نیروهاى عربستان سعودى با ورود به عرصه درگیرى هاى دولت یمن با رزمندگان شیعه در مرزهاى شمالى این کشور، ۲۰ باب منزل شیعیان استان صعده را ویران کردند. به نقل از پایگاه خبرى «مأرب پرس»، نیروهاى سعودى بدون هر گونه اطلاع قبلى و به رغم اطلاع مرزبانان یمنى، با ورود به استان صعده یمن، منازل شیعیان را در منطقه «شدا» ویران کردند. مقامات سعودى با تایید این خبر ادعا کرده اند که این خانه ها بر اساس توافق نامه جده که بین دولت یمن و دولت عربستان سعودى منعقد شده، بخشى از خاک عربستان به شمار مى رود و بنا بر این نظامیان سعودى حق دارند این خانه ها را تخریب کنند. در پى این اقدام ده ها خانوار شیعه یمنى آواره شده و به دامنه کوه ها پناه برده اند.