صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۴۰۷۱

چرا اولمرت فرافکنی می‌کند ؟ / حمید اسماعیلی


":ایرناایهود اولمرت" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین واکنش این رژیم نسبت به فعالیتهای هسته‌ای صلح‌آمیز ایران بار دیگر نگرانی و بیم و هراس این رژیم را مطرح ساخت و گفت که از دیدگاه سران "تل آویو" پیوستن ایران به کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و اسراییل که دارای توانمندی هسته‌ای هستند، غیرقابل تحمل بوده و پذیرفتنی نیست !
از سویی اعلام اینکه رژیم اسراییل از زبان اولمرت اذعان می‌کند که دارای تسلیحات اتمی است، بی‌سابقه است چرا که بالاترین مقامهای اجرایی دولت صهیونیستی از گلدا مایر تا شامیر و از شارون تا اولمرت تا زمان حاضر هرگز اینگونه به صراحت بر اتمی بودن این رژیم صحه نگذاشته بودند.

از سوی دیگر این واقعیت نمایان می‌شود که چگونه کابوسهای ژئواستراتژیک و دغدغه‌های دشمنان انقلاب ایران به واقعیت نزدیک می‌شود و با وجود همه کارشکنیها و مانع تراشیهای دشمنان انقلاب اسلامی، ایران به یک قدرت برتر منطقه‌ای تبدیل شده است و دشمنان آن چه بخواهند یا نخواهند هر روز بیش از پیش به بازیگری قابل اعتنا و تاثیرگذار در عرصه معادلات جهانی تبدیل می‌شود.

به عبارت دیگر آنچه که مقامهای اسراییلی این روزها بر زبان می‌آورند تایید این واقعیت است که آنان و برخی مقامهای آمریکایی و اروپایی از ابتدای آغاز بحث در مورد برنامه هسته‌ای ایران تامین منافع ژئوپلتیک خود را دنبال می‌کردند و تمام هم و غم خود را بکار بستند تا از تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه‌ای و ژئوپلتیک جلوگیری کنند.

به زعم آنها هیاهو و جنجال پیرامون فعالیتهای هسته‌ای صلح‌آمیز ایران از جمله مواردی است که می‌تواند منابع مالی و توان دیپلماسی جمهوری اسلامی را در یک دور تسلسل مجادلات پیچیده و ملال‌آور درگیر و فرسوده کند ضمن اینکه فشار افکار عمومی جهان را که از ظهور قدرتهای نوظهور هسته‌ای در دهه اخیر وحشت زده شده‌اند، برای هر گونه تحریم و تجاوز اقتصادی و احیانا نظامی علیه ایران آماده سازد.

اما هر روز بیش از گذشته این حقیقت محض آشکار می‌شود که تصویر خطرناکی که دستگاههای تبلیغاتی عظیم تحت نفوذ نئومحافظه‌کاران آمریکایی و متحدان صهیونیست آنان از ایران ترسیم می‌کنند بیشتر ساخته ذهنیت خود آنها است و با چهره واقعی ایران فاصله بسیار دارد.

اگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد که ایران نباید عضو کلوپ هسته‌ای باشد و بهانه‌هایی مانند عدم شفافیت برنامه‌های هسته‌ای ایران و یا مسایلی مانند لزوم اعتمادسازی از سوی تهران را مطرح می‌کند فقط به این علت است که حضور ایران توانمند و مسلح به تکنولوژی روزآمد، تمامی معادلات قبلی و پندارهای پیشین را فرو می‌ریزد و با تغییر موازنه قدرت که همواره به زیان کشورهای اسلامی و مسلمانان بوده است، موازنه‌های لازم ژئواستراتژیک و ژئوپلتیک را برقرار می‌کند.

و این مورد همان کابوسی است که بویژه در دهه اخیر رویاهای شبانه سران تل‌آویو و حامیان فراآتلانتیکی آنان را با وحشت آمیخته است لذا در این مسیر شاهد بودیم که آنها از هیچگونه تلاشی برای اعمال تبعیض علیه ایران خودداری نکرده‌اند.

بدیهی است تا زمانی که موازنه ژئواستراتژیک به زیان کشورهای مسلمان منطقه باشد، آمریکا و اسراییل قادر خواهند بود در این منطقه به آسانی تاخت و تاز و جنگ افروزی کنند همچنانکه افغانستان و عراق را به جولانگاه نظامیان خود مبدل ساختند اما وجود ایران مجهز به فن‌آوری پیشرفته هسته‌ای موازنه‌ها را به سود کشورهای مسلمان تغییر می‌دهد و آمریکا و اسراییل قدرت تاخت و تاز خود را از دست می‌دهند.

بنابراین آنچه اولمرت می‌گوید تایید این مدعا است که هر آنچه تا زمان حاضر سران آمریکا و رژیم اسراییل علیه ایران بر زبان رانده‌اند مانند اعتماد نداشتن به فعالیتهای هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و بهانه‌هایی از این دست فقط دستاویزی برای نادیده انگاشتن حقوق حقه ملت ایران بوده است.

در همین راستا آنان توانستند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را وادار سازند با زیر پا گذاشتن همه اصول، مقررات و قوانین جهانی پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهد و همه اینها در حالی است که بازرسان آژانس بعد از صدها ساعت کار و فعالیت در ایران هیچگونه سند و مدرکی دال بر انحراف ایران به سوی اهداف نظامی پیدا نکردند.

به عبارت دیگر آژانس انرژی اتمی به دستور آمریکا و اسراییل به شکلی خفت بار از اوامر واشنگتن و تل‌آویو تمکین کرد و پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داد سپس در غیرقانونی‌ترین وضعیت ممکن، فصل هفتم منشور ملل را به رخ ایران کشیدند.

به نظر می‌رسد در وضعیت و شرایط فعلی که حتی دشمنان انقلاب اسلامی نیز اذعان دارند ایران به لحاظ دستیابی به تکنولوژی نوین هسته‌ای به نقطه غیر قابل بازگشت رسیده است، مماشات و انعطاف بیش از این از سوی تهران روا نباشد.

جمهوری اسلامی ایران باید به دشمنان پیشرفت مردم ایران تفهیم کند که از این پس هر گونه موضعگیری خصمانه و اقدام غیردوستانه علیه کشورمان با واکنش مناسب از سوی تهران مواجه خواهد شد و در نخستین گام آنها باید بدانند که ایران در صورت عدم برگشت پرونده فعالیتهای هسته‌ای صلح‌آمیز خود از شورای امنیت سازمان ملل به شورای حکام، هیچ التزامی به ادامه همکاری بی قید و شرط با نهادهای بین‌المللی تحت نفوذ آمریکا و رژیم اسراییل و گشودن درهای تاسیسات حیاتی خود به روی بازرسان آژانس ندارد

 

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات