاکید کرده اند و گفته اند: بررسی همه گزینه ها در پرونده هسته ای ایران حاکیست در نهایت اجرای این گزینه ها به نفع ایران خواهد بود؛ نوشت : دولت ایران با پاسخ زیرکانه خود به پیشنهاد غرب در ازای توقف برنامه غنی سازی خود عملا غرب را در شرایط دشواری قرار داده است که بررسی همه گزینه ها حاکیست در نهایت اجرای هر گزینه به نفع ایران خواهد بود. این تحلیلگران افزودند : آمریکا باید با اتخاذ سیاستی موازی مستقیما با دولت و مردم ایران درخصوص مسائل دوجانبه وارد بحث و گفتگو شود و دست از استراتژی های بی ثمر خود بردارد. به نوشته فصل نامه « واشنگتن » سیاست های بوش نیز حاصلی جز استراتژی های قدیمی نخواهد داشت و هرگونه تحریم این کشور در شورای امنیت صرفا باعث خواهد شد ایران در عزم خود برای تداوم برنامه هسته ای مصمم تر شود.این تحلیلگران با اشاره به اینکه آمریکا نه ابزار نظامی و نه حمایت سیاسی داخلی را برای حمله به ایران ندارد تاکید کردند اکنون زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا به ایران پیشنهادی بدهد که این کشور نتواند آن را رد کند