یک روزنامه اسرائیلی فاش کرد که کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا به « اویگادور لیبرمن » رهبر یک حزب افراطی اسرائیل که به تازگی نیز وارد کابینه اولمرت شده گفته است که « اسرائیل باید حماس را خفه کند » .
لیبرمن و شماری از مقام های افراطی اسرائیل به تازگی برای شرکت در نشستی در آمریکا در واشنگتن بسر می برند.
« معاریو » در گزارش خود نوشته است که رایس در دیدار لیبرمن تاکید کرده که « باید نظامیان تحت رهبری محمود عباس رهبر فلسطینی ها نیز شدیدا مسلح شوند تا آنان نیز بتوانند بر نیروهای حماس غلبه کنند » .
این روزنامه اسراییلی همچنین افزوده است که به دنبال دیدار رایس و لیبرمن اسراییل موافقت کرده که یک محموله بزرگ تسلیحاتی در اختیار رهبر تشکیلات فلسطینی قرار دهد تا علیه حماس که حاضر نیست موجودیت اسراییل را به رسمیت بشناسد بکار گیرد.
رسانه های اسراییلی اخیرا نیز خبر داده بودند که اسراییل به مصر اجازه داده تا یک محموله تسلیحاتی جداگانه برای محمود عباس رهبر جنبش فتح که ریاست تشکیلات فلسطینی را نیز برعهده دارد ارسال کند.
عباس می گوید : یا حماس باید اسراییل را به رسمیت بشناسد و یا اینکه انتخابات جدیدی در فلسطین برگزار شود.