بصیرت: امام خمینی(ره) در پیامی در تاریخ 29 تیر 1367 نوشتند: «این ابرقدرتها هستند که هیچ مرز و حد و قانونی نمیشناسند و تجاوز به منافع دیگران و استعمار و استثمار و بردگی ملتها را امری ضروری و کاملا توجیهپذیر و منطقی و منطبق با همه اصول و موازین خودساخته و بین المللی میدانند.»(1)
بیش از بیست سال از تاریخ صدور این پیام میگذرد. گویا امام راحل(ره) این پیام مهم را برای نسل امروز نگاشتهاند. کمترین تغییری در نگاه مستکبرین جهانی ایجاد نشده است.
امریکای جهانخوار هم چنان برای تجاوز به منافع مسلمانان و مستضعفان جهان، خصوصاً ملت ایران هیچ مرز و حدی را نمیشناسد و استثمار و بردگی ملتها را منطبق با همه اصول بینالمللی میداند و به دنبال عدول جمهوری اسلامی ایران از نگاه الهی و ارزشـهای خود است؛ و تا ملت مسلمان ایران بر آرمانهای خود پای میفشرد، این دشمنی نیز ادامه دارد، چون استکبار هم چنان استکبار و جهان خوار است.
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در همان پیام افزودهاند: «دشمنان ما و جهانخواران تا کی و تا کجا ما را تحمل میکنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند؟ به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویتها و ارزشهای معنوی و الهیمان نمیشناسند. به گفته قرآن کریم «کفار دست از مقاتله و ستیز با شما برنمیدارند مگر این که شما را از دینتان برگردانند.»(2)
بنا نیست که ایران اسلامی از آرمانهای خود دست بردارد و به ارزشها پشت کند. امریکای جهانخوار نیز تا این نگاه وجود دارد، با ما دشمن است. علت دشمنی دائمی با ملت ما نیز همین است.
از اینرو تنها راهی که جلوی پای ملت مسلمان ایران است، راه مبارزه تا پیروزی است. هیچ راه دیگری وجود ندارد. جمهوری اسلامی ایران یک قدم هم از مواضع خود عقب نمینشیند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چونان امام بزرگوارمان بر همین نگاه پای میفشرند. چنانچه در تاریخ 9 مرداد 1387 در دیدار مسؤولان نظام فرمودند: «یک قدم عقبنشینی در برابر مستکبران، منجر به یک قدم پیشروی آنان خواهد شد و این تصور که عقبنشینی و عدول از مواضع و حرفهای صحیح، باعث تغییر سیاست استکبار خواهد شد، تصوری کاملاً غلط و بیاساس است.»(3)
هیچ دلیلی هم وجود ندارد که ما از مواضع مستحکم و الهی خود دست برداریم و تسلیم تهدیدها و نیرنگهای جهانخواران و سران کاخ سفید بشویم.
دیروز که قدرت نظامی و منطقهای ما در حد امروز نبود، در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهای جنگی امریکا و اروپا در خلیج فارس صفآرایی نمودیم. امروز قدرت نظامی ما بیش از گذشته است.
امروز ما قدرت به آتشکشیدن تلآویو را با موشکهای دوربرد خود داریم. امروز ما قدرت به آتشکشیدن تمامی ناوهای امریکا در خلیج فارس را داریم.امروز ما قدرت بستن تنگه هرمز را با سادهترین روش و کمترین هزینه داریم. امروز بسیاری از قدرتهای منطقه دست نیازشان به سوی جمهوری اسلامی ایران دراز است. امروز بسیج جهانی اسلام علیه امریکا در حال شکل گرفتن است. امروز تمامی ملتهای مسلمان حامی انقلاب اسلامی ایرانند. امروز چشم تمامی آزادیخواهان جهان به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است. امروز قدرت انقلاب اسلامی، مرزها را درنوردیده و دشمنان ملت ما نیز به عظمت ایران اسلامی و هستهای اعتراف کردهاند.
پس چه دلیلی برای عقبنشینی یا سستشدن در مسیر داریم؟
امام امت(ره) در سال 1367 فرمودند: «من به صراحت اعلام میکنم که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایهگذاری میکند.»(4)
امروز این سرمایهگذاری جواب داده و دنیا هم میداند که قدرت انقلاب اسلامی ایران در دنیا، یک قدرت بینظیر و بزرگ است.
