
یکی از کارشناسان مسائل عراق بانقل خاطره ای در مورد آیت الله سیستانی و رفتار ایشان با اشغالگران گفت: افتخار هر شخصیت خارجی چه آمریکا و انگلیس و ... است که یک دیدار کوتاه چند لحظه ای با آیت الله سیستانی داشته باشند و هر کدام از شخصیت های آمریکایی که تا به حال در خواست ملاقات کرده اند، اجازه ملاقات دریافت نکرده اند. وی گفت: در دیداری که یکی از دوستان با آیت الله سیستانی داشتند، ایشان گفتند: سلام من را به برادران برسانید من زمان آقای خمینی هر شب برایشان دعا می کردم و امروز برای آقای خامنه ای هر شب دعا می کنم، شما سلام مرا به همه برادران برسانید.
وی افزود: یکی از ملاقات کنندگان در همین حال به آیت الله سیستانی گفت که آقا شما تشریف نمی آورید که حرم حضرت ثامن الحجج را زیارت نمایید ایشان فرمودند: من حرم مولایم علی(ع) که در کنارم است را نمی توانم زیارت کنم، من خودم اینجایم و دلم در مشهد است.