صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۶۵۰۶

یک هشتم عراقیها آواره شده اند


کمیسر عالى سازمان ملل در امور آوارگان اعلام کرد از هر هشت عراقى یک نفر مجبور به ترک خانه اش به دلیل ناآرامى و خونریزى در این کشور شده است. آنتونیو گوترس به اتحادیه عرب در قاهره گفت: با نرخ کنونى ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار نفر، تا پایان سال جارى حدود ۳/۲ میلیون نفر آواره مى شوند. وى با هشدار نسبت به افزایش این تعداد افزود در حال حاضر دو میلیون نفر به طور کلى از عراق گریخته اند و ۸/۱ میلیون نفر از خانه هایشان به نقطه دیگرى در عراق مهاجرت کرده اند. جمعیت عراق حدود ۲۷ میلیون نفر است.
گوترس با اشاره به تشکیل اسرائیل که منجر به آواره شدن تعداد زیادى از فلسطینى ها شد، تصریح کرد: بزرگترین آوارگى در خاورمیانه از زمان حوادث غم انگیز سال ۱۹۴۸ تاکنون یک هشتم عراقیها را از خانه هایشان آواره کرده است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات