پیشرفت های غرور آفرین هسته ای ایران مورد بحث و گفت وگوی شورای امنیت یکی از کشورهای همسایه بوده و برخی اعضای این شورا گفته اند: ما هم در صورت اتکا به خود و بدون وابستگی به غرب می توانیم موقعیت بهتری از وضعیت فعلی داشته باشیم.