اخبار رسیده از وخامت وضعیت روحى ـ روانى اعضاى گروهک منافقین که در عراق به سرمى برند حکایت دارد .
در پى خلع سـلاح اعـضـاى گـروهک منافقـیـن در بـغـداد و اردوگاه اشـرف وضعیت روحى بسیار نابسامانى در میان آنها حاکم شده و میزان خودکشى در آنها به شدت افزایش یافته است .تنها در دو هفته گذشته بیش از 15 مورد خودزنى و خودکشى در میان افراد این گـروه در اردوگاه اشرف (اصلىترین پایگاه منافقیـن ) مشاهده شده است . سایت ایران دیدبان گزارش داد :به تازگى و در پى گسترش اختلافات شدید میان اعضاى گروهک و مسئولان آنها 143نفر از اعضاى مجاهدین خلق مستقر در عراق اعلام جدایى کرده اند .
گزارش دیگرى حاکى اسـت درگیرى شدید میان اعضا و مسـئـولان منافقین سبب شد نیروهاى آمریکایى افراد درگیر را به مکان دیگرى که بین 6 تا 5 کیلومتر از قرارگاه اشرف فاصله دارد منتقل کرده و آنان را تحت کنترل خود درآورده اند . این اعضا فاش کردند به دلیل درخواست جدایى از مجاهدین توسط کسانى که آنان را » فالانژهاى مجاهدین «نام نهادند شدیداً مورد ضرب و شتم قرار گرفته و لباس هاى آنها پاره پاره شده است .این حـرکت باعث تنش بسیار زیادى در بین نیـروهاى خلع سلاح شده مـجـاهـدیـن در اردوگاه اشـرف شده و باعـث افـزایش سیربریدگى در بین آنها گردیده است . خبر دیگرى نیز حاکى است ، مقر آندلس (دفترسیاسى گـروهک منافقیـن ) در بغداد که مرکز اصلى پخش برنامه هاى رادیویى و تلویزیونى آنها علیه جمهورى اسلامى بوده عملا به حالت تعطیل در آمده و 50 نفر عناصر شاغل در آن نیز به محل اجتماع اعضاى خلـع سـلاح شـده گـروهک در اردوگاه اشـرف انتقـال داده شده اند .