معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعتصاب سراسری در مناطق مختلف این کشور را قیام مردمی و بسیار موفق توصیف کرد .
به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت شیخ نعیم قاسم در واکنش به تلاش برخی طرف های جریان حاکم به ویژه سمیر جعجع سرکرده حزب مسیحی موسوم به نیروهای لبنانی و ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست دروزی ترقیخواه این کشور برای سرکوب مردم از طرف ارتش و نیروهای امنیتی گفت:حفظ امنیت کشور بخشی از وظایف ارتش است وارتش و نیروهایامنیتی امروز به این نقش خود عمل می کنند و این باعث نارضایتی فتنه جویان شده است.
وی با اشاره به این که این اعتصاب ها و تظاهرات در لبنان در رساندن صدای مردم به جریان حاکم موفق بوده است افزود:در سایه پایبندی گسترده مردم لبنان به اعتصاب , شبه نظامیان جریان حاکم به خیابان ها ریختند تا اوضاع را متشنج کنند و به آشوب و ناامنی بکشانند.
معاون دبیرکل حزب الله افزود:نیروهای جنبلاط و جعجع با تیراندازی به طرفداران میشل عون نشان دادند که نمی توانند تحرک مسالمتآمیز مخالفان را بپذیرند و از پایبندی مخالفان به مسالمت آمیز بودن این تحرک خشمگین هستند.
وی در پایان تصریح کرد جریان حاکم درپی فتنه انگیزی است تا لبنان را محلی برای اجرای طرح های بیگانگان قرار دهد و ما این فتنه ها را ناکام میگذاریم .