صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۳۳  ، 
کد خبر : ۴۵۸۸

دفاع مجدد جنبش عدم تعهد از مواضع ایران


اعضاى جنبش عدم تعهد در جلسه روز پنجشنبه خود در وین ضمن ابراز تأسف از صدور قطعنامه شوراى امنیت علیه برنامه صلح آمیز هسته اى ایران، بار دیگر از حق ایران در این باره دفاع کردند.در این جلسه کشورهاى عدم تعهد، ضمن تأکید مجدد بر مواضع همیشگى خود، بخصوص بیانیه سران عدم تعهد، از صدور قطعنامه ابراز تأسف کردند.بر اساس این گزارش، در این جلسه همچنین مقرر شد، سفراى تروئیکاى عدم تعهد در دیدار با البرادعى و رئیس شوراى حکام ضمن تأیید مجدد مواضع عدم تعهد، از این دو نفر بخواهند، از هرگونه اقدام عجولانه و رفتار سیاسى در آژانس، به عنوان یک نهاد تخصصى بین المللى که مانع دستیابى ایران به حق غیرقابل انکار در استفاده صلح آمیز از انرژى هسته اى شود، خوددارى کنند.از سوى دیگر معاون سخنگوى دولت آلمان اعلام کرد که صدراعظم این کشور در سفر آتى خود به آمریکا با جرج بوش رئیس جمهورى آمریکا درباره ایران مذاکره خواهد کرد. «توماس اشتگ» دیروز در یک نشست خبرى در برلین با اعلام این مطلب افزود که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان قرار است چهارم ژانویه ۲۰۰۷ با سفر به آمریکا در کاخ سفید با «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهورى آن کشور دیدار کند.
به گفته اشتگ موضوع هاى مهم بین المللى از جمله اوضاع افغانستان، آخرین تحولات خاورمیانه بویژه احیاى مذاکرات صلح خاورمیانه و دستاوردهاى هسته اى ایران از جمله محورهاى مذاکره مرکل با بوش است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات