صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۱  ، 
کد خبر : ۶۹۹۶

انگلیسی یک پایگاه مهم در بصره را به عراقی‌ها سپرد


 

نظامیان انگلیس روز یکشنبه اداره یک پایگاه مهم شهر "بصره" در جنوب عراق را به ارتش این کشور واگذار کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بصره، ارتش انگلیس پایگاه "العرب هتل" یکی از پنج پایگاهی را که پس از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳تحت تصرف خود درآورده بود، به لشکر دهم ارتش عراق تحویل داد.

سرلشکر "حبیب طالب" از لشکر دهم در مراسمی به همین مناسبت گفت که سایر پایگاه‌های اشغال شده در داخل و اطراف بصره نیز به‌زودی از نظامیان انگلیسی تحویل گرفته می‌شود.

سرهنگ دوم "کوین استراتفورد رایت" از مقامات ارتش انگلیس در بصره، ضمن تائید خبر مربوط به واگذاری کنترل این پایگاه به عراقی‌ها، خاطر نشان کرد: برنامه‌های مربوط به تحویل فرودگاه اصلی بصره هنوز نهایی نشده است.

ارتش انگلیس ماه گذشته میلادی نیز یک پایگاه دیگر را در اختیار ارتش عراق قرار داد.

"تونی بلر" نخست وزیر انگلیس ماه فوریه اعلام کرد که شمار نظامیان انگلیسی تا اواسط سال جاری میلادی از هفت هزار و ۱۰۰نفر به ۵هزار و ۵۰۰ تن کاهش می‌یابد.

اما نشریه انگلیسی "ساندی تلگراف" به نقل از یک سند محرمانه وزارت دفاع انگلیس نوشت که نظامیان این کشور احتمالا تا سال ۲۰۱۲در عراق باقی خواهند ماند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات