صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۶۹۰۵۹

اخبار ویژه روزنامه های دهم دی 87


کیهان

پاسخ حامیان نورى به خاتمى نبش قبر نکنید!(خبر ویژه)

پایگاه خبری حامیان عبدالله نوری، گروه های حامی خاتمی را متهم به رفتار پوپولیستی کرد. سایت تازه تاسیس خرداد نوشت: مدافعان خاتمی می گویند مردم با انتخاب احمدی نژاد نشان دادند بیش از آن که به دموکراسی بیندیشند به معیشت می اندیشند و بنابراین نباید از خاتمی توقع طرح شعارهای حداکثری درباره آزادی بیان و توسعه حقوق بشر و مسایلی از این دست داشت... باعث تاسف است که حامیان آقای خاتمی این قدر از آرمان های اصلاح طلبی فاصله گرفته اند که دیگر حتی مایل به طرح شعارهای اصلاح طلبانه از سوی کاندیدایشان نیستند. آنها باز دارند فریب افکار عمومی را می خورند. آن زمان که خاتمی در خرداد 76 پیروز شد، خیال کردند که همه ایرانیان شیفته دموکراسی هستند و وقتی هم احمدی نژاد رای آورد خیال کردند مردم برای دموکراسی پشیزی ارزش قائل نیستند. اصلاح طلبان حاضرند آرمان های خود را فدای افکار عمومی کنند. آنها پوپولیستی رفتار می کنند.

«خرداد» با طرح این مطلب که «اگر خاتمی بیاید نمی تواند مشکلات سیاست خارجی را سامان دهد زیرا اختیار تعلیق دوباره غنی سازی را ندارد» نوشت: او ناچار خواهد بود غنی سازی را ادامه دهد و دفاعش از این سیاست، مرده ریگ وجهه او در مجامع بین المللی را از بین می برد.

سایت حامیان نوری با ابراز افتخار نسبت به تحریم انتخابات ریاست جمهوری  در سال 84، خود را مستقل و پیشرو معرفی کرد و در پاسخ به این تردیدافکنی حامیان خاتمی که «نوری هم مانند معین از جایگاه اجتماعی که بتواند برنده انتخابات شود برخوردار نیست» نوشت: در زمستان 75 و بهار 76 چند نفر از 20میلیون نفری که به محمد خاتمی رای دادند، حتی نامش را می دانستند؟

حامیان نوری همچنین درباره نقش نوری در ماجرای عزل منتظری نوشتند: نبش قبر به شکلی اساسی مردود است اما برای یک بار به این شبهه ناجوانمردانه باید پاسخ داده شود که نوری نقشی در این ماجرای تلخ نداشت و تنها به دلیل مراوده با بیت آقای خمینی و نزدیکی صمیمانه با بیت آقای منتظری (همچنین سمت خود در سپاه در آن زمان) نامه عزل را از تهران به قم رساند و با رضایت وی دیوار بخشی از بلوار منتهی به بیت آیت الله را از میان برداشت. او شاگرد منتظری بوده و در روزنامه خرداد نیز میزان ارادت خویش را به فقیهان مستقل و پویا نشان داد. تلخ تر از این شبهه دروغین اما در این نهفته است کسانی که به آن دامن می زنند، خود ده ها نقطه سیاه را در پرونده خویش دارند اما حتی جسارت گفتن یک واژه ندارند.

گروکشى براى سودجویى یا کارشکنی؟!(خبر ویژه)

برخی محافل رسانه ای از تلاش طرف ترکمنستانی برای گرانتر کردن قیمت گاز صادراتی به ایران خبر می دهند. این محافل از تمایل ترکمنستان برای چند برابر کردن قیمت خبر دادند. منابع رسمی هنوز این خبر را تایید نکرده اند اما اقدام باج خواهانه سال گذشته طرف ترکمنستانی که در کنار سودجویی، با برخی اغراض سیاسی- علیه دولت ایران در آستانه انتخابات- همراه بود، خبر را تقویت می کند. قرار است هیئتی از ایران با سفر به عشق آباد درباره قرارداد گاز رایزنی کند. گفته می شود طرف ایرانی با سقف قیمت های بین المللی (حدود 200دلار) موافق است اما طرف ترکمنستانی مبالغ بیشتری (حدود 400دلار) را مطالبه می کند که ادامه آن می تواند بر روابط دو کشور تاثیرات منفی برجای بگذارد. گفته می شود نرخ قراردادهای قبلی 130دلار در شش ماهه اول و 150دلار در شش ماهه دوم سال میلادی جاری بوده است.

در کنار فشار برخی دشمنان خارجی ملت ایران، گفته می شود یک محفل سیاسی در داخل نیز از سال گذشته تماس هایی را با طرف ترکمنستانی در جهت سخت گیری بر ایران! برقرار کرده است.

ترکمنستان روزانه حدود 25میلیون مترمکعب گاز از طریق خط لوله کربچه- کردکوی که در سال 1996میلادی با همکاری دو کشور ساخته شد، به ایران صادر می کند.

 اشک تمساح براى قاتلین مردم بى دفاع غزه(خبر ویژه)

برخی رسانه های آمریکایی وابسته به زرسالاران صهیونیست، مقارن با نسل کشی بی سابقه در فلسطین اشغالی به تحریف صورت مسئله و ریختن اشک تمساح برای جلادان صهیونیست روی آورده اند. به عنوان یک نمونه از هزاران غرض ورزی در این زمینه، واشنگتن تایمز دیروز ضمن سکوت در برابر وحشی گری های رژیم صهیونیستی نوشت: ایران در تلاش برای مهیا کردن کشتار یهودیان اسرائیل و نابودی دولت مستقل]؟![ آن است.

این روزنامه همچنین نوشت: تهدید اسلامگراها علیه موجودیت اسرائیل از صمیم قلب است و آنها نشان داده اند که در پیگیری این امر کاملا جدی هستند.

رسانه های وابسته به محافل صهیونیستی در آمریکا و اروپایی  طی60 سال اشغالگری، نسل کشی و وحشی گری رژیم صهیونیستی، همواره اشغالگران متجاوز را «مظلوم و قربانی» و ملت بی دفاع و مظلوم  فلسطین- و امت اسلامی حامی آنان- را متجاوز جلوه داده اند به نحوی که دفاع دولت حماس مردم فلسطین از خود را هم تخطئ

ه می کنند. برخی کشورهای عربی مرتجع هم طی یکی دو سال اخیر ادبیات مشابهی پیدا کرده اند.

براى ما جبهه اپوزیسیون درست کن تا ما هم از تو حمایت کنیم(خبر ویژه)

رئیس گروهک نهضت آزادی با وجود حمایت مشروط از نامزدی خاتمی گفت: شواهدی وجود دارد که اگر آقای خاتمی بیاید، انتخاب نمی شود.

ابراهیم یزدی در گفت وگو با سایت ضدانقلابی روزآن لاین، از خاتمی به عنوان لولا و نیروی محرکه اصلاحات یاد کرد و با اشاره به سوابق تلاش ها برای ایجاد یک جبهه اپوزیسیون در زمان نامزدی مصطفی معین که عملی نشد، گفت: اگر آقای خاتمی بیایند و انتخاب نشوند- که شواهدی هم در این زمینه وجود دارد- باز هم این نیروی سیاسی شکل گرفته می تواند در آینده سیاسی ایران اثرگذار باشد. یعنی راه حلی که ما پیشنهاد کرده ایم، یک راه حل استراتژیک برای جنبش اصلاحات است.

وی ضمن انتقاد از خاتمی که در زمان ریاست جمهوری ، رهبری اصلاحات را نپذیرفت، گفت: در دوران  آقای خاتمی، نه آقای خاتمی چنین حرکاتی انجام داد که نشان بدهد جنبش اصلاح طلبی را رهبری می کند و نه نمایندگان مجلس چنین کاری را انجام دادند. نمایندگان اصلاح طلب دوره ششم مجلس هیچ گاه مردم را به هیچ تجمعی دعوت نکردند تا توضیح دهند مشکلات پیش روی اصلاحات چیست. به همین دلیل در انتخابات گذشته وقتی دوستان آقای معین ما را برای حمایت از ایشان دعوت کردند، ما 6 شرط گذاشتیم که یکی هم جبهه دموکراسی خواهی و حقوق بشر بود. منظور این بود که جبهه ای از تمام اصلاح طلبان درون و بیرون حاکمیت- چه خودی ها و غیرخودی ها- شکل بگیرد که متاسفانه نشد.

این عنصر گروهکی وابسته به آمریکا تصریح کرد نهضت آزادی در فضای انتخابات حاضر است و از این فرصت برای انتقال پیام ها استفاده می کند اما درباره مشارکت در انتخابات هنوز تصمیم گیری نکرده است.

یزدی مهم تر از آمدن خاتمی را چگونه آمدن او عنوان کرد و گفت: ایشان برای همگنی و ایجاد مفاهمه میان گروه ها گام هایی برداشته اند، هرچند از نظر ما این گام ها کافی نیست. زمان را از دست می دهیم و مهم ترین مسئله این است که بتوانیم چنین جبهه فراگیری درست کنیم. حمایت ما مشروط است.

در همین حال دویچه وله آلمان از قول روزبه کریمی همکار روزنامه زنجیره ای کارگزاران نوشت: خیال بافی کرده ایم اگر فکر کنیم آقای خاتمی از تجربه گذشته درس می گیرد، تنها درسی که او گرفته، حفظ تعادل و میانه روی برای رسیدن به قدرت است.

ایران

دیگه چه خبر؟ 

 امتیازگیرى در آستانه روابط اعراب و رژیم صهیونیستى

خبر اول این که ۳۱/۷۶ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجى روز یکشنبه «ایران» امتیازگیرى در آستانه احیاى روند عادى سازى روابط رژیم صهیونیستى و اعراب را عامل اصلى تصمیم کابینه رژیم اشغالگر قدس براى ازسرگیرى حملات دانسته اند.

۲۷/۰۳ درصد مخاطبان مى گویند رژیم صهیونیستى از تعطیلات کریسمس و خلأ افکار عمومى سوءاستفاده کرده اند. 30۲۱/ درصد افراد هم معتقدند که رژیم صهیونیستى از خلأ انتقال قدرت در امریکا براى اجراى اهداف افراطى در سرزمین هاى اشغالى و فلسطین بهره جسته است. 92۱۸/ درصد خوانندگان نیز براین باورند که تنها هدف رژیم صهیونیستى وادار کردن دولت قانونى حماس به تمدید آتش بس است.

اصولگرایان از دوم خردادى ها پیش افتادند

خبر دیگر این که بر اساس نتایج یک نظرسنجى که یک نهاد بخش عمومى اواخر آذرماه در ۳۲ شهر بزرگ کشور و نیز به طور جداگانه در تهران انجام داده است، اصولگرایان و محمود احمدى نژاد از رقبا پیش هستند و جابه جایى قابل توجه در موقعیت کاندیداها در تهران به وجود آمده است.جامعه آمارى این نظرسنجى را ۸۲۵ نفر از شهروندان تهرانى و نزدیک به ۱۵ هزار نفر ۱۸ ساله به بالا در سایر شهرهاى بزرگ کشور تشکیل مى دادند. بر اساس نتایج این نظرسنجى ها، درحالى که در تهران ۲۸ درصد، اصولگرایان را برنده انتخابات آتى ریاست جمهورى اسلامى ایران مى دانستند، ۲۲ درصد نیز اصلاح طلبان را برنده انتخابات پیش بینى کردند. در شهرها این نسبت با کمى اختلاف ۲۸ درصد اصولگرایان و ۲۴ درصد اصلاح طلبان بوده است. نتایج نظرسنجى قبلى این نهاد در اوایل آذر حاکى از پیروزى اصولگرایان در رقابت تنگاتنگ با دوم خردادى ها بود که در نظرسنجى جدید، اصولگرایان به عنوان جریان پیروز انتخابات آتى (از نظر افکار عمومى) با فاصله رأى بیشترى کاندیداى خود را در سمت ریاست جمهورى خواهند دید. ضمن این که دکتر احمدى نژاد در نظرسنجى جدید با فاصله بیشترى نسبت به دیگر چهره هاى احتمالى انتخابات ۸۸ به عنوان رئیس دولت دهم مطرح است.

آرزوى لژیونر ایرانى براى پایان آتش جنگ در غزه

شنیدیم کهآندرانیک تیموریان بازیکن ایرانى تیم فوتبال فولام انگلستان با اشاره به کشته شدن مردم بى پناه و کودکان و زنان در حملات رژیم صهیونیستى به غزه گفته: «دیدن این جنایت ها و کشتار مردم بى پناه غزه قلب ها را مى شکند و امیدوارم جهانیان شرایطى را فراهم کنند که این کشور هم روى خوش و شادى به خود ببیند. تیموریان تصریح کرده: من هم به عنوان یک کوچکتر و به عنوان یک بازیکن فوتبال مثل هزاران فوتبالیست دیگر در سراسر دنیا آرزو مى کنم که روزى جنگ در غزه به پایان برسد.

استعفا از شوراى مرکزى کارگزاران

خبر رسیده که محمد على نجفى عضو شوراى مرکزى حزب کارگزاران در اعتراض به خط مشى و مواضع انتخاباتى از شوراى مرکزى این حزب استعفا داد. نجفى در حزب کارگزاران به همراه کرباسچى، جهانگیرى و عطریانفر جزو جناح اصفهانى ها محسوب مى شد که اختلافات عمده اى با مرعشى و محمد هاشمى از جناح کرمان داشتند. نکته قابل ملاحظه آن است که در حال حاضر کرباسچى از کاندیداتورى مهدى کروبى، محمد هاشمى از کاندیداى حزبى، مرعشى از حسن روحانى و عطریانفر از کاندیداتورى خاتمى حمایت مى کنند.

سفیر رژیم صهیونیستى از اردن گریخت

با خبر شدیم که روزنامه الوطن عربستان به نقل از منابع دیپلماتیک خارجى نوشت که «یعقوب روزمیر» سفیر رژیم صهیونیستى در اردن به دلایل امنیتى این کشور را ترک کرده و به تل آویو بازگشته است. وى بعد از گسترش تظاهرات مردمى در خیابان هاى امان که در اعتراض به جنایات صهیونیست ها در غزه روى داد، این کشور را ترک کرده است. تظاهر کنندگان اردنى جنایات رژیم صهیونیستى در غزه را محکوم کرده و خواستار اخراج سفیر اسرائیل از اردن شده بودند.

ممنوعیت درج تبلیغ تورهاى گردشگرى امریکا در نشریات کشور

دست آخر این که مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانى معاونت مطبوعاتى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى گفته: چاپ آگهى تبلیغ براى سفرهاى توریستى به امریکا در نشریات کشور، درست و منطقى نیست. علیرضا کریمى در مورد چاپ آگهى تورهاى توریستى امریکا در یکى از روزنامه هاى کشور، افزوده: به مسئولان این روزنامه دراین خصوص تذکر داده شده که تا اطلاع ثانوى از درج اینگونه آگهى ها خوددارى شود. وى با بیان اینکه هنوز آئین نامه ساماندهى درج تبلیغات و آگهى در نشریات کشور نهایى نشده، تصریح کرده: در شرایطى که کشور ما با امریکا به عنوان یکى از دول زورگو و استکبارى جهان داراى مشکل است، چاپ آگهى تبلیغ براى سفرهاى گردشگرى به این کشور منطقى به نظر نمى رسد.

 

قدس

غارت جرثقیل های دو کشتی غرق شده ایرانی در اروند رود 

قدس - گروه سیاسی: اخبار رسیده از غارت جرثقیل های دو کشتی غرق شده ایران از سوی عراقی ها در آبهای اروند رود حکایت دارد.به گزارش خبرنگار ما، از چند روز پیش مزاحمان عراقی با استفاده از برشهای قوی در پی بریدن و انتقال جرثقیل های دو کشتی غرق شده ایرانی هستند.این دو کشتی که ایران هجرت (آریا سارای سابق) و ایران پیام (آریا روز سابق) نام دارند، در روزهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در آبراه اروند غرق شدند و هم اکنون قسمتهایی از عرشه آنها بیرون از آب قرار دارد.این دو کشتی که تقریباً سالم هستند، به دلیل آب شیرین رودخانه اروند از شرایط خوبی برخوردارند و گفته می شود، قابلیت شناور شدن را دارند.از سوی دیگر منابع موثق در منطقه تأیید کرده اند بیمه هنوز خسارت این دو کشتی را به ایران پرداخت نکرده است.همین منابع تأیید می کنند تاکنون هیچ اقدامی برای جلوگیری از غارت امکانات این دو کشتی از سوی برخی مزاحمان عراقی انجام نشده است، در حالی که این اقدامها از سواحل ایران نیز قابل مشاهده است.یادآور می شود، وجود ده ها شناور غرق شده کوچک و بزرگ در اروند رود از مشکلات رفت و آمد دریایی در این آبراه است.

 روایت ابطحی از همسفری فرزندان هاشمی و احمدی نژاد در حج 

قدس- گروه سیاسی: حجة الاسلام محمد علی ابطحی در وبلاگ شخصی خود نوشت: دیشب قرار گذاشته بودیم به دیدن آقای یونسی، وزیر سابق اطلاعات برویم که از مکه بر گشته بود. راه دوری نبود. به رسم ادب دسته گل کوچکی خریده بودم که برایش ببرم. در سر چهار راهی، دو نفر از داخل یک ماشینی گفتند که حاج آقا خواستگاری می روید، مبارکه! من هم کوتاه نیامدم، جوابی پراندم.وقتی منزل آقای یونسی رسیدم، گفتم: ما امشب خواستگاری شما آمدیم. داستان را نقل کردم و کلی خندیدیم. یونسی با آقای مصباح یزدی در مراسم حج همسفر بوده. پرسیدم از سیاست حرفی نزدید. گفت: نه. در مکه اصلاً آقای مصباح از سیاست حرف نمی زد.اتفاقاً شب قبلش هم در یک مراسم عروسی بودم که طبق معمول این که روحانیون در داخل خود زن می گیرند و دختر می دهند، پسر یکی از روحانیون معروف با دختر یکی دیگر از روحانیون معروف کشور وصلت می کرد. در آنجا یکی از دوستان را دیدم که در مراسم حج، روحانی کاروانی بود که پسر آقای احمدی نژاد و یاسر، پسر آقای هاشمی رفسنجانی، هر دو در همان کاروان به حج رفته بودند. یاسر هاشمی هم در آن عروسی بود و سرش را هم تراشیده بود.از یاسر پرسیدیم: در مکه با پسر آقای احمدی نژاد بحث سیاسی در نگرفت؟ او هم می گفت: نه. به هم کاری نداشتیم. مثل این که فضای مکه و مدینه آدمها را معنوی می کند و دعواها فقط در داخل رونق دارد.

انتشار فرم آمادگی برای جنگ با رژیم صهیونیستی 

فارس- جامعه روحانیت با انتشار یک تومار اینترنتی، آمادگی خود را برای جنگ با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.فرم سه گزینه ای تومار آمادگی رزمی، مالی و تبلیغی برای جنگ با رژیم صهیونیستی از سایت جامعه روحانیت مبارز از تاریخ 9/10/87 به مدت یک هفته فعال شد.

کاربران فضای مجازی برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به این نشانی اینترنتی مراجعه کنند: com.rohaniatmobarez.www

 

خاتمی تا چند روز آینده خبر می دهد 

باشگاه خبرنگاران- هدایت آقایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بی تردید، خاتمی تا چند روز آینده موضع نامزدی خود را پس از مشورتهای نهایی، بصورت رسمی اعلام می کند.وی درباره احتمال نامزدی میرحسین موسوی نیز گفت: میرحسین اعلام نکرده است که در انتخابات پیش رو نامزد می شود، بلکه گفته است، در انتخابات پیش رو حضور و نقش فعال خواهد داشت.

استعفای نجفی هنوز به کارگزاران نرسیده است 

برنا- محمد هاشمی درباره اخبار منتشر شده در برخی از خبرگزاریها مبنی بر استعفای محمدعلی نجفی از شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: تاکنون در جلسه ای که با اعضای شورای مرکزی داشتیم، چنین استعفایی به دست ما نرسیده است.

 اعتصاب نخبگان زن جهان اسلام برای کودکان غزه 

تابناک- پنج تن از نخبگان زن جهان اسلام که هر یک دارای مقامهای بین المللی متعددی هستند، در اعتراض به جنایات غزه از سوی رژیم صهیونیستی، اعتصاب غذای نامحدود می کنند.یکی از مسؤولان مرتبط با امور نخبگان گفت: این اعتصاب غذا با شعار «بچه های غزه را نکشید» انجام می شود.

