صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۸  ، 
کد خبر : ۶۰۴۱

این بار در پوشش کشیش


کیهان:منابع آمریکایی فاش کردند که محافل رسمی سیاسی آمریکا، 13 تن از کشیش های ارشد آمریکا را برای گفت وگو با مقامات و مردم جمهوری اسلامی به ایران گسیل می کنند.
دیروز یکی از شبکه های رادیویی آمریکا به نقل از مدیر یکی از کلیساهای واشنگتن گفت قرار است این کشیش ها پس از سفر، گزارش خود را به اعضای کنگره آمریکا ارائه دهند. برهمین اساس برخی از آگاهان سیاسی معتقدند، گروه روابط خارجی مجلس سنای آمریکا که پیش از این هیأتی مرکب از لی هامیلتون و جیمز بیکر را مأمور بررسی اوضاع منطقه کرده بود، اینک با نزدیک شدن به پایان زمان مطرح شده در قطعنامه ضد ایرانی 1737، گروهی را با پوشش مذهبی به ایران اعزام خواهند کرد تا تأثیرات روانی تحریم ها و محدودیت های مطرح شده در این قطعنامه و نیز میزان تاثیرات فشار روانی ماههای اخیر آمریکا علیه ایران را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.
کشیش «مری الن مک نوش» مدیر سازمان «دوستان آمریکایی» که از طریق شاهدان مختلف اوضاع ایران را کاملاً عادی ارزیابی می کند و بنا به اعلام بعضی از منابع عضو این هیأت 13 نفره خواهد بود، در مصاحبه ای ایران و آمریکا را به عقب نشینی از مواضع فعلی خود فراخواند و فاش کرد که هدف اصلی «هیأت کشیش ها» متقاعد کردن بعضی از افراد مؤثر در سه شهر تهران، قم و اصفهان برای واداشتن دولت ایران به فاصله گرفتن از «مواضع» هسته ای خود می باشد. این سفر ایرانی ها را به یاد سفر «رمزی کلارک» به ایران در سال 1358 می اندازد. وی در پوشش «مخالف دولت کارتر» سعی داشت جاسوسان آمریکایی را از دست دانشجویان ایرانی پیرو خط امام رها کند ولی ناچار شد از آسمان ترکیه با دستان خالی به کشورش بازگردد.
ترک عادت موجب مرض است
هوشنگ اسدی، جاسوس نفوذی ساواک در حزب توده که پس از انقلاب هم به جرم جاسوسی برای ساواک و همکاری با «حزب توده ایران» دستگیر شد، در یک مقاله سکسی در سایت گویا نیوز کوشیده تا عصبانیت خود از محبوبیت مستمر رویکردهای اسلامی و انقلابی را با عقده های فروخورده خویش به تمسخر گیرد که به علت حفظ حرمت قلم بازگویی آن ممکن نیست.
هوشنگ اسدی که اکنون عضو شورای سردبیری روزنامه اینترنتی «روز آنلاین» و از همکاران انجمن امنیتی «گویا» است پیش از فرار به خارج کشور با نام مستعار «بهار ایرانی» سردبیری ماهنامه توقیف شده «گزارش فیلم» را برعهده داشت. اسدی در اواخر دیماه نیز در سایت گویا نیوز طی مقاله ای پیرامون فرار شاه معدوم خود را از «مدعیان آزادی همگانی و برابری بشریت، منادیان آزادی لیبرالی و عدالت سوسیالیستی و بهشت مذهبی» در هنگامه انقلاب اسلامی خوانده بود. این در حالی است که اسدی آن هنگام هم در کمیته مرکزی حزب توده عضویت داشت و هم در زمره خبرچینان ساواک شاه بود.
اسدی که سه سال پیش به همراه همسرش «نوشابه امیری» و درپی رسوایی مطبوعاتی شان در مجله «گزارش فیلم» به فرانسه فرار کرد، اکنون می کوشد تا با ساختن سوابق جعلی برای خود، جایگاهی میان نیروهای اپوزیسیون بیابد و سوابق همکاری های چندجانبه اش با سرویس های امنیتی خارجی چون «ک-گ-ب»،
MI5 و ساواک را از یادها ببرد. گفته می شود نگارش این مقالات درپی افشای ارتباط یک حزب داخلی مدعی اصلاح طلبی با روزنامه اینترنتی روز آنلاین (که هوشنگ اسدی و نوشابه امیری عضو شورای سردبیری آن هستند) و توسط «حسین باستانی» عضو شورای سردبیری برخی از روزنامه های مدعی اصلاحات به وی پیشنهاد شده است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات