مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای از ادامه همکاری آژانس با ایران در طرح هایی که مصارف پزشکی , کشاورزی , امنیتی و نیز طرح هایی که اهداف انسان دوستانه دارند خبر داد .
البرادعی در این حال با انتشار گزارش 13 صفحه ای ضمن تشریح روند همکاری های آژانس با ایران اعلام کرد, آژانس بین المللی انرژی هسته ای سطح همکاری های فنی خود را با ایران حدود 50 درصد کاهش می دهد.
براساس گزارش البرادعی که جمعه شب در اختیار اعضای شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی هسته ای قرار گرفت 22 طرح از مجموع 55 طرحی که با همکاری آژانس در ایران اجرا می شود به حال تعلیق در می آید.
" علت قطع همکاریهای فنی آژانس با ایران تن ندادن ایران به خواسته های مطرح شده در قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تعلیق غنی سازی اورانیوم اعلام شده است".
گزارش مدیرکل انرژی هسته ای در نشست شورای حکام اژانس بین المللی انرژی اتمی در مارس " اسفند " بررسی و تصویب می شود .