بصیرت:سنای آمریکا شب گذشته قرارداد هسته ای بحث برانگیز واشنگتن و دهلی نو را تصویب کرد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، این قرارداد با 86 رای مثبت در برابر 13 رای منفی تصویب شد .
قرارداد هسته ای واشنگتن و دهلی هم اکنون برای "جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا فرستاده می شود تا آن را امضا کند. مجلس نمایندگان آمریکا نیز قبلا این قرارداد را امضا کرد بود.
اخیرا گروه تامین کنندگان هسته ای آژانس بین المللی انرژی هسته ای تحت فشار آمریکا به لغو تحریم های هند رای داد.
موافقت با صادرات سوخت و فناوری هسته ای به هند بر اساس قوانین این گروه ممنوع است، اما فشارهای آمریکا باعث شده تا بار دیگر در عرصه بین المللی شاهد یک دوگانگی در برخورد با کشورهای مختلف باشیم.
موافقت با لغو تحریم های هسته ای هند به عنوان کشوری که ان پی تی را امضاء نکرده است و تحریم هسته ای ایران به عنوان یکی از امضاء کنندگان این پیمان بین المللی نشاندهنده تناقض و تبعیض در نهادهای بین المللی به تاثیر از قدرت ها است.