امروز ما با این عظمت در برابر استکبار جهانی و جهان خواران ایستادهایم و یک قدم هم عقبنشینی نمیکنیم.
مقام معظم رهبری در تاریخ 9 مرداد 1387 فرمودند: «افق ایران عزیز روشن است، ما میدانیم چهکار میکنیم و به کجا خواهیم رسید و راه رفتن به آن نقطه را حرکت و پایداری میدانیم.»(5)
قدرت ایستادگی و پایداری را هم داریم. ساخت شهاب 3 و 2 و موشک ضد ناو با برد سیصد کیلومتر، نمایی از برخی قدرتنماییهای سپاه و جمهوری اسلامی ایران است. اگر امریکا دست به حرکات جنونآمیز بزند، مطمئناً حوادث غیرمنتظره و عواقب خطرناکی را بر همه تحمیل میکند که فرایند آن نابودی امریکا و اسرائیل است.
اماممان فرمود: «از برکت انقلاب اسلامی ایران دریچههای نور و امید به روی همه مسلمانان جهان باز شده است؛ و میرود تا رعد و برق حوادث آن، رگبار مرگ و نابودی را برسر همه مستکبران فرو ریزد.»(6)
بیست سال از آن روز میگذرد و امروز زمان نفی استکبار از عرصه هستی فرا رسیده است. امروز روز مرگ هر قدرت زورگو و قلدر است. امروز روز پایان یافتن بیعدالتیها و سرکشیها است. امروز روز بیدارشدن همه ملتها و شکستن دندان همه قدرتهای پوشالی و نوکران امریکا و اسرائیل است.
امام خمینی(ره) در وصیتنامه سیاسی - الهی خویش به همه مسلمانان و مستضعفان جهان میفرمایند: «و شما ای مستضعفان جهان و ای کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان بپاخیزید و حق را با چنگ و دندان بگیرید و از هیاهوی تبلیغاتی ابرقدرتها و عمال سرسپرده آنان نترسید، و حکام جنایتکار که دسترنج شما را به دشمنان شما و اسلام عزیز تسلیم میکنند از کشور خود برانید؛ و خود و طبقات خدمتگزار متعهد، زمام امو را به دست گیرید و همه در زیر پرچم پرافتخار اسلام مجتمع، و با دشمنان اسلام و محرومان جهان به دفاع برخیزید؛ و به سوی یک دولت اسلامی با جمهوریهای آزاد و مستقل به پیش روید که با تحقق آن، همه مستکبران جهان را به جای خود خواهید نشاند و همه مستضعفان را به امامت و وراثت ارض خواهید رساند.»(7)
امت اسلامی این قدرت را دارد. ایران نیز الگوی جهان اسلامی است. زوایای این قدرت شکل پذیرفته و جهان خواران در برابر این عظمت، راهی جز نابودی و اعتراف به شکست ندارند. جمهوری اسلامی نیز مدافع تمامی حرکتهای الهی در سراسر گیتی است. هرگز هم از اصول و ارزشها عقبنشینی نمیکند.
قلدران جهان برای ترساندن ملتها و جلوگیری از حضور همه مسلمانان در عرصه بسیج جهانی ملت اسلامی، جنگ روانی پیچیدهای را راه انداختهاند. اما همه این تلاش، طبلی توخالی و بیفایده است. دیگر زمان تأثیرپذیری از تبلیغات دروغین غربیها گذشته است. زمان، زمان رسوایی غرب و سران کاخ سفید و اوجگیری پهنه نفرت از امریکا و اسرائیل است.
ایران اسلامی در این میدان، نه تنها عقبنشینی نمیکند که طبق وظیفه شرعی، الهی و انقلابی خود و بر اساس تجربه دیروز و برای رسیدن به هدف و شکستن تمامی استخوانهای پوسیده لیبرالیسم غرب، تا آخر ایستاده است و قدرت ایستادگی او نیز روز به روز بیشتر میشود.
روز پیروزی نهایی نزدیک است. ایمان ایستادگی و مقاومتمان را بالا ببریم و بهغیر از خدا، از هیچ قدرتی نهراسیم که نمیهراسیم و بدانیم: «الا ان حزبا... هم الغالبون.»
پینوشتها
1. صحیفه امام، ج 21، ص 79
2. همان، ص 90
3. کیهان، 12/5/87، ص 3
4. صحیفه امام، ج 21، ص 91
5. کیهان، 12/5/87، ص 3
6. صحیفه امام، ج 21، ص 90
7. همان، ص 448