صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۰۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۷۰۲۳۲

اخبار ویژه روزنامه های بیست ویکم دی 87


کیهان

بى صداقتى کار دست سازمان مجاهدین داد (خبر ویژه)

انتقاد علیرضا علوی تبار از موضع کج دار و مریز اخیر بهزاد نبوی نسبت به کفرگویی آشکار اکبر گنجی، با موضع مجدداً متناقض نبوی مواجه شد.

بهزاد نبوی در واکنش به دفاع علوی تبار از گنجی و انتقاد از نقد سخنان ضد دینی گنجی نوشت: بنده و سازمان مجاهدین انقلاب در قبال مواضع غیرقابل قبول آقای گنجی بنا به ملاحظاتی]!؟[ همواره سکوت کرده و متقابلا در قبال مظالمی که برایشان رفته همواره حمایت کرده ایم.

عضو مرکزیت سازمان مجاهدین انقلاب توضیح نداد کدام مصلحت و ملاحظه بالاتر از اسلام و باورهای اسلامی باعث شده سازمان با وجود ادعای پسوند اسلامی، در قبال اظهارات ضد دینی و ضد انقلابی گنجی سکوت کند. نبوی در عین حال پس از سکوتی 12 ساله مدعی شد «اصلاح طلبان با دفاع از مظلومیت آقای گنجی و سکوت در قبال مواضع ایشان متحمل هزینه های سنگینی از سوی اقتدارگرایان شده اند. خصوصیات فردی افراد نمی تواند توجیه مناسبی برای فرو ریختن مرزها و اصول اصلاحات در ایران باشد... ما نمی توانیم در قبال امور بحث انگیز که با توجه به زمینه تبلیغات سوء اقتدارگرایان می تواند موجب بروز ابهام و تردید نسبت به دیدگاه های سازمان شود، بنا به پاره ای ملاحظات شخصی سکوت پیشه کنیم»!

گفتنی است گنجی به عنوان دن کیشوت تندروها، از سوی حجاریان و شمس الواعظین(روزنامه های صبح امروز و توس و نشاط) به عرصه آورده شد و این اواخر پس از خروج از کشور مشغول انکار خدا و نبوت و وحی و قرآن شده است و نکته درخور توجه این که بهزاد نبوی در نوشته اخیر خود نیز مصالح سازمان متبوع خود را در نظر گرفته و توضیح نمی دهد که با این وجود پسوندهای «اسلام» و «انقلاب» در نام سازمان چه جایگاهی دارند؟!

دوغ و دوشاب در جبهه اصلاحات قاطى شده (خبر ویژه)

سایت حامیان عبدالله نوری اذعان کرد دوغ و دوشاب به شیوه های پوپولیستی در جبهه مدعی اصلاحات جمع شده اند.

«خرداد» که با شعار «اصلاحات ساختاری» فعالیت می کند در تحلیلی  به اثبات ضرورت حمایت از نامزدی نوری و لزوم مخالفت با نامزدی خاتمی پرداخته  و می نویسد: اینکه ظرف اصلاح طلبی از چنان ظرفیتی برخوردار است که مانند دوغ و دوشاب می تواند افراد بسیاری را با تفکرات بعضاً متناقض در خود جای دهد  اگرچه یک امتیاز به حساب می آید اما این ویژگی به ظاهر امتیاز، می تواند به مثابه شمشیری دو دم به عنوان نقطه ضعف تلقی شود. از نظرگاه پوپولیستی تجمیع هر آن که به اصلاح اعتقاد دارد امری مطلوب محسوب می شود اما در ادامه راه به دلیل پراکندگی و افتراق به یک چالش غیرقابل حل تبدیل می شود که به دلیل همان ضعف دوره 8 ساله  حاکمیت اصلاح طلبان (نبود یک تعریف جامع از اصلاحات)، به  فرجامی جز شکست منجر نخواهد شد.

سایت حامیان نوری می افزاید: در صورت حل نشدن این معادله چند مجهولی و حضور در قدرت به مثابه یک وصله ناجور  بر جامعه حاکمیت، اصلاح طلبان که با ارفاق  به عنوان یک گروه ناتوان و ملاحظه کار شناخته شده اند، این بار به درستی به زیور خیانت به ملک و میهن هم آراسته خواهند شد. در چنین قالب و تعریفی، خاتمی یک تئوریسین جذاب اما نوری به عنوان یک کاراکتر پراگماتیست خواهد بود. خاتمی هرگز نمی تواند سرگروهی تیم اصلاحات را به دلیل عدم برخورداری از صلابت برعهده گیرد.

  

کو حال ساختارشکنی؟! (خبر ویژه)

عضو فراری و آشوب طلب دفترتحکیم که به استخدام صدای آمریکا درآمده از افسردگی نیروهای اپوزیسیون خبر داد و  نوشت: نشاط سیاسی در وضعیتی نازل قرار دارد و بخش زیادی از نیروهای خواهان تغییر امید به آینده ندارند.

علی افشاری از  عوامل میدانی آشوب های خیابانی، در سایت ضد انقلابی گویانیوز نوشت: نیروهای مدافع اصلاحات ساختاری نیازمند ارائه راهکاری برای پایان دادن به افسردگی سیاسی و بحران اعتماد هستند در حالی که این نشاط پیش نیاز اصلاحات ساختارشکن است.

گفتنی است علی افشاری  که وابستگی خود به سازمان اطلاعاتی آمریکا را انکار نمی کند در گروه موسوم به «عروسک ها POPPETS» رادیو آمریکا استخدام شده، نقش  ماموران این گروه، واگویه مصاحبه ها و اظهارنظرهایی است که تهیه کنندگان صدای آمریکا تهیه کرده در اختیار شان قرار می دهند.

ما فریب خورده ایم مقاومت غزه عقلانى است (خبر ویژه)

یک پروفسور علوم سیاسی در دانشگاه بن گوریون اسرائیل سران رژیم صهیونیستی را به دروغ گویی نسبت به مردم خود درباره واقعیت جنگ غزه متهم کرد.

«نوه گوردون Neve Gordon» که چند راکت حماس به نزدیکی خانه اش اصابت کرده و به خاطر جنگ در پناهگاه به سر می برد، در گفت وگو با «دموکراسی ناو Democracy Now» تأکید کرد: اکثر مردم اسرائیل توسط یک عقیده اشتباه فریب خورده اند و همین باعث شده است که صدای مخالفان صدای ضعیفی باشد. آنها تصور می کنند که «اسرائیل سه سال پیش غزه را ترک کرد اما حماس همچنان به سوی ما موشک شلیک می کند» اما آنها جزئیات مسئله را فراموش کرده اند؛ اینکه اسرائیل همچنان حاکمیتش را بر آن منطقه حفظ کرده است. اینکه فلسطینیان در یک قفس زندگی می کنند. اینکه آنها غذا ندارند، برق ندارند، آب ندارند. هنگامی که شما این جزئیات را فراموش کنید می گویید ما دست از سرشان برداشتیم، اما آنها همچنان به ما حمله می کنند. این آن چیزی است که رسانه ها در سر مردم فرو می کنند و از آن نتیجه می گیرند که جنگ امری عقلانی است. اما اگر شما نگاهی به آنچه در این سه سال بر غزه رفته است بیاندازید و به یاد آورید که اسرائیل با فلسطینیان چه کرده است، این مقاومت فلسطینیان است که به نظرتان عقلانی خواهد آمد.

این پروفسور اسرائیلی همچنین گفت: آنچه اسرائیل انجام می دهد دیوانگی محض است. ما 3 سال است مردم غزه را محاصره اقتصادی و زندانی کرده ایم. آنها با موشک پاسخ ما را می دهند به این خاطر که این تنها چیزی است که برای دفاع از خود در اختیار دارند. من فکر می کنم حمله اسرائیل به غزه هیچ ارتباطی به قضیه پرتاب موشک ها ندارد. سران حکومت سعی دارند اعتبار از دست رفته ارتش اسرائیل را که پس از تحقیر سال 2006 اتفاق افتاد دوباره بدست بیاورند. آنها این کار را از طریق بمباران و قتل عام مردم به انجام می رسانند. من فکر می کنم که هم امروز و هم در طول سالیان گذشته اسرائیل بزرگ ترین مانع رسیدن به صلح در خاورمیانه بوده است.

گوردون گفت: اوباما می تواند نقش مهمی در پایان درگیری ها ایجاد کند اما من فقط از او سکوت می شنوم. در اسرائیل هر حکومتی روی کار بیاید، در مسیر صلح قرار نخواهد گرفت چرا که یک اقلیت قدرتمند وجود دارد که هر دولتی روی کار بیاید، آن دولت را تحت کنترل می گیرد.

  خاتمى خوب فهمیده بود که از حمایت برخوردار نیست (خبر ویژه)

«موفقیت آقای خاتمی روز به روز در حال تضعیف است». جعفر گلابی همکار روزنامه زنجیره ای اعتماد (و همکار روزنامه توقیف شده سلام) با درج این تحلیل، به موضع اخیر کرباسچی در سرزنش خاتمی واکنش نشان داد و نوشت: موفقیت آقای خاتمی روز به روز در حال تضعیف است و اگر بصورت احساسی به موضوع ننگرند ریسک کاندیداتوری وی هر زمان در حال بالا رفتن است.

به گزارش «فردا» وی می افزاید: جدایی کروبی از خاتمی که با کاندیداتوری وی رسمیت یافت، شروط سخت عبدالله نوری برای حمایت از خاتمی، افزایش احتمال کاندیداتوری میرحسین موسوی و اینک اعلام عدم حمایت کرباسچی از رئیس جمهور سابق، جبهه متحدی را که در انتخابات خرداد 76 همه پشت سر وی قرار داشتند، چند شقه کرده است.

گلابی در ادامه می افزاید: شاید عده ای تصور کنند که تعلل خاتمی در اعلام ورود به انتخابات به تضعیف موقعیت وی در جبهه اصلاحات انجامیده است ولی تفسیر درست تر می تواند این باشد که با تأخیر انجام شده مخالفت های بالقوه با او بالفعل شده و بنابراین تردید خاتمی از ابتدا صحیح و واقعگرایانه بوده است.

وی می نویسد: اگر خاتمی از ابتدا رسماً وارد میدان می شد و این مخالفتها در عمل روی می داد آسیب اصلاحات فزونی می گرفت و راه بازگشت هم پرهزینه می شد.

وی در ادامه اظهار داشت: به نظر می رسد اگر فشار اطرافیان آقای خاتمی نباشد وی عدم کاندیداتوری خود را بزودی اعلام خواهد کرد.

 قدرت مانور ایران محور مذاکرات محرمانه در واشنگتن (خبر ویژه)

رئیس شورای امنیت ملی عربستان سعودی یک ماه پیش ضمن سفر به واشنگتن و دیدار با برخی مقامات ارشد بوش خواستار اتخاذ تصمیماتی برای تضعیف محور ایران-سوریه- حزب الله و حماس شده بود. روزنامه لبنانی الاخبار با درج این خبر نوشت: سفر ماه گذشته (دسامبر) شاهزاده بندر بن سلطان با هدف تضعیف ظرفیت مانور ایران و سوریه در معادلات منطقه و محدود کردن قابلیت های حزب الله و حماس صورت گرفت و وی در سلسله نشست هایی با حضور برخی اعضای دولت بوش که انتظار  می رود نقش کلیدی در دولت اوباما درباره مسائل خاورمیانه ایفا کنند، شرکت کرد.

به نوشته الاخبار، این نشست ها بر سه محور متمرکز بوده است: پرونده هسته ای ایران، سوریه و گروه های جهادی فلسطین. در مورد مساله ایران این مقام سعودی از دولت بوش  به خاطر طولانی شدن مذاکرات و در مقابل اقدامات عملی بسیار محدود و همچنین عدم بکارگیری تدابیر جدی برای مهار اهداف هسته ای و نفوذ تهران در منطقه انتقاد کرده است. درخصوص سوریه نیز وی به مقامات  دولت اوباما  درباره بهبود رابطه با دمشق هشدار داده، خواهان ادامه سیاست انزوای رژیم بشار اسد شده و بر لزوم ایجاد تغییرات وسیع داخلی در سوریه تاکید کرده است.

رئیس شورای امنیت ملی عربستان همچنین با تمرکز بر مشکلات و دشواری های داخلی سوریه مدعی شده: «اگر دخالت های فرانسه، کشورهای اروپایی و ترکیه نبود چه بسا رژیم اسد در آستانه سقوط قرار می گرفت.»

 این جنگ تحرکى است براى مهار انقلاب توقف ناپذیر ایران (خبر ویژه)

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز به نقل از دو تحلیلگر صهیونیست نوشت: هدف اصلی حمله اسرائیل به غزه، مهار نفوذ انقلاب ایران در خاورمیانه است که تا به امروز غیرقابل توقف به نظر آمده است.

یوسی کلین هالوی(عضو انستیتو مطالعات استراتژیک اندلسون در اورشلیم) و مایکل بی اورن(عضو مرکز شلیم در اورشلیم) طی تحلیلی مشترک در لس آنجلس تایمز می افزایند: جنگ غزه بیش از آن که با حماس باشد، با ایران است و اسرائیل می کوشد ستاره بخت ایران را در منطقه به حالت افول درآورد... انقلاب ایران تا به امروز غیرقابل توقف به نظر رسیده است. پیروزی ایران در جنگ با صدام و نفوذ در عراق، بعداً به لبنان گسترش یافت. سوریه هم جذب شعاع فعالیت های ایران شده و حتی برخی شیخ نشین های سنی مذهب خلیج ]فارس[ هم اکنون دنباله رو ایران شده و برای اظهار مخالفت با تحریم های بین المللی علیه ایران وزرای خارجه خود را به تهران می فرستند.

این تحلیلگران صهیونیست می نویسند: ایران با حمایت از سازمان سنی مذهب حماس که ارتباطات بسیار نزدیکی با اخوان المسلمین مصر دارد، درگیری اسرائیل و فلسطینیان را به جهاد علیه یک کشور یهودی ]رژیم صهیونیستی[ تبدیل کرد. رهبرانی چون حسنی مبارک هم متوجه شده اند که درگیری های خاورمیانه برای جلوگیری از تسلط اسلام رادیکالی در منطقه است.

لس آنجلس تایمز در عین حال از قول این تحلیلگران می نویسد: هدف اصلی اسرائیل از بین بردن توان ادعای پیروزی توسط حماس و درپی آن تقویت وجهه ایران در جهان عرب است اما این اهداف هم اکنون تا حدود زیادی دور از دسترس است. پیش از این در جریان جنگ سال 2006 با حزب الله، اشتباهات اسرائیل و فشارهای بین المللی باعث از بین رفتن  فرصت شد و پس از استقرار نیروهای حافظ صلح، قدرت موشکی و توپخانه ای حزب الله دو برابر گردید و سرانجام این اسرائیل بود که توسط طیف وسیعی به عنوان بازنده جنگ شناخته شد و برنده آن جنگ، ایران بود. روزنامه آمریکایی هرالدتریبیون هم در تحلیل مشابهی نوشت: سرانجام جنگ غزه می تواند تاثیرات بسیاری بر طرح های باراک اوباما رئیس جمهور جدید آمریکا در قبال مسائل خاورمیانه به ویژه ایران بگذارد.

 احمدى نژاد همچنان محبوب مردم ایران (خبر ویژه)

یک روزنامه آمریکایی از محبوبیت دکتر احمدی نژاد در میان اقشار مردم با وجود تداوم مشکلات اقتصادی در کشورمان خبر داد.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: با وجود تورم، مردم ایران همچنان احمدی نژاد را به عنوان چهره ای مناسب برای دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری تلقی می کنند.

این روزنامه اقتصادی- سیاسی با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت می افزاید: نکته قابل توجه این است که مردم ایران هنوز هم احمدی نژاد را فرد ایده آل برای دور بعدی انتخابات توصیف می کنند.

وال استریت در ادامه خاطرنشان کرد: افکار عمومی ایران متمرکز بر تحرکات اسرائیل در نوار غزه است و با توجه به افزایش روحیه مبارزه طلبی در میان مردم، فردی مبارز چون احمدی نژاد از مقبولیت بیشتری در صحنه ریاست جمهوری برخوردار خواهد داشت.

 

جمهوری

جهت اطلاع 

***جریان حذف نیروهای با تجربه و مدیران کارآمد حتی این روزها که نیمه دوم سال آخر دولت نهم می باشد نیز ادامه دارد. حجت الاسلام دکتر جواد اژه ای رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) هفته گذشته در آستانه تعطیلات تاسوعا و عاشورا برکنار شد! دکتر اژه ای مدت 20 سال به این سازمان خدمت کرده و از نظر کمی و کیفی آنرا ارتقا داده است .

***از بابل خبر می رسد یکی از نمایندگان این شهر در مجلس شورای اسلامی با زیرپا گذاشتن قانون تلاش می کند افراد مورد نظر خود را به مسئولیت های مختلف برساند. عده ای از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بابل در تماس با روزنامه جمهوری اسلامی ضمن اعتراض به دخالت های غیرقانونی این نماینده مجلس خواستار برخورد با وی و جلوگیری از دخالت در عزل و نصب های این دانشگاه شده اند. این اساتید می گویند درصورت ادامه این دخالت ها نام و موارد دخالت های خلاف قانون این نماینده مجلس را افشا خواهند کرد. با توجه به اینکه وظیفه نمایندگان مجلس قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است ستون جهت اطلاع آمادگی دارد افشاگری های اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل علیه اقدامات غیر قانونی این نماینده مجلس را چاپ نموده و به اطلاع عموم برساند.

***یک مداح که در دهه عاشورا در یکی از حسینیه های شمیران به نوحه خوانی می پردازد در اظهارنظری عجیب خواستار خروج افرادی از حسینیه که حاضر به لخت شدن برای سینه زنی نیستند شد. به گزارش عصر ایران وی پس از روضه خوانی در مراسم شب عاشورا خطاب به حاضران در این مجلس گفت : تمام حاضران برای سینه زنی باید لخت شوند تعارف نداریم کسی هم که لخت نمی شود گمشه بیرون ! وی در واکنش به یکی از افراد که لباس خود را برای سینه زنی در نیاورده بود گفته است : چرا لباست را در نمی آوری می ترسی خالکوبی هایت معلوم شود یا لباست را در بیار و یا بیرون برو! این خبر می افزاید : پس از این اظهارنظر بسیاری از حاضران مجلس نوحه خونی امام حسین (ع ) را ترک گفتند.

***یک روزنامه لبنانی از تلاش پشت پرده یک شاهزاده سعودی در واشنگتن برای فراهم ساختن مقدمات جنگ غزه و تضعیف ایران خبر داد. روزنامه الاخبار چاپ لبنان در گزارشی فاش کرد : « رئیس شورای امنیت ملی عربستان ماه گذشته و پیش از آغاز فجایع غزه در سفری محرمانه به واشنگتن و طی برگزاری چند نشست با مقامات ارشد دولت بوش توصیه های خود درباره تضعیف محور ایران حزب الله و حماس را به طرف آمریکایی ارائه کرده است . » براساس این گزارش شاهزاده « بندر بن سلطان » در جریان سفر به واشنگتن در سلسله نشست هایی با حضور شخصیت های دولت بوش و مقاماتی که انتظار می رود نقشی کلیدی در خاورمیانه تحت دولت اوباما ایفا کنند شرکت کرد. به نوشته الاخبار این نشست ها بر سه محور متمرکز بوده است : « پرونده هسته ای ایران سوریه و گروه های جهادی فلسطینی . »

***« بی .بی .سی » از هفته آینده کانال تلویزیونی فارسی زبان خود را برای ایران و افغانستان راه اندازی می کند. به گزارش فرانس پرس ; شبکه فارسی زبان « بی . بی . سی » با این اقدام خود حدود 100 میلیون فارسی زبان منطقه را هدف قرار می دهد . براساس گزارشی که خبرگزاری ایسنا مخابره کرده رئیس شبکه جهانی « بی . بی . سی » در نشستی خبری در این باره اعلام کرد : هدف ما این است که تا سال 1390 بتوانیم هفت میلیون مخاطب در ایران افغانستان و تاجیکستان را جذب برنامه های خود کنیم . شبکه « بی . بی . سی » از سال 1319 شبکه رادیویی فارسی زبان خود را راه اندازی کرده است ; این شبکه همچنین وب سایتی به زبان فارسی دارد که بنابر اعلام مسوولان « بی .بی .سی » حدود 700 هزار کاربر دارد . دولت انگلیس برای یک سال فعالیت کانال فارسی زبان « بی . بی . سی » 15 میلیون پوند در نظر گرفته است .

***ایوو مورالس رئیس جمهوری چپ گرای بولیوی اعلام کرد درصدد راه اندازی یک روزنامه و تاسیس یک شبکه تلویزیونی با کمک های مالی ایران و ونزوئلا است . به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس رئیس جمهور بولیوی که در ماه های گذشته با اخراج سفیر آمریکا از « لاپاز » روابط خود را با همسایه شمالی به هم زده است با اعلام این مطلب هدف از تاسیس روزنامه را ارتباط با افکار عمومی و خبررسانی برمبنای حقیقت و راستی اعلام کرده است . رئیس جمهور بولیوی شخص هوگو چاوز و محمود احمدی نژاد روسای جمهور ونزوئلا و ایران را حامیان مالی تاسیس روزنامه و شبکه تلویزیونی خود اعلام کرد. شبکه رادیوئی مورد نظر مورالس قرار است 3 بهمن راه اندازی شود ولی هنوز مشخص نیست که شبکه تلویزیونی متعلق به رئیس جمهور بولیوی در چه تاریخی راه اندازی خواهد شد. رسانه های بولیوی که عموما در اختیار بخش خصوصی این کشور هستند روابط خوبی با مورالس ندارند از این رو مورالس می کوشد با راه اندازی رسانه های طرفدار خود به تبلیغ در میان مردم بولیوی بپردازد.

ایران

دیگه چه خبر؟ 

 هراس سران تل آویو از جنگ زمینى

خبر اول این که ۴۰درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجى روز یکشنبه «ایران» معتقدند هراس از تکرار تجربه جنگ ۳۳ روزه سران تل آویو را پیش از شروع جنگ زمینى دچار تردید کرده بود.

۳۰ درصد از مخاطبان مى گویند حمله زمینى به عنوان آخرین فاز عملیات در دستور کار ارتش صهیونیستى و پس از نابودى زیرساخت هاى غزه آغاز خواهد شد.

۱۸/۸۲ درصد خوانندگان هم بر این باورند که نگرانى نسبت به فرسایشى شدن جنگ و افزایش تلفات انسانى عامل تردید ارتش صهیونیستى است. 18۱۱/ درصد افراد نیز نگرانى رژیم صهیونیستى از بروز قیام جمعیت میلیونى غزه و بروز انتفاضه سوم در کرانه باخترى و بیت المقدس را عامل امتناع رژیم اشغالگر قدس از ورود به جنگ زمینى دانسته اند.

اقدام کور یک تروریست علیه عزاداران حسینى در تربت جام

خبر دیگر این کهیک مزدور بیگانه با اقدام کور تروریستى به جمعى از عزاداران حسینى در شهرستان تربت جام حمله کرد و موجب شهادت یکى از هموطنان شد.

این تروریست در مراسم شام غریبان به سوى عزاداران حسینى در تربت جام یک شىء انفجارى پرتاب کرده و بلافاصله از صحنه گریخته است. در این حادثه یک نفر از هموطنان عزادار به شهادت رسیده و عده اى نیز مجروح شدند که حال ۴ نفراز این افراد نسبتاً وخیم گزارش شده است. نیروهاى امنیتى و انتظامى استان چند ساعت پس از این اقدام تروریستى چند مظنون را دستگیر نمودند که نتیجه اعترافات آنها تاکنون وابستگى عاملان این جنایت به عوامل بیگانه را اثبات مى کند.

وال استریت ژورنال: مردم احمدى نژاد را رئیس جمهور آینده مى دانند

شنیدیم که یک روزنامه امریکایى از تداوم محبوبیت رئیس جمهور ایران در میان اقشار مردم با وجود تداوم برخى مشکلات اقتصادى در کشورمان خبر داده است.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشى نوشته: با وجود رشد نسبى تورم مردم ایران همچنان احمدى نژاد را به عنوان چهره اى مناسب براى دوره بعدى انتخابات ریاست جمهورى تلقى مى کنند. وال استریت در ادامه خاطر نشان کرده: در حال حاضر، افکار عمومى ایران متمرکز بر تحرکات اسرائیل در نوار غزه است و با توجه به افزایش روحیه مبارزه طلبى در میان مردم، فردى مبارز چون احمدى نژاد از مقبولیت بیشترى در صحنه ریاست جمهورى برخوردار خواهد بود.

روایت واقع بینانه تایم از پیروزى استراتژیک حماس

با خبر شدیم کهیک نشریه امریکایى مى نویسد: «یورش نیروهاى اسرائیلى به غزه، باراک اوباما را غافلگیر کرد؛ چرا که او هیچ گاه تصور نمى کرد تا پیش از در اختیار گرفتن امور کاخ سفید با چنین چالشى روبه رو شود و اسرائیل چنین اقدامى بى سابقه را صورت دهد.»

این هفته نامه مى نویسد: «مطمئناً حملات اسرائیل، راه به جایى نخواهد برد و اگر اسرائیل نیروهاى زمینى بیشترى به سوى غزه اعزام کند، تلفات آنها در کنار اعتراضات جهانى به شدت افزایش خواهد یافت. حتى اعرابى که اکنون از درگیرى اسرائیل و حماس و حمله به مقاومت فلسطینى شادمان هستند، به لحاظ دیپلماتیک مجبور خواهند شد تا از موضع فعلى خویش، عقب نشینى نمایند.» تایم با اشاره به جنایات در حال وقوع در غزه مى نویسد: «تمامى برنامه هاى استراتژیک باراک اوباما با این حمله به هم خورده است، چرا که اوباما و مشاوران وى همیشه بر این باور بودند که ایران مهم ترین هدف اسرائیل در روزهاى ریاست جمهورى وى باشد اما چنین نشد.

کانوته گل خود را به مردم فلسطین هدیه کرد

دست آخر این که در مسابقات جام حذفى اسپانیا و در دیدار حساسى که چهارشنبه شب بین تیم هاى سویا و دیپورتیولاکرونیا انجام شد یکى از بزرگ ترین واکنش هاى ورزشى علیه رژیم صهیونیستى به دلیل حملات ددمنشانه به غزه صورت گرفت.

فردریک کانوته، بازیکن سویا که در دقیقه ۴۰ با به ثمر رساندن یک گل مقدمات پیروزى تیم سویا برابر لاکرونیا را رقم زد پس از به ثمر رساندن گل خود به سوى هواداران حاضر در ورزشگاه رفته و با به سر کشیدن پیراهنش، شعار قلسطین را به چهار زبان انگلیسى، اسپانیایى، چینى و عربى به تماشاگران حاضر در ورزشگاه و دوربین هاى تلویزیونى نشان داد.

این بازیکن مسلمان از جمله مهره هاى کلیدى حاضر در اسپانیاست که همواره علاقه زیادى به اسلام از خود نشان داده، به طورى که سال گذشته هنگامى که مهلت مسلمانان ساکن در سویا براى پرداخت اجاره یک مسجد در این شهر اسپانیایى به پایان رسیده بود ساختمان آن مسجد را براى مسلمانان خریدارى کرد تا در این مکان به عبادت بپردازند.

  قدس

خنثی شدن انفجار تروریستی در حسینیه  بلدروز عراق 

قدس - گروه سیاسی: یک عامل انفجار تروریستی که قصد داشت محموله انفجاری را که به شکم خود بسته بود در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا در بلدروز عراق منفجر کند، با هوشیاری عزاداران حسینی و مأموران امنیتی عراق در این شهر دستگیر شد.به گزارش تلویزیون الفرات عراق، هویت این عامل انفجاری اعلام نشده است، اما یک مقام امنیتی در شرق عراق تصریح کرد؛ این بمب گذار انتحاری قصد داشت در داخل حسینیه خود را منفجر کند. از سوی دیگر به گزارش تلویزیون الفرات عراق، در تیراندازی به سمت یک دسته عزاداری در منطقه زعفرانیه بغداد، چهار عزادار حسینی زخمی شدند.

 تقدیر رژیم صهیونیستی از دفتر تحکیم 

باشگاه خبرنگاران- در حالی که اتحادیه های بزرگ دانشجویی کشور بیانیه اخیر طیف غیرقانونی علامه را «شرم آور» خوانده و آن را محکوم کردند، وزارت خارجه صهیونیستی از این طیف حمایت کرد.سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، بیانیه اخیر طیف افراطی و غیرقانونی موسوم به طیف «علامه» دفتر تحکیم که در آن از رژیم صهیونیستی حمایت و مقاومت فلسطین «حماس» یک گروه تروریستی نامیده شده بود را اقدامی شجاعانه توصیف کرد.

 اقدام عجیب سفیر فلسطین در بلاروس 

باشگاه خبرنگاران- در حالی که دانشجویان مسلمان در بلاروس تلاش می کردند که با کسب مجوز از مقامات دولتی بلاروس، تظاهرات ضد صهیونیستی در این کشور برگزار کنند، سفیر فلسطین در مینسک تهدید کرد که در صورت حضور دانشجویان فلسطینی در این اجتماع، تمامی آنها را به فلسطین بازمی گرداند.

 شرکت ایرانی برنده مناقصه نوسازی کربلا 

واحد مرکزی خبر - شرکت ایرانی کوثر در مناقصه بین المللی نوسازی اساسی کربلا برنده شد.جاسم محمد سالم، از مسؤولان وزارت شهرداریها و اشتغال عمومی عراق که این مناقصه را برگزار کرد، گفت: در طراحی جدید شهر کربلا، ویژگیهای عقیدتی و تمدنی آن مد نظر قرار می گیرد.

 بولیوی با همکاری ایران تلویزیون دولتی راه اندازی می کند 

جهان - بولیوی قصد دارد با حمایت ایران یک رسانه دولتی در این کشور راه اندازی کند.به گزارش آسوشیتدپرس، مورالس در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: بولیوی قصد دارد ابتدا یک روزنامه دولتی و پس از آن یک تلویزیون دولتی با کمک و حمایت ایران و ونزوئلا راه اندازی کند.

 پروازهای ماهان به نجف لغو شد 

مهر- مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان از لغو پروازهای این شرکت به مقصد نجف تا اطلاع ثانوی خبر داد.حمید عرب نژاد در این باره گفت: به دلیل وقوع انفجار در کاظمین و گسترش ناامنی در این شهر، تمامی پروازهای هواپیمایی ماهان به نجف لغو شده است و تا برقراری کامل امنیت در این شهر برقرار نمی شود.

«گل» دانشجویان ایرانی برای سفارت ونزوئلا 

فارس- دانشجویان دانشگاههای تهران در حمایت از اقدام ونزوئلا در اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور، بعد از ظهر پنج شنبه روبروی سفارت ونزوئلا در تهران تجمع کرده و با تقدیم گل، از اقدام این کشور قدردانی کردند.

 دستور تعلیق فعالیت شرکتهای نیمه صهیونی در ایران 

ایرنا- وزیر صنایع و معادن ایران برای ابراز همبستگی با ملت فلسطین و در پاسخ به جنایت صهیونیستها علیه مردم غزه، دستور تعلیق فعالیتهای همه شرکتهایی را که ممکن است صهیونیستها بخشی از سهام آن را در خارج از کشور در اختیار داشته باشند، صادر کرد.

 بی اعتنایی اردوغان به تماس تلفنی اولمرت 

بولتن نیوز- رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به تماس تلفنی ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ نداد و سفیر این رژیم در آنکارا را به حضور نپذیرفت.

 هکرهای ایرانی سایت موساد را غیر فعال کردند 

بولتن نیوز- صبح دیروز هکرهای ایرانی در راستای نشان دادن اعتراض خود به اقدامهای ضد انسانی صهیونیستها به هک کردن سایت رسمی موساد به آدرس il.gov.mossad. wwwاقدام کردند.

 اصلاح طلبان دنبال کاندیدایی با 25 میلیون رأی هستند 

برنا- داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس گفت: اصلاح طلبان دنبال کاندیدایی هستند که پیروزی آنان را در انتخابات ریاست جمهوری با 25 میلیون رأی تضمین کند.

 نفوذ جریان شاه سلطان حسینی، تدریجی است 

برنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مردم ایران که از هوش بالای سیاسی برخوردارند، از ورود جناحهای بی توجه به ارزشهای انقلابی به قدرت جلوگیری می کنند. نوباوه افزود: جریان شاه سلطان حسین یک جریان خزنده است که بتدریج در افکار سیاستمداران نفوذ می کند، از این رو باید همواره مراقب بود.

شکایت اقوام امانپور از شهبازی 

فردا- خانواده خبرنگار جنجال آفرین سی ان ان از عبدا... شهبازی شکایت کردند.این شکایت از سوی اقوام کریستین امانپور که در ایران و ساکن تهران هستند صورت پذیرفته و مربوط به یادداشت سه سال پیش این تاریخدان است.شهبازی به تاریخ 28 دی 1384 در سایت شخصی خود در یادداشتی با نام «این کریستین امانپور کیست؟» نسبت به جنجال آفرینی خبرنگار ایرانی - آمریکایی واکنش نشان داده و او را برآمده از یک خانواده بهایی سروستانی خوانده بود.این پژوهشگر تاریخ معاصر در یادداشت جدید خود یادآور شده است: روشن است که منظور من از «خانواده امانپور» خانواده به معنای گسترده آن نبود که هر خویشاوندی را شامل شود و چنین شکایتی را برانگیزد. در سروستان یا آباده یا نی ریز فارس، و در بسیاری مناطق متراکم بهایی نشین دیگر بسیاری خانواده ها هستند که بخشی بهایی اند و بخشی مسلمان. به علاوه، من مطلع نبودم که خانم کریستین امانپور اقوام پدری فراوانی دارد که در تهران زندگی می کنند. بنابراین، تعمدی برای ایراد تهمت «بهایی گری» به خویشان خانم امانپور، که اصولاً آنها را نمی شناسم و نامی از آنها نیز نبرده ام، وجود نداشت.

آغاز مشورتهای انتخاباتی ولایتی 

فردا- به تازگی علی اکبر ولایتی بحث نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را مورد مشورت نزدیکان و معتمدین خود قرار داده است.

ژنرال پترائوس: ایران و آمریکا منافع مشترک دارند 

فردا- شبکه بلومبرگ گزارش داد: ژنرال دیوید پترائو س، فرمانده سابق آمریکا در عراق و فرمانده نیروی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه گفت: واشنگتن و تهران منافع مشترکی در افغانستان دارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات