صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۳  ، 
کد خبر : ۵۷۷۹۸

اخبار ویزه روزنامه های 23 آبان 1387


روزنامه جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***آیت الله محسنی گرکانی امام جمعه اراک و نماینده مجلس خبرگان رهبری که مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی را نیز برعهده دارد با ارسال نامه ای به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و ریاست کل امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن برشمردن مواردی از منکرات که در کشور رایج شده از اینکه برخوردی با آنها صورت نمی گیرد ابراز نگرانی کرده است . وی در این نامه افزوده است : « در مرکز تهران اینگونه آزادی ها به ضرر فرهنگ متعالی قرآن است و خوف آن می رود که وسیله ایادی غرب زده کم کم دستاوردهای انقلاب از میان برود و سکوت در برابر اینگونه اراجیف کفران نعمت انقلاب زحمات حضرت امام و خدمات مقام معظم رهبری مدظله و هدر رفتن خون شهدا گردد ».

***فساد جنسی در آمریکا فاجعه آفرین شده است . به گزارش البرز 17 دختر شانزده ساله در یک دبیرستان آمریکا در یک قرار عجیب دستجمعی باردار شدند. مجله « تایم » به نقل از « ژورف سولیفن » مدیر دبیرستان « گلوسیستر » در ایالت « ماساچوست » نوشت : پس از بررسی های انجام شده پی بردیم که این « بارداری دسته جمعی » در پی یک عهد و پیمان که میان این دختران شانزده ساله صورت گرفته انجام شده است . « تایم » در ادامه نوشت : آمار و ارقام نشان می دهد تعداد دختران باردار شده در این مدرسه در سال تحصیلی 2007 ـ 2008 میلادی چهار برابر آمار در تاریخ مشابه سال گذشته است . مدیر این دبیرستان در ادامه سخنان خود افزود : پس از بررسی های انجام شده مشخص شد که پدران کودکانی که قرار است تا چند ماه آینده به دنیا بیایند نوجوانانی هستند که سن آنان از 24 سال فراتر نرفته و هیچ کدام خانه و کاشانه ای برای خود ندارند. « تایم » در پایان نوشت : هیچ یک از دختران باردار حاضر به گفتگو با این مجله در مورد اقدام خود نشدند.

***همسر شهید حمید باکری از نمایندگان آذری زبان مجلس خواست به صادق محصولی برای تصدی وزارت کشور رای اعتماد ندهند. به گزارش « فردا » فاطمه امیرانی با تایید این خبر در گفت وگو با « سرمایه » گفت : « سابقه شناخت من از صادق محصولی به سال 1359 بر می گردد زمانی که ایشان فرماندار ارومیه و شهید مهدی باکری شهردار این شهر بود. » وی با بیان اینکه مجموعه فعلی اعضای دولت در سال های ابتدایی انقلاب همزمان {...}تیمی هستند که از سال ها پیش با یکدیگر کار می کردند گفت : « افرادی همچون محصولی فرماندار شهرهای استان آذربایجان بودند که تاب تحمل پذیرش افرادی غیر از خودشان را نداشتند. » همسر شهید باکری افزود: « عملکرد خودخواهانه و غیرقابل قبول صادق محصولی در دوران فرمانداری اش در ارومیه سبب شد شهیدان مهدی و حمید باکری از ارومیه فرار کنند. » وی در ادامه تصریح کرد : « ما باید از تغییر و تجدیدنظر آدم ها در رفتارشان استقبال کنیم ولی آنچه برای ما مشهود شد این بود که این آدم ها و این تیم تغییر چندانی نکرده اند. » همسر شهید باکری گفت : « نامه ای مفصل به نمایندگان مجلس که حاوی عملکردهای محصولی در سال های ابتدای انقلاب است نوشته ام که به زودی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت . » شهید حمید باکری برادر علی و مهدی باکری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ ایران و عراق بود.

***محمد تابش نماینده اردکان در مجلس نیز گفت محصولی برای وزارت کشور مناسب نیست زیرا اولا تجربه ندارد ثانیا وابسته به یک گروه سیاسی است درحالیکه وزیری که میخواهد انتخابات را برگزار کند باید بی طرف باشد. همچنین محمدرضا خباز سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت رئیس جمهوری که شعار تشکیل کابینه 70 میلیونی می دهد چرا وزرایی که معرفی می کند میان 7 الی 8 نفر می چرخد وی افزود : « سابقه فعالیت های یک وزیر باید نشان دهد که فرد پاکدامن و درستی است ».

***سید رضا موسوی مدیر کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با ارسال نامه ای درباره خبر مورخ 87 8 22 ستون جهت اطلاع که به نقل از سایت جهان نیوز به چاپ رسید ضمن اعلام اینکه مراسم مورد نظر در برج میلاد و تحت عنوان « دومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران » برگزار شد توضیح داد : بانوان محجبه که قرآن را تحویل قاری داده و پس از تلاوت بازپس گرفته اند اصلا روی سن نرفته اند که بخواهند آنرا ترک کنند که این موضوع نیز دلیل دیگری بر عدم حضور نویسنده خبر در این مراسم است . خبر حرکات ریتمیک اصلا صحت نداشته و ندارد و برنامه مذکور تواشیحی براساس سنت های کهن هموطنان غرب کشور (از جمله کردستان ) است که اجرای آن با ذکر اسماالله و مدح حضرت رسول الله (ص ) همراه می باشد. لیکن آیا القای قصد ناشایست نویسنده سایت مذکور به منزله توهین به باورها سنت ها و آئین های مذهبی و مردمی غرب کشور که اتفاقا از رسانه ملی نیز پخش شده تلقی نمی گردد و خبر مذکور اینکه به دلایل یاد شده هیچ یک از حاضران از دیدن صحنه تعجب نکردند زیرا دیدن صحنه ای که در آن تعدادی بانوی ملبس به لباس کردی قرآن را در یک سینی به نشانه احترام به قاری تحویل می دهند تعجب ندارد.

روزنامه کیهان

چرایی مذاکره به روایت مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید(خبر ویژه)

رئیس سابق دفتر مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا می گوید: ما شناخت درستی از ایران برای مقابله با این کشور نداریم و مذاکره قبل از هر چیز برای شناخت آن کشور است.

رادیو صدای آمریکا به حضور برنت اسکوکرافت - که مشاورت امنیت ملی و سیاست خارجی بوش پدر را هم در کارنامه خود دارد- در نشست شورای ملی روابط آمریکا و کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: از جمله مسائلی که در این نشست مطرح شد برنامه هسته ای ایران و دیگر چالش های پیش رو با این کشور بود.

براساس این گزارش، اسکوکرافت تأکید می کند: مشکل موجود در ارتباط با ایران، نه تنها مسئله هسته ای بلکه قطع روابط در 3 دهه گذشته است. ایران امروز برای آمریکا چندان شناخته شده نیست زیرا ما در جهت فهم آنها گام برنداشته ایم.

وی همچنین گفته است: مذاکرات با پیش شرط پیش از آن که مذاکره ای صورت گرفته باشد روش مناسبی نیست. یکی از اهداف مذاکره، بررسی وضع موجود است. گفت وگو به تنهایی امتیاز دادن نیست. عدم شناخت از جمهوری اسلامی و بافت قدرت آن دشوار است.

در عین حال خبرگزاری اینترپرس سرویس از قول اسکو کرافت نوشت: تلاش بوش برای انزوای ایران باعث از بین رفتن فرصت های گفت وگو شده و منافع آمریکا را به خطر انداخته است. اینکه آمریکا اکنون درباره ایران چه باید بکند، مبهم است چرا که ما برای فهمیدن این مسئله که شرایط و امکانات موجود برای گفت وگو با ایران چه چیز است آمادگی لازم را نداشته ایم.

مشاور باراک یک ضد ایرانی تمام عیار(خبر ویژه)

مشاور اصلی رئیس جمهور جدید آمریکا و نامزد تصدی وزارت خارجه، یکی از «باز»های ضد ایرانی است.

نشریه فرانسوی بکچیچ (بکشیش) با درج این خبر نوشت: دنیس راس 59ساله موضعی سخت گیرانه علیه ایران دارد و همین اواخر بیانیه ای امضا کرد که خواستار فشار و سخت گیری علیه ایران بود. او در واقع متخصص اتحاد جماهیر شوروی بوده که در جنگ سرد آموزش دید و با آن زیست و آموخت. او در شورای امنیت ملی دوران رونالد ریگان در میان کارمندان پل ولفوویتز نومحافظه کار کار کرد و بعد رئیس برنامه ریزی بخش ایالتی زیر نظر جیمز بیکر، وزیر امور خارجه در دولت بوش پدر شد. او همچنین فرستاده مخصوص برای خاورمیانه در دوره کلینتون بوده است. طبق گفته های دن کروتزنر (یک یهودی راست کیش، به نقل از مجله تایم) که در این مذاکرات در کنار راس شرکت کرده بود و کسی که سفیر سابق در اسرائیل و از حامیان اوباما هم هست، زمانی که راس مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین را هدایت می کرد هواداری های پیش داورانه او از اسرائیل آن قدر مشخص بود که نمی شد او را «واسطه بی طرف» به حساب آورد. او همچنین از بنیانگذاران موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک Washington Institute for Near East Policy، یک اتاق فکر تاسیس شده به دست AIPAC (کمیته آمریکایی روابط عمومی اسرائیل، لابی بسیار محافظه کار هوادار اسرائیل) است که تقویت کننده خط هواداری از اسرائیل و جایی است که راس اکنون به عنوان «دوستی برجسته» کار می کند.

نشریه فرانسوی با اشاره به انتشار سند راهبردی 117صفحه ای از سوی گروه ویژه در امر امنیت ملی آمریکا (مرکز سیاست دو حزبی در واشنگتن) که شماری از دموکرات ها و جمهوری خواهان در آن عضویت دارند، دنیس راس را جزو نویسندگان سند مذکور (روبرو شدن با یک چالش: سیاست آمریکا در قبال توسعه هسته ای ایران) معرفی کرد و نوشت: طبق بیانیه مذکور، ایران طبق هیچ توافقنامه ای حق غنی سازی اورانیوم را ندارد و رئیس جمهور جدید باید حضور نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه را از روز اول آغاز به کار افزایش دهد. راس تهیه کننده بیانیه ای مشترک با بازها است که حتی در آن درگیری نظامی هم پیش بینی شده است.

گفتنی است در سند مذکور که دو هفته قبل از انتخابات آمریکا، از سوی عناصر متنفذ دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برای رئیس جمهور جدید نوشته شده بود، با اشاره به سپری شدن سریع زمان و محدود شدن گزینه های آمریکا برای مقابله با تهدیدهای ایران تصریح شده است: هسته ای شدن ایران غیرقابل قبول است و تنها گزینه، توقف فعالیت های اتمی با استفاده از همه ابزارها حتی دیپلماسی و مذاکره اما از موضع زور است. برای این مطلب به هماهنگی بیشتر با شرکای بین المللی و تحریم های سختگیرانه تر (حتی در زمینه بنزین) نیاز داریم.

در تهیه این گزارش غیر از دنیس راس، دان کاتس سناتور سابق و مشاور مک کین، نامزد جمهوری خواهان نیز مشارکت داشته اند

سرنخ پروژه خشونت در دانشگاه ها(خبر ویژه)

گروه های افراطی وابسته، خط خشونت و اغتشاش در جلسات سخنرانی و نیز بهانه های صنفی و تحریکات قومی و مذهبی در دانشگاه ها را با هدایت و هماهنگی خارجی به طرز جدی پیگیری می کنند. یکی از مسئولان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تهران، اعلام کرد شورای مرکزی طیف غیرقانونی دفتر تحکیم علامه، مستقیماً در ماجرای حمله به جلسه سخنرانی آقای رحیم پور ازغدی در دانشگاه خواجه نصیر و بالا بردن پلاکاردی در حمایت از گروه های تروریستی با شعار(کشتارهای سال 67، حقوق بشر«اسلام»)- اشاره به زمان عملیات مرصاد- دست داشته است. فردی بنام «م- الف» عضو شورای مرکزی گروهک غیرقانونی تحکیم علامه که به همراه چهار عضو دیگر انجمن دانشگاه خواجه بنام های «م- ع»، «ب- ص»، «ع- پ» و «ع- ص» نظم جلسه را برهم زدند، در چند روز اخیر مورد حمایت و بازتاب وسیع رسانه های غربی و استعماری یعنی رادیو فردا، صدای آمریکا، رادیو زمانه، رادیو آلمان و تلویزیون صدای آمریکا و پایگاه های اینترنتی گروهکهای ضد انقلاب خارج کشور قرار گرفته و همگی با سردسته حمله کنندگان و عضو شورای مرکزی باند علامه(اسدی) مصاحبه کرده و ضمن تحریف ماجرای جلسه مزبور، خط تشویق به ادامه پروژه خشونت و برهم زدن جلسات علمی و فرهنگی دیگر سخنرانان را نیز در ماه های آینده تا زمان انتخابات ریاست جمهوری تعقیب کرده اند.

قابل ذکر است که رفتار چند نفر مذکور با اعتراض مکرر صدها دانشجوی ایستاده و نشسته در جلسه، مواجه و پس از دقایقی، جلسه در موضوع اصلی- مباحث تئوریک و بزرگداشت امام صادق(ع)- ادامه یافت و استاد رحیم پور پس از سخنرانی به پرسش تعدادی از حاضران پاسخ داد. وی پس از پایان جلسه نیز خطاب به یکی از اغتشاشگران افزود که «بنده هیچ شکایت یا گلایه ای از شما چند نفر ندارم ولی بهتر است راه بهتر و شرافتمندانه تری برای ابراز عقیده خود پیدا کنید و موضعگیری شما درباره گروه های خارج کشور را حمل بر نادانی و بی اطلاعی شما می کنم. اگر تاریخ می دانستید، بعید بود که چنین موضعی می گرفتید. اگر هم مایل بودید بنده را به جمع تصمیم گیرندگان پشت پرده تان دعوت کنید تا دوستانه و در نشستی محدود، بی پرده و صمیمی با یکدیگر گفت وگو کنیم و نیازی به جنجال و برهم زدن جلسات سخنرانی نیست و راه های بهتری برای تبادل نظر وجود داردگرچه گروه شما و چند نفر از دوستانتان، یک بار دیگر نیز به جلسه ای که از بنده دعوت شده بود، حمله کردید و شاید در آینده هم تکرار کنید ولی این شیوه ها فقط باعث جلب توجه بیشتر مردم به عرائض این حقیر می شود که فکر نمی کنم باب میل رهبران شما باشد. در عین حال به همه پرسش های شما صادقانه پاسخ داده شد و با آنکه شما «دلیل» نمی خواستید و برای شلوغ کردن آمدید ولی دلایل زیادی بر غلط بودن راهتان به شما ارائه شد. معذلک بنده مطلقا از شما شاکی نیستم و دوستانه جدا می شویم اما لطفا در جلسات بعدی، حقوق اکثریت حضار را رعایت کنید که حق چند صدتن زیر پای دیکتاتوری 5 نفر له نشود.»

لازم به ذکر است که چندی پیش سران جریان های لائیک در جلسه ای از نفوذ و تاثیرگذاری وسیع جلسات آقای رحیم پور بر روی اکثریت گسترده دانشجویان و حتی بدنه گروه هایی که بطور سنتی متعلق به آنان دانسته می شد، اظهار نگرانی کرده بودند و احتمالا راه حل برهم زدن جلسه سخنرانی ایشان در همین راستا بوده است.

سونامی اقتصادی این بار به سوی دوبی(خبر ویژه)

«بندر دوبی در امارات، نقطه بعدی در جهان است که احتمالاً دستخوش سونامی اقتصادی خواهد شد و احتمالاً حباب دروغین اقتصاد آزاد، پس از آمریکا و اروپا، این بار در دوبی بترکد».

مجله اقتصادی وکانزافرز چاپ سوئد با درج تحلیل فوق نوشت: «اگر چه خلیج فارس، محلی جالب توجه برای سرمایه گذاری قلمداد می شود اما ابرهای نگران کننده ای بر فراز امیرنشین دوبی در حال حرکت است و کشور امارات ممکن است نقطه بعدی بحران اقتصادی در جهان باشد.» به گزارش البرز، این نشریه اضافه کرد: دوبی در حدی مقروض است که اخیراً امارت ثروتمند همسایه، ابوظبی، مجبور به دخالت جهت پرداخت وام ساختمان مشهور «برج العرب» شده است. در ماه های اخیر نقدینگی عظیمی معادل 400 میلیارد کرون از دوبی و امارات متحده عربی به خارج منتقل شده است.

کارل سدرستروم مدیر صندوق سرمایه گذاری در خاورمیانه (وابسته به موسسه اچ کیو در سوئد) در این باره می گوید: علامت سؤال های فراوانی در مورد بدهی های امیرنشین دوبی بدون پاسخ مانده است. اعطای اعتبار بی رویه و ترقی سریع قیمت مستغلات نسخه خطرناکی است که می تواند این بار در دوبی قربانی بگیرد. افزایش تقاضا و نیز تنزل نرخ بهره منجر به افزایش سرسام آور قیمت مستغلات در دوبی طی شش ماه اول سال 2008 شده است. این بر نگرانی ها افزوده است که قیمت مستغلات در دوبی سقوط خواهد نمود و متعاقب آن بانکها تحت فشار شدید قرار خواهند گرفت. بازار مستغلات دوبی از سال 2007 تاکنون 80 درصد ترقی داشته است، اما نرخ سهام مستغلات در چند هفته اخیر شدیداً سقوط نموده است.

امارات متحده عربی، که امیرنشین دوبی نیز بخشی از آن است، 70 میلیارد درهم نقدینگی، معادل 147میلیارد کرون به بانکهای محلی تزریق نموده است. بانک مرکزی نیز با ارائه اعتباری 50 میلیارد درهمی، معادل 105میلیارد کرون، از بازار حمایت بعمل خواهد آورد.

زمانه پندی آزادوار داد مرا... اما کو گوش شنوا؟!(خبر ویژه)

مدیر اخراج شده رادیو زمانه (رادیو بردگان) در توضیحی مجمل اذعان کرد همکاران این رادیو که تحت مدیریت وزارت خارجه و پارلمان هلند فعالیت می کند، آزادی عمل ندارند و باید اطاعت کنند.

مهدی جامی با انتشار توضیحی در وبلاگ خود و تاکید بر این مطلب که «امیدی ندارم توضیحات من در زمانه منتشر شود» نوشت: اینکه مدیر موقت رادیو زمانه به روزنامه نگاران بگوید یا ساکت باشید یا بروید چه معنا دارد جز تعیین تکلیف برای آنها و ایجاد فضایی که برای نوشتن و گفتن آزاد نباشند. خود بورد ]هیئت مدیره[ هم که شأن ادیتوریال ]سردبیری[ ندارد دو بار دستور داده مطالب مربوط به تحولات اخیر حذف شود.

گفتنی است اخیرا با برکناری جامی به بهانه تخلفات مالی و ارتباط با جمهوری اسلامی، گردانندگان هلندی رادیو زمانه یک صرب تبار مقیم هلند را برای مدیریت رادیو - سایت مذکور معرفی کردند و در قبال اعتراض برخی نویسندگان ایرانی زمانه به آنها اعلام کردند شما برده ما هستید و حق اظهارنظر ندارید(!)

به قول شاعر «زمانه پندی آزادوار داد مرا- زمانه را چو نکو بنگری همه پند است». اکنون باید دید که آن همکاران «زمانه» بردگی خود را امضا می کنند یا نه. اگرچه گذر چند هفته از ماجرا نشان می دهد که کسی جرئت اعتراض ندارد و حق با اربابان رادیو زمانه است.

فقط کیهان در موج سهمگین هیجان خود را گم نکرد(خبر ویژه)

سایت ضدانقلابی روز آن لاین نوشت اغلب آنها که از روی کار آمدن اوباما ذوق زده شده اند، سرخورده خواهند شد.

این سایت با اشاره به شادی و هیجان پیش آمده در اغلب کشورهای دنیا که تا مرز اشک و پایکوبی برخی از مردم هم پیش رفت می نویسد: چه کسی می داند که این مرد سیاه پوست که در شیکاگو برای پیروزی اش اشک ریختند، در روزهای آتی چه خواهد کرد؟... همه برای پیروزی او دعا کردند از پاپ بندیکت شانزدهم تا دالایی لاما و بسیاری از بوداییان. او رئیس جمهور بزرگ ترین کشور دشمن چپ هاست اما چپ ها چندان مخالفتی با او ندارند. مکتب فرانکفورتی ها هم. سوسیالیست ها او را از خود می دانند، لیبرال ها هم... محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان شادمانه می گوید که اوباما قول و قرار بسته که حقوق مردم فلسطین به کمک آمریکا بیش از گذشته استیفا شود. در عین حال شیمون پرز، لیونی و اولمرت از به قدرت رسیدن یک متحد راسخ تر با گرایشی افزون تر به سیاست های اسرائیل خشنودند. مخالفان حضور نظامی آمریکا در عراق و توافقنامه امنیتی به او امید دارند. وزرا و نمایندگان متمایل به آمریکا نیز اطمینان دارند رئوس مواضع آمریکا در عراق تغییر نخواهد کرد.

روز آن لاین اضافه می کند: هرکس در جهان از ظن خود یار اوباما شده اما این بخت محبوب القلوب بودن و دل هر طایفه را به کلامی به دست آوردن به زودی به پایان خواهد رسید. اوباما دو راه پیش رو دارد. یا باید با تکرار همین کلیات و شعارهای زیبا در کاخ سفید بنشیند که در این صورت باید به زودی با کرسی ریاست جمهوری وداع کند یا آنکه دست به کار شود موضعگری ها و تصمیمات او در عرصه سیاست خارجی به ویژه وقتی ناچار است در تداوم و تلائم با دکترین امنیت ملی آمریکا گام بردارد موافقان و مخالفانی خواهد داشت. این امری بدیهی و ابتدایی است. اما هرچه هست چهره کنونی رئیس جمهوری که آمده است تمام کارهای ناممکن و متضاد را انجام دهد مخدوش خواهد شد. ایالات متحده بزرگترین قدرت نظامی و اقتصادی دنیاست. در این کشور امور ثابت بسیار بیشتر از متغیرها هستند. از آن جمله سیاست های کلی در سیاست خارجی و نوع برخورد باجهان. اوباما چنین نمی ماند.

این سایت ضدانقلابی اذعان کرد: شاید همین امروز نیز پایان دوره کوتاه هیجان باشد. سخنان اوباما در کنفرانس مطبوعاتی بی تردید برای عده ای نقش نیشگون هوش آور را داشته است... در ایران، کیهان جزو معدود جریان هایی بود که در پیوستن به موج هیجانی اوبامایی احتیاط ورزید و این (مستقل از این که با مواضع کیهان موافق یا مخالف باشیم) ستودنی است؛ موجی که حقاً چنان سهمگین و مقاومت ناپذیر بود که بسیاری از اصلاح طلبان و دموکراسی خواهان را نیز در ربود. هنوز از خواب خوش دوران ده روزه اوباما بیدار نشده اند، به زودی بیدار خواهند شد.

قدس

انتقاد نماینده سمنان از یک بخشنامه وزارت علوم 

قدس- گروه سیاسی: کواکبیان نماینده سمنان در مجلس از یک بخشنامه صادر شده از سوی وزارت علوم انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی قدس، کواکبیان گفت: براساس یکی از این بخشنامه ها جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها به کمیته ای به نام کمیته جذب، واگذار می شود که این کار، نادیده گرفتن نقش محوری گروه های آموزشی است.وی انجام این کار را وارد کردن استادان جدید به بدنه هیأت علمی دانشگاه ها به صورت آمرانه ارزیابی کرد و گفت: البته این کمیته ها هنوز شکل نگرفته اند، اما با توجه به مخالفت فراکسیون دانشگاهیان نسبت به این رویکرد، بهتر است دست اندرکاران وزارت علوم این نکته را بیشتر بررسی کنند.

 جزئیات پرونده قضایی مجتبی لطفی 

مهر- علی عبداللهی، دادستان ویژه روحانیت قم اتهامات مجتبی لطفی از کارکنان دفتر آقای منتظری در قم را فعالیت در شرکتهای هرمی، تهیه و توزیع جزوات و مقالات بدون داشتن مجوز قانونی و همچنین نشر اکاذیب بیان کرد. وی خاطرنشان کرد: لطفی دارای محکومیتهای قبلی بوده که در برخی موارد نیز مورد ارفاق قرار گرفته است.

جریان سازیدرباره بازرسی بدنی ایرانیان در فرودگاه دوبی 

ایسنا- یک منبع موثق در سرکنسولگری ایران در دوبی اعلام کرد: بر اساس کارشناسیهای انجام شده، خبر منتشره پیرامون بازرسی بدنی توهین آمیز 152 مسافر زن و مرد ایرانی در فرودگاه دوبی و بی حرمتیهای صورت گرفته نسبت به برخی از زنان ایرانی، صحت ندارد و هیچ یک از مقامات محلی در دوبی و نمایندگان شرکتهای هواپیمایی ایرانی مستقر در فرودگاه دوبی، آن را تأیید نکرده اند.

خبر «وطن امروز» تکذیب شد 

فرارو- اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبر روزنامه «وطن امروز» در مورد ملاقات سه ساعته آقایان خاتمی و هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری خاتمی را جعلی و کذب محض خوانده است.

اعتماد ملی: حضور خاتمی به صلاح نیست 

فارس- بدرالسادات میرموسوی، مسؤول شاخه بانوان حزب اعتماد ملی، با اشاره به حضور چند کاندیدا در جبهه اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری آتی خاطرنشان کرد: حضور خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آتی به صلاح جریان اصلاح طلب و شخص آقای خاتمی نیست.

پیشنهاد بی شرمانه دو میلیون دلاری به پیلین 

فردا- یک کارگردان آمریکایی در پیشنهادی عجیب به «پیلین»، پیشنهاد داد در فیلمی غیراخلاقی ایفای نقش کند.«کاپون» پیشنهادی به ارزش دو میلیون دلار به سارا پیلین برای شرکت در این فیلم ارائه کرده است.

بنا بر این گزارش، وی بعد از ارائه وصفی بی شرمانه از پیلین گفته است، اگر پیلین در فیلم او شرکت کند، حاضر است شوهر او «تاد پیلین» را هم در تهیه فیلم به عنوان شریک قبول کند!

شیرین عبادی، نیکول کیدمن، رایس و هیلاری جزو زنان برتر !سال2008 

عصر ایران- شیرین عبادی، حقوقدان ایرانی و عضو «نهاد زنان نوبل» در کنار شخصیتهایی مانند «کاندولیزا رایس»، «هیلاری کلینتون» و «نیکول کیدمن»، جایزه زنان برتر سال 2008 به انتخاب مجله «گلامور» را دریافت کرد.

واکنش یک مرجع تقلید در خصوص «اهانت» به قرآن در همایش گردشگری 

رسا- آیةا... لطف ا... صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، دیروز چهارشنبه در درس خارج فقه خود، «اهانت» به ساحت مقدس قرآن کریم در همایش اخیر سازمان گردشگری و میراث فرهنگی را به شدت محکوم کرد و هشدار داد: کسی که مسؤول این سازمان است، صلاحیت ندارد در این جایگاه باشد.

 کروبی شرط گذاشت

پلاک نیوز - مهدی کروبی در ادامه تلاش برای اجماع دوم خردادیها بر روی وی، به سران احزاب دوم خردادی از جمله کارگزاران و مشارکت پیام داده است که به شرطی به نمایندگان حزبش اجازه می دهد در جلسات حکمیت اصلاح طلبان حاضر شوند که از مشارکت، محسن میردامادی و از سازمان مجاهدین انقلاب، محمدسلامتی در این جلسات شرکت کنند.شرط کروبی برای مشارکت و مجاهدین، لایه های افراطی این دو حزب دوم خردادی را خشمگین کرده است.

جوانفکر: اگر این گونه باشد، لاریجانی هم باید برکنار شود! 

شهاب نیوز- علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در تازه ترین نوشته وبلاگی خود، بار دیگر مجلس را به خاطر استیضاح علی کردان به باد انتقاد گرفت و ادعا کرد که اگر منطقی که مجلس در ماجرای عزل کردان به کار گرفت درست باشد، علی لاریجانی نیز «نه تنها نباید در مصدر امور مجلس قرار گیرد، بلکه به طور قطع، صلاحیت تصدی هرگونه مسؤولیت مهم در کشور را از دست می دهد.

آقای جوانفکر در این نوشته که با عنوان «منطق یک استیضاح» منتشر شده، در اظهارنظری عجیب و بی سابقه تصریح کرده است: رئیس جمهور به عنوان پاسدار قانون اساسی این حق را داشت تا نتیجه کار جلسه روز سه شنبه مجلس (استیضاح کردان) را به دلیل رعایت نکردن اصل تفکیک قوا و دخالت آشکار مجلس در کار دستگاه قضایی مردود اعلام کند!

بازتاب 10 میلیونی 

بولتن نیوز- شنیده شده که نامه احمدی نژاد به باراک حسین اوباما در بیش از 10 میلیون سایت بازتاب داشته و بیش از 600 هزار یادداشت در هفته اخیر در سایتها و روزنامه های جهان در این خصوص به چاپ رسیده است. شکایت رحیمی از رسانه 

جهان- محمد رضا رحیمی، معاون حقوقی رئیس جمهور از سایت جهان به دلیل انتشار خبر رسوایی 5 میلیونی شکایت کرد.این در حالی است که پس از روشنگریهای رسانه ای در رابطه با این اقدام غیراخلاقی، با تحقیق مجلس که نتیجه آن را حجة الاسلام و المسلمین ابوترابی قرائت کرد و تحقیقات ریاست جمهوری نیز بر صحت این خبر مهر تأیید گذاشت، فرد خاطی از مجلس و نهاد ریاست جمهوری اخراج شد.

ماجرای پخش آواز خواننده زن از «رادیو جوان» 

برنا- در پی انتشار خبر پخش صدای یک خواننده زن در برنامه دیروز صبح (چهارشنبه) «جوان ایرانی، سلام» از شبکه رادیویی جوان، مدیر روابط عمومی این شبکه با تکذیب این خبر، از بازشنوایی برنامه خبر داد و گفت: در تماسهای مردمی اعتراضاتی نسبت به پخش صدای یک خواننده زن در دقایق پایانی برنامه «جوان ایرانی، سلام» شنیده می شد که پس از بازشنوایی برنامه، مشخص شد چنین موردی نبوده است.حسینی افزود: با بررسیها مشخص شد، به خاطر وجود دستگاه ها و ابزار تولید امواج رادیویی با برد کوتاه در برخی مناطق تهران، سیستم پخش رادیویی بویژه در موج «اف ام» دچار اخلال شده است.

پروژه ای که ناکام ماند 

ایرنا- به دنبال انتشار خبری با عنوان «رقابت با اصولگراها با پول مافیای سیگار»، شرکت B.A.Tبا متوقف کردن پروژه فرستادن قائم مقام خود به تهران و مذاکرات انتخاباتی با برخی چهره های حزبی خانم «شادی- ص»، مدیر حقوقی خود را مأمور کرد با انجام هزینه کلان مالی، عوامل افشای طرح این کمپانی را شناسایی کند.

دستور متوقف شدن این پروژه در حالی صادر شد که قرار و مدار ملاقاتهای «نیک اندرو» در تهران نهایی شده بود.حدود 4 سال پیش و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نیز «پل آدامز»، مدیرعامل شرکت «بی ای تی» با هدف اثرگذاری بر نتیجه انتخابات، با برخی چهره های سیاسی مدعی اصلاحات دیدار و مذاکره سیاسی - مالی داشت.این کمپانی تولیدکننده سیگارهای کنت، دانهیل، پال مال و مونتانا ست.

جمع آوری کفشهای موهن در شارجه 

ایرنا- اداره اقتصادی شارجه به جمع آوری کفشهایی که در زیر آنها نام مقدسات اسلامی درج شده است، اقدام کرد.

این خبر را روزنامه «الامارات الیوم» منتشر کرده است.

قشقاوی به دانشجویان شماره تلفن داد 

ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه که عصر سه شنبه برای ایراد سخنرانی و پاسخ به پرسشهای دانشجویان به دانشکده حقوق دانشگاه تهران رفته بود، شماره تلفن شخصی خود را به دانشجویان داد و گفت که هر وقت پرسش یا نظری داشته باشند، می توانند با وی در میان بگذارند.

همسر شهید باکری: به محصولی رأی ندهید 

پارسینه- همسر شهید حمید باکری، از نمایندگان آذری زبان مجلس خواست، به صادق محصولی، گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت کشور رأی اعتماد ندهند.

فاطمه امیرانی در گفتگو با «سرمایه» گفت: سابقه شناخت من از محصولی به سال 1359 برمی گردد؛ زمانی که ایشان فرماندار ارومیه و شهید مهدی باکری شهردار این شهر بود.

همسر شهید باکری افزود: عملکرد خودخواهانه و غیرقابل قبول صادق محصولی در دوران فرمانداری اش در ارومیه سبب شد، شهیدان مهدی و حمید باکری از ارومیه فرار کنند.

وی از ارائه مدرکی به نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: این مدرک دربردارنده نامه صادق محصولی است که در آن مدعی شده است، شهید مهدی باکری، فرمانده لشگر عاشورا نیست.

همسر شهید باکری گفت: نامه ای مفصل به نمایندگان مجلس که شامل عملکردهای محصولی در سالهای ابتدای انقلاب است، نوشته ام که بزودی در اختیار آنها قرار می گیرد.

دستور تشکیلاتی خاتمی به بنیاد باران 

بولتن نیوز- شنیده شده، خاتمی به بنیاد باران دستور داده تا تمامی سخنان احمدی نژاد را در این سه ساله جمع آوری کنند و وعده های وی را با عملکردش مقایسه کنند.

ایران

دیگه چه خبر؟

مهم ترین دستاورد سفرهاى استانى از نگاه مردم

خبر اول اینکه ۳۰/۹۶ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجى روز سه شنبه «ایران» معتقدند اصلاح نگرش مسئولان در نگاه یکسان و متوازن به مناطق مختلف کشور، مهم ترین دستاورد سفرهاى استانى دولت نهم بوده است. 61۲۷/ درصد جامعه آمارى نیز از کم شدن فاصله بین مردم و مسئولان به عنوان رهاورد ویژه این سفرها نام مى برند. 69۲۴/ درصد مخاطبان هم رونق بیشتر توسعه استانى بویژه در مناطق محروم را برجسته تر دانسته اند و ۱۶/۷۴ درصد نیز تأکید دارند که سفرهاى استانى رئیس جمهور به روند رفع مشکلات مردم سرعت بخشیده است.

ملک عبدالله: سلام مرا به امام خامنه اى برسانید

خبر دیگر اینکه سفیر ایران در عربستان در پاسخ به این سؤال که آیا مقامات دولت عربستان در دعوت از رهبر معظم انقلاب براى سفر به این کشور و انجام مناسک حج همچنان مصر هستند و آیا امسال نیز از ایشان دعوتى شده است یا خیر گفته : اینکه امسال نیز از ایشان دعوت شده است یا خیر ، اطلاعى ندارم اما مقامات سعودى به مقام معظم رهبرى علاقه بسیار زیادى داشته و دارند و مشخصاً ملک عبدالله پادشاه این کشور همواره با احترام فراوان درباره ایشان سخن مى گوید. حسینى افزوده : در تمام دیدارهایى که با ملک عبدالله داشتم، وى مقام معظم رهبرى را امام خامنه اى خطاب کرده و در ابتداى دیدار از من پرسیده اند که «قبل از هر سخنى بگویید که حال امام خامنه اى چطور است » و در پایان دیدار نیز گفته اند که «سلام مرا به امام خامنه اى برسانید».

جریان سازى هدفمند براى تخریب روابط ایران و امارات

شنیدیم که یک منبع موثق در سرکنسولگرى جمهورى اسلامى ایران در دبى اخبار منتشره در خصوص بازرسى بدنى ایرانیان در فرودگاه دبى را یک جریان سازى هدفمند خوانده است. پیش از این خبرى پیرامون بازرسى بدنى توهین آمیز ۱۵۲ مسافر زن و مرد ایرانى در فرودگاه دبى و بى حرمتى هاى صورت گرفته نسبت به برخى از زنان ایرانى منتشر شده بود که این موضوع عارى از صحت بوده و هیچ یک از مقامات محلى در دبى و نمایندگان شرکت هاى هواپیمایى ایرانى مستقر در فرودگاه دبى، آن را تأیید نکرده اند. منبع مزبور در خصوص انگیزه انتشار اینگونه اخبار واهى، تصریح کرده: در شرایطى که مناسبات جمهورى اسلامى ایران و امارات در حال ارتقا مى باشد، انتشار چنین اخبارى، یک خط منفعلانه و مبهم از سوى جریاناتى است که درصدد ند روابط رو به گسترش تهران - ابوظبى را مورد هدف قرار دهند و بعید نیست که این نوع جنجال آفرینى از سوى دستگاه هاى مشکوک قدرت هاى فرامنطقه اى طراحى و هدایت شده باشد.

اعتراض به دعوت عربستان از سران رژیم صهیونیستى

با خبر شدیم که جنبش دانشجویى جهان اسلام در اعتراض به دعوت رسمى عربستان از شیمون پرز و لیونى، سران رژیم صهیونیستى براى حضور در کنفرانس گفت وگوى ادیان در نیویورک، نمایشگاه عکسى از جنایات رژیم صهیونیستى در فلسطین، در مقابل سفارت عربستان در تهران برپا کرده است.

هراس مافیاى مارلبرو

دست آخر اینکه مافیاى قاچاق سیگار «مارلبرو» به ایران، براى جلوگیرى از تلاش هاى صورت گرفته در جهت مهار ویژه خوارى چند چهره خاص سیاسى از تجارت غیرقانونى و زیرزمینى این سیگار از شگرد حاشیه سازى استفاده کرده اند. در حالى که شرکت فیلیپ موریس(PMI) - کمپانى تولید سیگار مارلبرو - حدود ۳۰ سال است که محصولات خود را از طریق عناصر واسطه و آلوده به کشورمان قاچاق مى کند و ماهیانه حدود بیش از ۳۰ هزار کارتن از این محصول دخانى را در سراسر فروشگاه هاى کشور به فروش مى رساند، دولت اخیراً با هدف قطع کردن دست ویژه خوارهاى سیاسى کار از این منبع تجارى زیرزمینى و غیرقانونى تصمیم گرفته تا این فرایند به صورت شفاف، قانونمند و به نفع درآمد عمومى تعریف و اجرا شود. دلالان پشت صحنه قاچاق مارلبرو در این راستا با بزرگنمایى شبهه وابستگى شرکت فیلیپ موریس به صهیونیست ها، در صدد تقبیح عملیات سالم سازى عرصه تجارت این محصول و در واقع دنبال فراهم آوردن زمینه ادامه فعالیت غیرقانونى خود به حوزه فروش قاچاقى محصول همین کمپانى هستند.   

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات