صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۶  ، 
کد خبر : ۶۹۳۹

حاشیه‌های دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب


 کارگزاران و مسئولان نظام صبح روز (جمعه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدار کردند که دارای حاشیه‌های خواندنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، حاشیه های دیدار کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

همیشه اولین روزهای بهار و اولین دیدارهای رهبری یک حال و هوای خاص دارد، به این اضافه کنید روز میلاد رسول اعظم(ص) و روزهای ابتدایی سال یا همان نوروز را؛ طبیعتا میهمانان رهبر انقلاب، از هر طیف و صنفی که باشند در مواجهه با یکدیگر _ حتی مواجهه با پاسداران و محافظان بیت _ ابتدا دید و بازدید "عید" را انجام می دهند، تبریک سال نو می گویند و میلاد پیامبر را به یکدیگر شادباش می گویند. زیاد هم فرقی نمی کند که وزیر باشی یا وکیل یا یک قاضی عالیرتبه.

ساعت هنوز 9.30 نشده ولی ورودی ها درگیر ترافیک نسبتا روانی شده است. اصولا حرفه ای ترها می دانند که در دیدارهای این چنینی قاعده "هر که زودتر، جایش بهتر" کاملا حکمفرماست و شاید همین عجله باعث بروز چنین ترافیکی شده باشد. از سویی برخی کارگزاران، هوای میهمانی بدجوری جوگیرشان کرده و دست اهل و عیال را گرفته اند و خانوادگی به دیدار آمده اند. مثلا با یک کارت دعوت یک خانواده 4 نفری داخل شده اند؛ به هر حال خانواده کارگزاران هم دوست دارند برای اول سالی رهبرشان را ببینند و سالشان را تبرک کنند.

وزرای کابینه و برخی نماینگان مجلس و بعضی وزرای سابق و برخی نماینگان رهبری در سازمان های مختلف از ورودی جداگانه وارد حسینیه می شوند، فرق این ورودی با سایر ورودی ها در نوع ورود به حسینیه است، همین. در واقع آن ها در حیاط کوچک روبروی منزل "آقا" دقایقی قدم می زنند، رهبر را قبل از ورود "زیارت" می کنند و بعد سریع تر از همان ورودی پشت جایگاه _ پرده های آبی _ وارد حسینیه می شوند. کمی بعد تر هم "آقا" همراه با روسای قوا و رییس مجمع تشخیص مصلحت وارد حسینیه می شوند؛ تقریبا همین!

دلیل دیگری بر شلوغی ورودی ها حضور مهمانان ویژه _ اندیشمندان مسلمان 47 کشور جهان و دعوت شده به بیستمین کنفرانس بین المللی وحدت _ و همچنین سفرای کشورهای اسلامی هستند. داخل حسینیه، طبق روال معمول دیدارهای هنگام صبح، میز پذیرایی گذاشته اند؛ شیرکاکائو و شیرینی گل محمدی.

اینجا هم دیگر کارگزار و سفیر و وکیل نمی شناسد، همه می آیند، صبحانه جمع و جوری میل می کنند و می روند جایی بین جمعیت پیدا کنند. این جا حقیقتا همه با هم برادرند و برابر. آن سفیر خارجی هم که دم ورودی آخر به خاطر 6خودکار(!) و دفترچه و کیف جیبی اش جلویش را گرفتند هم مثل بقیه است، حتی اگر به زبان خودش بگوید این کار خلاف ادب است!! اگر جناب فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات هم باشی، باید چندثانیه ای مهمان بچه های حفاظت باشی تا وارد حسینیه شوی.

یکی از کارگزاران نظام -ایشان اصولا از کارگزاران نظام در امر شعار و روحیه هستند- در حال شعار گرفتن از سایر کارگزاران هستند. در ضمن ایشان هیچگاه این دیدار اول سال را از دست نمی دهد. تازه امسال هم آبنبات به میزان لازم آورده بود و به همه سربازها و محافظ ها و بچه های بیت تعارف می کرد. البته گاهی هم خیلی مهربان نیست و تهدید می کند که مثلا: «اگر جواب ندین ایشالا رفتین خونه، عیال سر ناسازگاری باهاتون بذاره!» و خب همه یک جورهایی با همین جمله نمک پرورده می شوند و ... یواش یواش هم گرم می شود و شروع می کند به سخنرانی که "ما انرژی اتمی داریم، به کسی هم نمی دیم تا کور بشه هر کی نمی تونه ببینه، حالا بلند بگو انرژی هسته ای..."

ساعت یک ربع به 10 است، تقریبا هیچ جایی برای نشستن پیدا نمی شود. انشاءالله که همینطور روز به روز و سال به سال بر تعداد کارگزاران نظام افزوده شود. انشاءالله که کارگزاری با خدمتگزاری همیشه همراه و مستدام باشد.

دکور جایگاه هم دکور شیک و عیدانه ای است؛ آیه 52 سوره مومنون " و ان هذه امتکم واحده و انا ربکم فاتقون" بر پیشانی مجلس و در احاطه پارچه ای سرخ رنگ با خط نستعلیق می درخشد... حقیقتا که این امت شما، امتی است یگانه... آرایش جایگاه هم طوری است که علی القاعده در طرفین رهبر مسئولان قوا و رییس مجمع تشخیص مصلحت می نشینند ولی عدم حضور رئیس مجلس که در سفر پاکستان است این محاسبه را بر هم ریخت! سمت چپ رهبر خالی بود. سمت راست هم به ترتیب روسای قوای قضاییه، مجریه و رئیس مجمع نشسته بودند.

حدودا 100 نفری انتهای سالن ایستاده بودند و منتظر ورود رهبر هستند تا برخاست و حرکت و نشست جمعیت، جا برای آنها بازکند.

کارگزار نظام در امر شعار همچنان شعار می دهد: یا محمد یا محمد... لشکر پیغمبر آمد... خانم های کارگزار نظام هم حالا یا به لطف همسران یا به لطف کارت دعوت، جمعیت نسبتا زیادی دارند. ولی به هر حال چون مردها زیادترند همان فضای اولیه اختصاص یافته به خانم ها را هم نصف می کنند.

عکاس ها وارد حسینیه شدند و برخی وزرا و معاونین رییس جمهور هم بعد از آن ها. ساعت 10 بود که آقا از بین پرده های بی قرارشده و آبی رنگ جایگاه ظاهر شدند. پشت سر ایشان هم هاشمی رفسنجانی، هاشمی شاهرودی و احمدی نژاد. مشت های گره شده جمعیت با شعار صل علی محمد نایب مهدی آمد در هوا می چرخید و موج گون با خیل جمعیت به خروش بر می خاست. آقا که دست لطفشان را نثارمان کردند، نشستند و همه نشستیم، حالا آن انتهای حسینیه تنها حدود 10-12 نفر ایستاده اند که آنها هم تا دقایقی دیگر نشستند.

جلسه با آیات 38 تا 47 سوره احزاب مزین و معطر شد؛ آیاتی درباره ویژگی های شخصی و مسئولیت دردانه آفرینش، حضرت رسول اعظم(ص). رییس جمهور که عینک قدیمی اش را بر چهره نشانده بود، بعد از بسم الله با " ان الله و ملائکه یصلون علی النبی..." یک صلوات جمعی از جمعیت گرفت و بعد سخنانش را آغاز کرد. میهمانان خارجی و سفرا گوشی هایشان به کار افتاد و همه غیر از یک کارگزار کوچک، در سکوتی شیرین فرو رفتند. در واقع یک کارگزار خردسال _ حدود سه سال _ در بخش خواهران به هیچ وجه متوجه نبود که رییس جمهور در حال سخنرانی است و برای خودش آواز می خواند؛ بعضی وقت ها هم آوازش غم انگیز بود!

رییس جمهور از عدالت و کرامت و کمال پیامبر اعظم(ص) سخن گفت و گفت که اگر امت اسلام امروز گرد وجود کهکشان وار حضرت رسول طواف کنند، رسیدن به قله های بشریت دور از دسترس نیست. قله ای که بی تردید نوع بشر تشنه معنویت امروز در کوهپایه های آن سکنی می گزینند. گفت که اگر از سال ها پیش این رویکرد وجود داشت، امروز رایحه خوش معنویت و وحدت و اخلاق محمدی سرتاسر جهان را فراگرفته بود.

رییس جمهور یک نکته ویژه هم گفت: صلابت رهبر معظم انقلاب در بیانات نوروزی و استحکام در مواضع بین المللی بویژه در مقابله با استکبار به همراه رافت اسلامی ایشان در برخورد با ملوانان انگلیسی نمونه ای از بیکران رحمت و عزت اسلامی است.

رهبری با اشاره به اینکه اعیاد، روزهای تذکر به مسلمین است، تاکید کردند که امروز تمام بشریت محتاج وجود رسول اعظم(ص) هستند، رحمه للعالمین بودند و نه رحمه للمسلمین! پیامبر راه نجات، راه صلاح، راه پیشرفت و تعالی را برای بشر باز کرد. جاده ای که حرکت در آن حلال مشکلات بشر در برهه های مختلف محسوب می شود.

رهبر معظم انقلاب روند حرکت صعودی و عمیق دنیای اسلام را منوط به اتحاد و انسجام اسلامی دانستند و بر لزوم توجه و هوشیاری دنیای اسلام نسبت به ترفند قدیمی استکبار _ تفرقه بیانداز و حکومت کن _ تاکید کردند.

«عمده اختلافات, توهمات است نا آگاهی؛ سوء تفاهم ها است که دشمنان به شدت بر آن دامن می زنند، این ها موانع اتحاد است. داروی اصلی و علاج دردهای امت اسلام امروز اتحاد است؛ این منشور وحدت اسلامی را تهیه کنید تا انسان های کج فهم و کج سلیقه نتوانند کاری کنند که اختلافات سطحی عمیق شود. اصول را بر فروع ترجیح دهید! گرد محورهای اشتراک، مجتمع شوید و مراقب بازی دشمن باشید، بحث های خواص را به میان توده های مردم نکشانید و دشمنان را زیاد نکنید

یک نکته ویژه هم تاکید شد: «تصادفی نیست که آنچه رییس جمهور آمریکا در مقابله با دنیای اسلام می گوید، به زبان دیگری از سوی یک مقام روحانی مسیحی هم عنوان می شود؛ قصد مواخذه اشخاص را نداریم ولی این نمی تواند تصادفی باشد... دشمن "اسلام" را هدف گرفته است. با استفاده از هنر، تبلیغات، رسانه، سیاست های اقتصادی و ... می خواهد به اسلام ضربه بزند، فرقی هم نمی کند که جنبش حماس باشد یا حزب الله لبنان، شیعه و سنی برایش تفاوتی ندارد؛ هدفش اسلام است. از هالیوود تا تبلیغات رسانه ای هم چیزی کم نمی گذارد

• "آقا" از الگوی انقلاب اسلامی و این که در طول این 28 سال هیچ روزی از اهداف و آرمان هایش عقب نشینی نکرده و با این وجود هر روز هم پشرفت و توسعه داشته است، سخن گفتند و آن را نمونه ای برای جهان اسلام دانستند.

تکبیر جمع که فرو نشست، دعای رهبری حسن ختام جلسه ای شد که برای خیلی ها پایانش تازه آغاز می شد. آقا که رفتند، رییس جمهور ایستاد تا برخی مسئولان را سلام و علیکی کرده باشد اما جمعیت که جلو آمد رفتن رییس جمهور کمی سخت شد. محافظ ها آمدند و رییس جمهور را بردند، اگرچه چند عدد نامه در همین فاصله و در همین دید و بازدیدها به دست احمدی نژاد رسید.

برای خیلی ها جلسه دوم از این لحظه آغاز می شود. دید و بازدیدهای مسئولیتی(!) آغاز می شود و کارگزاران قبل از اینکه به پشت جایگاه و آن حیاط ویژه نقل مکان کنند با دوستان و رفقا احوالپرسی می کنند.

آفتاب هنوز رنگ و بوی تابستان را نگرفته و نسیم خنکی هوای بهاری یک عید بزرگ را به صورتت می چسباند که از حسینیه خارج می شویم... با قلبی مملو از شادی یک زیارت شیرین در روز میلاد رسول اعظم صلوات الله و سلامه علیه...

طلوع کن! که غزل ها شکسته بی تو عزیز

و بخت خسته این بیت بسته بی تو عزیز

شب تغزل قرآنی ات بخیر رسول

کنار عرش... غزل خوانی ات بخیر، رسول!

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات