بصیرت: غزه به عنوان نمادی از مقاومت ملت فلسطین که در 18 ماه گذشته در برابر تمام تحریم و جنایت های صهیونیستها مقاومت کرده است باردگیر به دلیل بسته شدن گذرگاهها و اجرای عملیات نظامی صهیونیستها و نرسیدن سوخت به نیروگاهها در تاریکی فرو رفته است.
در شرایطی که به دلیل تحریم ها ، غزه با فاجعه انسانی روبه رو است، بدیهی است که قطع برق تاثیرات بسیاری بر تشدید این روند خواهد داشت. با توجه به اینکه جنایتها و تهدیدات صهیونیستها علیه فلسطینیها برای به سازش کشاندن طرف فلسطینی همیشگی است اما نقش و مواضع اعراب در قطع برق غزه نکته ای قابل تامل است. جنایت صهیونیستها در غزه در حالی افزایش یافت که اعراب به عنوان مجری صلح خاورمیانه و تحت فشارهای غرب در اجلاس هایی چون نشست اتحادیه مدیترانه در مارسی ، نشست کمیته چهارجانبه در شرم الشیخ و در نهایت اجلاس ادیان در آمریکا در کنار مقامهای صهیونیست نشسته اند. این رویکردها هر چند که برای صلح در منطقه صورت گرفته است اما نتیجه نهایی آن اجبار اعراب برای سکوت در برابر تحرکات صهیونیستها ضد غزه است.
بر این اساس می توان گفت که سازش کاری برخی کشورهای عربی از عوامل قطع برق غزه است. با این وجود وضعیت غزه نشان می دهد که صهیونیستها هرگز به صلح پایبند نیستند و هر زمان که بخواهند به نقض آن می پردازند چنانکه اکنون به رغم حالت آتش بس به تحریم و مانع تراشی در ارسال سوخت به غزه اقدام می کنند که نتیجه آن تاریکی این منطقه خواهد بود. این امر می تواند درسی برای اعراب باشد که به جای دل بستن به سازش کاری با صهیونیست ها به حمایت از ملت فلسطین روی آورند چرا که مقاومت تنها راه مقابله با صهیونیستها است چنانکه تجربه موفق این مهم در جنگ 33 روزه و پاسخ های موشکی مقاومت فلسطین مشاهده شد که در نهایت صهیونیستها را به اعتراف به شکست وادار ساخت.