 آمادگی اعزام خبرنگاران ایرانی به غزه 

مهر- بیژن مقدم، دبیر انجمن روزنامه نگاران مسلمان در پایان نشست دیروز هیأت مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان درباره اقدامات این انجمن در رابطه با غزه تصریح کرد: انجمن روزنامه نگاران مسلمان آماده است در صورت وجود شرایط در منطقه، امکان حضور خبرنگاران را در منطقه فراهم کند؛ هر چند ما از محدودیتها مطلعیم، اما معتقدیم اگر حمایتها صورت بگیرد، امکان حضور رسانه ای خبرنگاران ایران برای انعکاس واقعی فجایع غزه وجود دارد.

القاعده «بکهام» را به ترور تهدید کرد 

پارسینه- منابع خبری انگلیس گزارش دادند: ستاره انگلیسی تیم «آث میلان» ایتالیا از سوی گروه القاعده تهدید به ترور شده است.به گزارش ایران اکونومیست، روزنامه «استار» انگلیس در این باره نوشت: شبکه القاعده از مدتها قبل بر روی این طرح که «دیوید بکهام» را ترور کند،  به عنوان هدفی ایده آل کار کرده است.

نامه  5  اتحادیه دانشجویی به رهبر معظم انقلاب 

بولتن نیوز- همزمان با افزایش جنایات رژیم اشغالگر قدس و در جهت اعلام حمایت از مردم بی دفاع غزه، نمایندگان 5  اتحادیه بزرگ دانشجویی شامل سازمان بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت، جنبش عدالتخواه دانشجویی، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل، در نامه ای به مقام معظم رهبری اعلام داشتند که تا آخرین نفس از مردم غزه حمایت می کنیم.

آمادگی احمد توکلی برای حرکت به سوی غزه 

فارس- احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس پیشنهاد کرد تا مجلس شورای اسلامی به عنوان مبتکر و مبدع سفر مردمی داوطلبان از ایران و کشورهای اسلامی به همه آزادیخواهان جهان به سوی غزه باشد.توکلی تصریح کرد: مجلس می تواند این کار را به عهده گروه حمایت از فلسطین خود بگذارد و با تبلیغات مناسب، داوطلبان همه کشورها جمع شوند و با کشتی به سمت غزه روانه شوند.وی افزود: بنده هم داوطلب حرکت به سمت غزه هستم.

نجفی 5 سال پیش استعفا داد 

ایرنا- غلامحسین کرباسچی عصر دوشنبه در گفتگویی، با اشاره به خبرهای اخیر درباره استعفای محمد علی نجفی از عضویت در شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: نجفی پنج سال پیش در اواخر دولت آقای خاتمی از شورای مرکزی حزب کارگزاران استعفا داد.کرباسچی با این حال تأکید کرد: این خبرها منبع ندارد، بنابراین معتبر نیست.

 اقدام کوردلانه عوامل فریب خورده تروریستها 

مهر- اقدام کوردلانه عوامل فریب خورده تروریستها در سراوان به شهادت 2 مأمور زحمتکش نیروی انتظامی و نیز تعدادی مجروح انجامید.

یک منبع آگاه در دفتر اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، صبح دیروز در یک اقدام تروریستی با هدف ضربه زدن به مأموران امنیت و آسایش مردم که از سوی یکی از عوامل فریب خورده به وقوع پیوست، علاوه بر شهادت 2 نفر از پرسنل جان برکف ناجا، 10 نفر از نیروهای حاضر در صحنه و مردم عادی نیز مجروح شدند. عامل این اقدام کوردلانه نیز به هلاکت رسیده است.

اعتماد

کمک های ایران به مردم غزه

 رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر با رد اخبار مربوط به ایجاد کانال هوایی بین ایران و مصر برای کمک به مردم غزه گفت؛ کمک های ایران تنها از طریق هلال احمر مصر به مردم غزه منتقل می شود. حسین رجبی رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد یک کانال هوایی میان ایران و مصر برای انتقال کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم غزه خاطرنشان کرد؛ بحث کانال هوایی مطرح نبوده و تنها یک محموله از کمک های ایران شب گذشته وارد فرودگاه قاهره شد و تحویل هلال احمر مصر شد.

  یک شبکه فارسی دیگر

واحد آسیایی شبکه «استار» قصد دارد اوایل سال 2009 یک کانال تلویزیونی ماهواره یی فارسی زبان تاسیس کند.به گزارش الف این کانال تلویزیونی در عرصه سرگرمی فعالیت می کند و کمپانی هدایت کننده قصد دارد یک دفتر مستقل فروش و بازاریابی ویژه خاورمیانه را در دوبی نیز راه اندازی کند.

