مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی آخرین گزارش خود از فعالیت های هسته ای ایران را در اختیار 35 عضو شورای حکام آژانس قرار داد که حاوی نکات مثبت و ارزنده ای در تایید فعالیت های صلح آمیز هستهای ایران است، از جمله آنها:
1- «همه موارد هستهای در تاسیسات نطنز و آبشارهای نصب شده تحت نظارت آژانس قرار دارد.»
2- تمامی مواد هسته ای کارخانه آزمایشی غنی سازی سوخت نطنز و محدوده آبشارها تحت نظارت آژانس قرار دارند.
3- «نتایج نمونه برداریهای محیطی از کارخانه غنیسازی سوخت نطنز و کارخانه آزمایشی تا امروز نشان میدهد که این کارخانه طبق آنچه اظهار شده است در حال فعالیت هستند.
4- از مارس 2007 تاکنون 17 بازرسی سرزده در کارخانه غنی سازی سوخت نطنز انجام شده است.
5- هیچ نشانه ای از فعالیت های بازفرآوری در تاسیسات هسته ای وجود ندارد.
6- آژانس در 27 اوت 2008 از راکتور آب سنگین اراک بازدید کرده است و به نظارت خود بر کارخانه تولید آب سنگین از طریق تصاویر ماهواره ای ادامه داده است.
7- آژانس در 3 سپتامبر 2008 از نیروگاه بوشهر بازرسی کرد و تمامی سوخت وارداتی از روسیه تحت مهر و موم آژانس قرار دارد.
8- در خصوص مطالعات ادعایی در ماه آوریل و می 2008 جلساتی با ایران برگزار شد و ایران در 14 و 23 می 2008 به صورت کتبی پاسخ هایی را ارائه کرد. ایران در یک پاسخ 117 صفحه ای به ادعاها پاسخ داد و تاکید کرد که این ادعاها بی اساس و ساختگی هستند.
9- آژانس استفاده واقعی از مواد هسته ای در ارتباط با مطالعات ادعایی را شناسایی نکرده است.
10- ایران دسترسی لازم را به گزارش های حسابرسی مواد و فعالیت های هسته ای اظهار شده برای آژانس فراهم کرده است.