یک روزنامهایتالیایی نوشت : وزیر امور خارجه آمریکا درصدد کناره گیری ازاین سمت قبل از پایان دومین دوره ریاست جمهوری جرج بوش است .
به نوشته روزنامه ایل ریفورمیستا یکی از مقامات وزارت امور خارجه امریکا در گفتگویی با مجله تایم اعلام کرد: انتقال جان نگروپونته به سمت معاونت وزارتامور خارجه ناشی از نگرانیهای بهوجود امدهاز احتمال کنار رفتن رایس بدون معرفی جانشین بودهاست.
این روزنامه میافزاید: با کمی توجه در مییابیم حضور رایس در طول دوره دوم ریاست جمهوری بوش بیرنگ بوده و از ماه نوامبر تاکنون, کاندولیزا رایس که زمانیکاندیدای ریاست جمهوری بود,کاملا درسایهقرار داشته است .