 مسوول جدید ایرنا در نیویورک

شنیدیم برای نخستین بار شخصی خارج از خبرگزاری های دولتی برای تاسیس دفتر خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی در امریکا اعزام شده است. محمد پاریاب که پیش از این در دفتر رسانه یی محمود احمدی نژاد مشغول به کار بود برای بر عهده گرفتن مدیریت این دفتر در نظر گرفته شده است. گفته می شود به دلیل عدم تسلط وی به زبان انگلیسی، یک مترجم باسابقه از کارکنان خبرگزاری ایرنا با وی عازم نیویورک می شود. پیش از این، روال بر این بوده است که یکی از خبرنگاران ارشد، باتجربه و حرفه یی ایرنا برای چرخاندن دفتر ایرنا در نیویورک اعزام می شد.

 اطلاعات درست و نادرست

خبر گزاری آریا: رئیس مرکز آمار ایران جزییات نتایج راستی آزمایی های انجام شده در این مرکز روی پرسشنامه های اطلاعات اقتصادی خانوار را تشریح و تصریح کرد؛ اطلاعات مربوط به «دارایی های افراد» حدود 70 درصد، «درآمد و حقوق و مزایا» 50 درصد، «مالکیت منازل مسکونی» حدود 80 درصد و «وام های دریافتی» حدود 80 درصد صحیح بوده است.

 حراج آثار ایرانی در امریکا

در یک حراجی که در حال برگزاری است، آثار هنری و تاریخی چندصد ساله ایرانی و عربی حراج می شود.به گزارش ایسنا موسسه حراج کامینسکی که از موسسه های حراج امریکاست، در دفتر مرکزی خود در شهر ماساچوست و در قالب یک مراسم حراج که مسوولان موسسه آن را حراج کریسمس نامیده اند، حراج هزاران اثر تاریخی از کشورهای مختلف جهان را آغاز کرده است که تا پنجم ژانویه سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت.با آغاز مراسم حراج از روز گذشته که به صورت حضوری و اینترنتی از طریق وب سایت موسسه کامینسکی و سایت ای بی در حال برگزاری است، صدها اثر تاریخی به ارزش چند میلیون دلار به فروش رفته است.قرار است در روزهای آینده، ده ها اثر تاریخی ایرانی و عربی از جمله نسخه های خطی منقوش فارسی، صفحاتی از قرآن با تذهیب های زیبا، کیف ها و جلدهای چرمی ویژه نگهداری قرآن، مینیاتورهای ایرانی و آیینه هایی زیبا با چندصد سال قدمت به حراج گذاشته شوند.بهای پایه هر یک از آثار تاریخی ایرانی و عربی بین 200 تا 300 دلار تعیین شده، ولی هنوز تاریخ دقیق حراج این آثار اعلام نشده است.

 درخواست برای تحریم

هزاران تن از مردم تهران دیروز با شرکت در راهپیمایی بزرگی اعتراض خود را نسبت به کشتار مردم مظلوم غزه اعلام کرده و با امضای توماری در خیابان فلسطین، خواستار تحریم شرکت های وابسته به رژیم صهیونیستی شدند. امضاکنندگان در این تومار که در خیابان فلسطین روبه روی سازمان تبلیغات اسلامی قرار داشت، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند بساط شرکت های حامی صهیونیست ها را از کشور جمع کنند تا از جیب مردم مسلمان به صهیونیست ها کمک نشود.

 دفتر جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور؛ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همزمان با گسترش همکاری خود با دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پژوهشگران، برای جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور نیز برنامه ریزی کرده است. این سازمان با تاسیس دفتر جذب متخصصان ایرانی در تلاش است روابط علمی، فنی و صنعتی خود و شرکت های تابعه را با متخصصان ایرانی خارج گسترش دهد. ارائه تسهیلات، خرید دانش فنی، حمایت برای تاسیس شرکت، سرمایه گذاری و تجاری کردن نوآوری های ایرانیان مقیم خارج و حمایت مدیریتی از جمله برنامه های سازمان گسترش برای جذب ایرانیان متخصص مقیم خارج است

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات