صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۰۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۷۰۳۷۴

اخبار ویژه روزنامه های بیست ودوم دی 87


 کیهان

آمریکا بر سر کوتوله ها شرط بندى کرده (خبر ویژه)

مدیر برنامه خاورمیانه در موسسه آمریکایی کارنگی می گوید: ایران در وضعیتی کاملاً خوب و قدرتمند در خاورمیانه قرار دارد و  ما باید با آن کنار بیاییم.

والنتینا پاسکوالی در گفت وگو با «واشنگتن پریزم» با اشاره به تحولات منطقه (عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین)، می گوید: کاملاً واضح و روشن است که ایران قوی تر شده است. فقط کافی است به کشورهای دور و بر ایران نگاه بیندازیم. تنها کشور بزرگ حاشیه خلیج(فارس) عربستان می باشد که  هرگز سیاست خارجی کارآمد و یا تجربه جنگ نداشته و پادشاه آن نیز تمایلی به رویارویی ندارد. بقیه کشورهای منطقه نیز کوتوله هستند. مثلاً از بحرین چه کاری بر می آید، جز اینکه امیدوار باشد زیر دست و پا له نشود؟ مصر هم که تا وقتی مبارک بر سر قدرت است، خارج از بازی است. مگر اینکه او از دنیا برود، و در نتیجه این کشور یک بار دیگر قدرتی منطقه ای شود. بنابراین کاملاً آشکار است که این کشور تا آن هنگام، کاملاً خارج از بازی می باشد. بنابراین بله، ایران در وضعیتی کاملاً خوب قرار دارد. من فکر می کنم اگر آمریکا بتواند به رابطه کارآمدی با تهران برسد، این موضوع بسیار به نفع خودش خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به گسترش  جنبش های اسلامی در منطقه و سیاست  دولت آمریکا در مقابله با آنها گفت: آنچه مسلم است این است که به رسمیت شناختن یا نشناختن این گروه ها از سوی دولت بوش، منجر به نابودیشان نشد و آنها از مقبولیت در میان مردم برخوردارند. مورد حماس یک نمونه کامل است. حماس نه به این سبب که یک گروه مسلح است، در انتخابات برنده شد. بله درست است که این گروه هم شاخه سیاسی، و هم نظامی دارد، اما از آن جهت برنده شد، که  مقبولیتش از فتح بیشتر بود.دوم اینکه حماس اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد. بنابراین نگرانی ما از این بابت است، که از نفوذ حماس واهمه داریم.

پاسکوالی درباره یورش اسرائیل به غزه گفت: این عملیات روند صلحی جدی و مهم را  برای مدتی نامشخص به تعویق انداخت و «فتح»  را تضعیف خواهد کرد زیرا این گونه  به نظر خواهد رسید که فتح، به بهای جان ساکنان غزه، با اسرائیل مذاکره می کند.

 حامیان اسرائیل هم بالاخره یک بار انتقاد کردند (خبر ویژه)

سایت اینترنتی وابسته به افراطیون ادوار تحکیم، از اسرائیل صرفاً به خاطر انجام خطاهای استراتژیکی که منجر به گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در میان ملت های منطقه می شود، انتقاد کرد!

ادوار نیوز،  حماس را «گروهی که با نارنجک و عملیات انتحاری شناخته می شد اما در کمال ناباوری در انتخابات به قدرت رسید» معرفی می کند و می نویسد: اسرائیل با فشار و تحکم به حماس، فرصت ایجاد شکاف میان عناصر معتدل و تندرو را از کف داد(!) حال آن که سیاستمداران حماس پس از تکیه بر قدرت، چفیه را کنار نهاده و با کراوات در مجامع رسمی حضور می یافتند. اسرائیل و غرب این را هم ندیدند.

این سایت که توسط عناصری نظیر احمد زیدآبادی اداره می شود،  با اشاره به جنگ در غزه می نویسد: برنده این جنگ چه کسی خواهد بود؟ در همه جای دنیا تظاهرات و راهپیمایی برگزار می شود و تصاویر تکان دهنده ، سخت قلب ها را تحت تاثیر قرار می دهد... جمهوری اسلامی که پس از جنگ 33 روزه حزب الله و اسرائیل صاحب نفوذ بیشتری در منطقه شده است، این بار نیز، پیش از تکیه زدن اوباما بر مسند ریاست جمهوری، قدرت نمایی جدیدی می کند. جنگ غزه برنده ای ندارد جز جناح تندرو حماس و نیز دولت های حامی آن که در پناه این جنگ و با علم بر معطوف شدن نگاه های جهانیان به نقطه ای دیگر، می توانند اقدامات حساسیت برانگیز خود را به آسودگی به پیش ببرند و نیز به رویاهای خود رنگ واقعیت ببخشند(!)

گفتنی است جریان سیاسی و رسانه ای همسو با ادوار نیوز- نظیر بیانیه افراطیون تحکیم- نوعاً به تبرئه رژیم صهیونیستی در جنایت اخیر و جنایات مشابه می پردازد و انتقاد اخیر هم صرفا از آن رو صورت می گیرد که با توجه به مواضع اصولی و انسانی جمهوری اسلامی، عملا منجر به نفوذ انقلاب اسلامی در قلب ملت های مسلمان منطقه شده است.

 علاقه رئیس دولت اصلاحات به تعلیق (خبر ویژه)

رئیس دولت اصلاحات گفت: آمدن ما ممکن است هزینه مملکت را زیادتر کند.

سیدمحمد خاتمی که در دیدار با گروهی از حامیان انتخاباتی خود از استان گیلان سخن می گفت، اظهار داشت: «معتقدم اگر نمی گذارند کارکرد و یا این قدر کارشکنی ها زیاد باشد که نتوان به ایده آل ها رسید، نباید آمد، بلکه آمدن ما ممکن است هزینه مملکت را زیادتر کند.»

وی با بیان اینکه «این کشور و انقلاب ارزان بدست نیامده که در مقابلش بی مسئولیتی احساس کنیم»، اظهار داشت: «این چه حرفی است که خیال کنیم که اگر کاری از دستمان برمی آید، ما نمی خواهیم به خاطر راحت طلبی یا ملاحظات دیگر آن را انجام دهیم. کسی که این کار را بکند مورد لعنت خدا و مردم خواهد بود.»

وی ادامه داد: «این بدان معنا هم نیست که اگر احساس می کنیم نمی گذارند کار بکنیم و یا ممکن است با آمدن ما کارشکنی های فراوانی صورت گیرد و بار دیگر امید مردم به یأس تبدیل شود حتماً بیاییم و در رأس مسئولیت های رسمی قرار بگیریم؛ بلکه راه های مختلفی برای خدمت به کشور، پیشرفت کشور و جلوگیری کشور از عقب ماندگی وجود دارد در عین حال ممکن است زمینه ای هم فراهم شود که بتوان کار کرد.»

گفتنی است اخیراً کرباسچی دبیر کل کارگزاران از اقدام تأخیرآمیز خاتمی به عنوان شیوه پناه بردن به فال و بلاتکلیف گذاشتن نامزدهای اصلاح طلب یاد نموده و به شدت انتقاد کرده بود.

در همین حال یکی از روزنامه نگاران اصلاح طلب مدعی شد احتمال ورود خاتمی به میدان انتخابات به زیر 50 درصد رسیده است.

اکبر منتجبی که اخبار پشت پرده رایزنی های انتخاباتی را در ضمیمه هفتگی اعتماد ملی منتشر می کند، با بیان اینکه ، بحث شورای حکمیت و نظرسنجی به بن  بست رسیده است، نوشته است: به نظر می رسد کاندیداهای اصلاح طلب خود به صرافت افتاده اند، در گعده های دوستانه یا جلسات اینچنینی به نتیجه برسند که چه کسی نامزد نهایی اصلاح طلبان باشد.

وی اضافه کرده است که برخی بر این باور هستند احتمال ورود خاتمی به میدان انتخابات به زیر 50 درصد رسیده است.

مشک آن است که عطار بگوید! (خبر ویژه)

سایت حامیان عبدالله نوری اصرار دارند از وی چهره ای آمریکایی و مورد حمایت آمریکا ترسیم کنند. «خرداد» در این زمینه با ذوق زدگی فراوان اظهارات ستایش آمیز محسن سازگارا عنصر پشت پرده نشریات زنجیره ای را که هم اینک رسماً در استخدام دستگاه جاسوسی سیا و همچنین صدای آمریکا در آمده، بازتاب داد و از قول وی در ستایش از عبدالله نوری نوشت: اظهارات اخیر عبدالله نوری مبنی بر  مخالفت با ولایت مطلقه فقیه بسیار قابل توجه و درخور تحسین است. آقای نوری با صراحت اعلام کرده که در زمان بازنگری  قانون اساسی نیز به آن رأی منفی داده است.

«خرداد»- که تداعی کننده روزنامه زنجیره ای توقیف شده خرداد هم می باشد- آنگاه با آب و تاب به توصیف همکاری سازگارا در کنار علیرضا نوری زاده-  جاسوس بدنام سیا و موساد- با صدای آمریکا پرداخت.

 عبور از خاتمى این بار با میرحسین موسوى (خبر ویژه)

عبور حامیان نامزدی میرحسین موسوی از خاتمی در پوشش شعار «دولت وحدت ملی» جدی تر شد. در این زمینه سایت «کلمه» که از نامزدی موسوی حمایت می کند، با اشاره به جدی شدن زمزمه نامزدی وی، میرحسین را مظروف ظرف دولت وحدت ملی معرفی کرد. «کلمه» در عین حال تصریح کرد «پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی در حد تئوری و نظریه باقی ماند».

صرف نظر از اما و اگرهای جریان های گوناگون سیاسی درباره میرحسین موسوی، آنچه در تحلیل سایت حامیان میرحسین قطعی به نظر می رسد، عبور آنها از خاتمی در پوشش شعار دولت وحدت ملی است.

در همین حال سایت «تغییر» که توسط گردانندگان نشریه توقیف شده شهروند امروز (به سردبیری محمد قوچانی) مدیریت می شود و هم اکنون ضمیمه ارگان مطبوعاتی حزب اعتماد ملی را منتشر می کنند، طی گزارشی نوشت: «کاندیداتوری میرحسین موسوی جدی تر شد. این در حالی است که از یک سو سیدمحمد خاتمی برای حضور در انتخابات دچار تردیدهای جدی شده است و از دیگرسو برخی از سران جبهه مشارکت پیام هایی را برای میرحسین ارسال و از او خواسته اند که نظر قطعی خود را اعلام کند. سیدمحمد خاتمی قرار بود تا پایان هفته پیش نظر نهایی خود را برای حضور در انتخابات بیان کند اما از قرار معلوم نتوانسته بر تردیدهای خود غلبه کند... از دیگر سو برخی سران مشارکت به میرحسین پیام داده اند که او می تواند وارد انتخابات شود و مورد حمایت این جریان سیاسی قرار گیرد.»

گفتنی است گردانندگان شهروند امروز هنگامی که در روزنامه شرق فعالیت می کردند، موسوی را فردی تاریخ گذشته که در عین حال می تواند در سکوت خلسه آور او به آرامش رسید و فرصتی برای تداوم اصلاحات یافت معرفی کرده بودند و به نظر می رسد ابراز تمایل اخیرشان، بیش از آن که از حب میرحسین موسوی باشد، از نارضایتی شان نسبت به خاتمی ریشه می گیرد.

قوچانی در شهروند امروز، نامزدشدن خاتمی را به پریدن اصلاح طلبان از آسمانخراش که به شکسته شدن دست و پای آنها خواهد انجامید، تشبیه کرده بود.

 گور باباى افکار عمومى آلمان اسرائیل را بچسب! (خبر ویژه)

وزیر خارجه سابق آلمان با ستایش از موضع صدراعظم این کشور در حمایت از نسل کشی رژیم صهیونیستی، این موضع را بنیاد فکری حکومت آلمان دانست.

یوشکا فیشر در گفت وگو با روزنامه دی سایت ضمن متهم کردن حماس و تبرئه رژیم صهیونیستی گفت: لازم است از موضع دولت آلمان حمایت کنم. ماورای هرگونه جانبداری، با اسرائیل همبستگی کامل داریم و این بخشی از بنیاد فکری حکومت ما از زمان تاسیس جمهوری فدرال آلمان ]پس از سقوط هیتلر در جنگ جهانی دوم[ است. موضع روشن ما نسبت به اسرائیل، بنابر تاریخ ما، شرط بازماندن درها بر روی ما هم در اورشلیم و هم در رام الله است.

فیشر در پاسخ به این سؤال که «اکثریت افکار عمومی در آلمان جانب فلسطین را می گیرند. دولت چگونه باید با این موضوع برخورد کند؟» گفت: این برخورد یکی از وظایف بنیادین دولت است که باید از صدراعظم، خانم مرکل بپرسید. من اما این را می دانم که اعلام «همبستگی با اسرائیل» یک موضع دشوار است.  تصویر کردن اسرائیلی ها به عنوان جنایتکار و فلسطینی ها به عنوان قربانی، یک درک غلط از درگیری خاورمیانه است. اگر سیاست آلمان چنین درک کژی را دنبال کند و به عنوان کمیته همدردی با فلسطین وارد عمل شود، قطعا وارد یک دام شده است و من به دولت آلمان توصیه می کنم با این موضع مخالفت و در برابرش مقاومت کند. درست است که باید دید مردم چه می گویند. ولی یک دولت بر سر کار نمی آید تا همان چیزی را تکرار کند که مردم می گویند. این برخلاف هنر حکومت است.

گفتنی است با وجود گذشت بیش از 60سال از پایان جنگ جهانی دوم، دولت آلمان به خاطر عملکرد جنایتکارانه آلمان نازی و تبلیغات وسیع صهیونیست ها، برخوردی انفعالی و نوکرمآبانه نسبت به رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی دارد.

 جمهوری

جهت اطلاع 

*** درباره نظریه دولت وحدت ملی توضیح داد. وی گفت : هشت ماه پیش من این بحث دولت وحدت ملی را مطرح کردم . دو طرف متوجه نشدند چه می گویم . اصلاح طلبان با یک تفسیر آن را کنار گذاشتند بخشی از اصولگرایان نیز تفسیر دیگری کردند و آن را کنار گذاشتند. من گفتم نیروهای معتدل دو طرف جمع بشوند و یک نفر را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند که اولا مقبول رهبری باشد و ثانیا جریان های سیاسی او را تحمل کنند. به عبارت دیگر یک اصولگرای معتدل رئیس جمهور شود که هم مقام معظم رهبری او را قبول داشته باشد و هم برای جریان های دیگر قابل تحمل باشد. این فرد می تواند کشور را اداره و جمع کند اینها فکر کردند که من می خواهم برای حضور یک نفر دیگر در انتخابات ریاست جمهوری زمینه سازی کنم . من دیدم خودم که تصمیم ندارم وارد انتخاب شوم در حزب و گروهی هم نیستم که بخواهم فردی را حمایت کنم پس باید برای چه دست و پا بزنم و به این و آن بگویم که منظورم این نبود. مدتی که گذشت دیدند خیلی طرح خوبی است . برخی از اصلاح طلبان گفتند خب حالا چرا ما این ایده خوب را مصادره نکنیم آنها حمایت کردند. حمایت آنها باعث شد طرح رنگ سیاسی به خود بگیرد. نتیجه آن شد که آن طرف مقابل موضع گرفت . این وسط هم ما ماندیم و تیرهایی که از دو طرف می آید.

***فرح پهلوی آخرین همسر محمدرضا شاه معدوم نقش اول فیلمی به کارگردانی یک زن کمونیست را برعهده گرفته است . روزنامه انگلیسی ایندیپندنت و خبرگزاری بی بی سی اعلام کردند فرح پهلوی در فیلم مستند یک کارگردان کمونیست به عنوان نقش اول بازی کرده است . « جفری مک ناب » نویسنده روزنامه ایندیپندنت در گزارشی که پیرامون همین موضوع منتشر کرده نوشته است : « فرح پهلوی ممکن است به شکلی دور از انتظار یکی از ستارگان فستیوال فیلم ساندنس باشد که در ماه ژانویه در آمریکا برگزار می شود » . وی روزگاری بازیگر صحنه سیاسی در ایران بود و حالا بازیگر فیلم های آمریکائی . یعنی او همیشه مردم را فیلم می کند!

***سرکرده گروهک تروریستی حیات آزاد کردستان موسوم به پژاک در تبیین مواضع این گروهک در سال جدید میلادی از اهداف اعلام شده قبلی عقب نشینی کرد و گفت : هیچ یک از احزاب کردی در ایران عراق ترکیه و سوریه به فکر تجزیه طلبی و جدا شدن از حکومت مرکزی نبوده و نیستند. وی در برنامه زنده شبکه ماهواره ای گروهک ضد انقلاب پژاک درحالی که لحن کلامش در این برنامه نسبت به گذشته بسیار آرامتر شده بود اعتراف کرد که توان مقابله و رودررویی با حکومتهای مرکزی در چهار کشور یاد شده وجود ندارد.

***جمعی از عزاداران حسینی در ابرکوه به جای قمه زدن به پایگاه های انتقال خون مراجعه کرده و خون دادند. حجت الاسلام غفوری امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه از عزاداران و هیاتها و دست اندرکاران هیاتهای عزاداری شهرستان ابرکوه بخاطر برپائی مراسم باشکوه عزاداری سیدالشهدا(ع ) و اینکه امسال هم مثل سال گذشته از قمه زدن در این مراسم خودداری نمودند تقدیر و تشکر کرد. در برخی از هیاتهای عزاداری شهرستان ابرکوه در عاشورای حسینی سابقا بعضی از افراد بعنوان عزاداری قمه می زدند که امسال بخاطر سواستفاده دشمنان اسلام و فتاوای مراجع عظام تقلید مبنی بر اعراض از قمه زنی این کار منع شد و از انجام آن خودداری نموده و مردم با حضور در پایگاه های انتقال خون سیار سازمان انتقال خون یزد که با همکاری هلال احمر ابرکوه در این شهر مستقر بودند 400 واحد خون خود را طی تاسوعا و عاشورا اهدا کردند.

ایران

چه خبر؟ 

 هراس سران تل آویو از جنگ زمینى

خبر اول این که ۴۰درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجى روز یکشنبه «ایران» معتقدند هراس از تکرار تجربه جنگ ۳۳ روزه سران تل آویو را پیش از شروع جنگ زمینى دچار تردید کرده بود.

۳۰ درصد از مخاطبان مى گویند حمله زمینى به عنوان آخرین فاز عملیات در دستور کار ارتش صهیونیستى و پس از نابودى زیرساخت هاى غزه آغاز خواهد شد.

۱۸/۸۲ درصد خوانندگان هم بر این باورند که نگرانى نسبت به فرسایشى شدن جنگ و افزایش تلفات انسانى عامل تردید ارتش صهیونیستى است. 18۱۱/ درصد افراد نیز نگرانى رژیم صهیونیستى از بروز قیام جمعیت میلیونى غزه و بروز انتفاضه سوم در کرانه باخترى و بیت المقدس را عامل امتناع رژیم اشغالگر قدس از ورود به جنگ زمینى دانسته اند.

اقدام کور یک تروریست علیه عزاداران حسینى در تربت جام

خبر دیگر این کهیک مزدور بیگانه با اقدام کور تروریستى به جمعى از عزاداران حسینى در شهرستان تربت جام حمله کرد و موجب شهادت یکى از هموطنان شد.

این تروریست در مراسم شام غریبان به سوى عزاداران حسینى در تربت جام یک شىء انفجارى پرتاب کرده و بلافاصله از صحنه گریخته است. در این حادثه یک نفر از هموطنان عزادار به شهادت رسیده و عده اى نیز مجروح شدند که حال ۴ نفراز این افراد نسبتاً وخیم گزارش شده است. نیروهاى امنیتى و انتظامى استان چند ساعت پس از این اقدام تروریستى چند مظنون را دستگیر نمودند که نتیجه اعترافات آنها تاکنون وابستگى عاملان این جنایت به عوامل بیگانه را اثبات مى کند.

وال استریت ژورنال: مردم احمدى نژاد را رئیس جمهور آینده مى دانند

شنیدیم که یک روزنامه امریکایى از تداوم محبوبیت رئیس جمهور ایران در میان اقشار مردم با وجود تداوم برخى مشکلات اقتصادى در کشورمان خبر داده است.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشى نوشته: با وجود رشد نسبى تورم مردم ایران همچنان احمدى نژاد را به عنوان چهره اى مناسب براى دوره بعدى انتخابات ریاست جمهورى تلقى مى کنند. وال استریت در ادامه خاطر نشان کرده: در حال حاضر، افکار عمومى ایران متمرکز بر تحرکات اسرائیل در نوار غزه است و با توجه به افزایش روحیه مبارزه طلبى در میان مردم، فردى مبارز چون احمدى نژاد از مقبولیت بیشترى در صحنه ریاست جمهورى برخوردار خواهد بود.

روایت واقع بینانه تایم از پیروزى استراتژیک حماس

با خبر شدیم کهیک نشریه امریکایى مى نویسد: «یورش نیروهاى اسرائیلى به غزه، باراک اوباما را غافلگیر کرد؛ چرا که او هیچ گاه تصور نمى کرد تا پیش از در اختیار گرفتن امور کاخ سفید با چنین چالشى روبه رو شود و اسرائیل چنین اقدامى بى سابقه را صورت دهد.»

این هفته نامه مى نویسد: «مطمئناً حملات اسرائیل، راه به جایى نخواهد برد و اگر اسرائیل نیروهاى زمینى بیشترى به سوى غزه اعزام کند، تلفات آنها در کنار اعتراضات جهانى به شدت افزایش خواهد یافت. حتى اعرابى که اکنون از درگیرى اسرائیل و حماس و حمله به مقاومت فلسطینى شادمان هستند، به لحاظ دیپلماتیک مجبور خواهند شد تا از موضع فعلى خویش، عقب نشینى نمایند.» تایم با اشاره به جنایات در حال وقوع در غزه مى نویسد: «تمامى برنامه هاى استراتژیک باراک اوباما با این حمله به هم خورده است، چرا که اوباما و مشاوران وى همیشه بر این باور بودند که ایران مهم ترین هدف اسرائیل در روزهاى ریاست جمهورى وى باشد اما چنین نشد.

کانوته گل خود را به مردم فلسطین هدیه کرد

دست آخر این که در مسابقات جام حذفى اسپانیا و در دیدار حساسى که چهارشنبه شب بین تیم هاى سویا و دیپورتیولاکرونیا انجام شد یکى از بزرگ ترین واکنش هاى ورزشى علیه رژیم صهیونیستى به دلیل حملات ددمنشانه به غزه صورت گرفت.

فردریک کانوته، بازیکن سویا که در دقیقه ۴۰ با به ثمر رساندن یک گل مقدمات پیروزى تیم سویا برابر لاکرونیا را رقم زد پس از به ثمر رساندن گل خود به سوى هواداران حاضر در ورزشگاه رفته و با به سر کشیدن پیراهنش، شعار قلسطین را به چهار زبان انگلیسى، اسپانیایى، چینى و عربى به تماشاگران حاضر در ورزشگاه و دوربین هاى تلویزیونى نشان داد.

این بازیکن مسلمان از جمله مهره هاى کلیدى حاضر در اسپانیاست که همواره علاقه زیادى به اسلام از خود نشان داده، به طورى که سال گذشته هنگامى که مهلت مسلمانان ساکن در سویا براى پرداخت اجاره یک مسجد در این شهر اسپانیایى به پایان رسیده بود ساختمان آن مسجد را براى مسلمانان خریدارى کرد تا در این مکان به عبادت بپردازند.

 

 

قدس

رسوایی جنسی خاخام صهیونیستی 

شیعه آنلاین- از جنجالی ترین اخبار در عرصه داخلی رژیم صهیونیستی، خبر رسوایی جنسی یکی از سرشناس ترین خاخامهای رژیم صهیونیستی است.نکته قابل توجه این است که این خاخام از سوی یکی از خاخامهای دیگر که رقیب اصلی وی به شمار می رفته، به دام افتاد.خاخام رقیب برای رسوا کردن دوست خود و حذف وی از عرصه، به فرستادن یک دختر فاحشه برای تحریک وی و برقراری رابطه جنسی نامشروع اقدام کرد و در هنگام انجام عمل، از وی فیلمبرداری کرد.رادیو صهیونیستی اعلام کرد که خاخام «یسرائیل رند» به ارسال فاحشه ای برای خاخام «نفتالی هیرشطیک»، رئیس کنیسه بزرگ بیت المقدس اقدام ورزید. هدف از این اقدام، براندازی «هیرشطیک» و جانشینی به جای وی بوده است.

وام 800 میلیونی برادر آقای نماینده! 

تابناک- برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که برادر یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس هشتم، وامی 800 میلیون تومانی دریافت کرده است.بنا بر این گزارش، ماجرای گرفتن این وام که در شعبه یک بانک خصوصی در غرب کشور بوده است، از آنجایی جالب توجه است که دانسته شود این وام با دخالت آقای نماینده و رایزنی ویژه با مدیران این بانک خصوصی دریافت شده است.

 شرط خاتمی برای احساس تکلیف انتخاباتی! 

تریبون- یکی از نزدیکان محمد خاتمی گفت: به احتمال فراوان خاتمی تا پایان دی ماه نظر قطعی خود را اعلام می کند.وی همچنین گفت: آقای خاتمی هنوز در حال بررسی است.وی افزود: من احتمال زیاد می دهم اگر احمدی نژاد بیاید، آقای خاتمی هم خواهد آمد، زیرا آقای خاتمی به تازگی گفته است که اگر احساس کند قرار باشد احمدی نژاد، رئیس جمهور شود، حتماً در انتخابات شرکت می کند.

 نشست نمایندگان داوطلب سفر به غزه با لاریجانی

ایسنا- محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که تا به حال 231 نفر از نمایندگان برای سفر به غزه ثبت نام کرده اند، افزود: بر اساس گفتگویی که با لاریجانی داشتیم، رئیس مجلس معتقد بود که وضعیت غزه آشفته است و شاید اجازه  سفر به آنجا را ندهند، بنابراین پیشنهاد دادیم تعدادی از نمایندگان و برای نمونه 5 نفر به این منطقه سفر کنند.

 خبرنگار «العالم» را آزاد کنید 

ایسنا- انجمن روزنامه نگاران مسلمان در نامه ای به «ژان فرانسوا ژولیارد»، دبیرکل سازمان خبرنگاران بدون مرز خواستار آزادی «خضر شاهین»، خبرنگار اسیر شبکه «العالم» در فلسطین اشغالی شد.

 ابوطالب: راست سنتی عبور از احمدی نژاد را کلید زد 

ایلنا- سعید ابوطالب با اشاره به انتقادات برخی از اصولگرایان از عملکرد دولت نهم گفت:  به نظر می  رسد جریان راست سنتی مدتی است که عبور از احمدی  نژاد را کلید زده است.

وی در خصوص دلیل این موضوع توضیح داد: احمدی  نژاد با همه انتقادها، حاضر نشد در انتخابات ریاست جمهوری به سهم  خواهی جریانهای راست سنتی توجه کند.

 دیدار کروبی با نوری و کرباسچی 

ایسنا- عبدا... نوری و غلامحسین کرباسچی با حجة الاسلام و المسلمین مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی دیدار کردند.در این دیدار که به صورت ماهانه برگزار می شود، درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تبادل نظر شد.

 حامی احمدی نژاد: خاتمی، جاذب محض است 

ایلنا- حمید رسایی، عضو فراکسیون اصولگرایان با تأکید بر این که شخصیت خاتمی، جاذب محض است و دافعه خیلی کمی دارد، ادامه داد:   خاتمی از برخی اتفاقاتی که از سوی جریان دوم خرداد در زمان ریاست جمهوری  اش می  افتاد، راضی نبود و شخصا! به آن اتفاقات انتقاد می  کرد، اما قدرت دفع آنها را نداشت.

احتمال نامزدی خاتمی به زیر 50 درصد رسیده است 

فردا- یکی از روزنامه نگاران اصلاح طلب مدعی شده که احتمال ورود خاتمی به میدان انتخابات به زیر 50 درصد رسیده است.

اکبر منتجبی که اخبار پشت پرده رایزنیهای انتخاباتی را منتشر می کند، از دیدارهای جداگانه سید محمد خاتمی و مهدی کروبی با عبدا... نوری خبر داده است.بر اساس این گزارش، عبدا... نوری در این دیدار به خاتمی توصیه هایی داشته و به او گفته است که اگر در انتخابات پیروز شد، باید به نکاتی مهم توجه داشته باشد؛ از جمله بداند که مشکلات هر چه باشد، با مقاومت و برنامه ریزی حل می شود.

 HP؛ با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن! 

شهاب نیوز- شرکت آمریکایی HP که اسکنرها و پرینترهای آن بخش بزرگی از بازار ایران را به تصرف خود درآورده، اعلام کرد که جلوی فروش محصولات خود در ایران را می گیرد.شرکت HP در بیانیه ای که روز جمعه خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرد، اذعان کرده است که با وجود تحریمهای دولت آمریکا، از فروش محصولات خود در ایران آگاه بوده است.

    مطبوعات، مرخصی استعلاجی نیاز دارند! 

فردا- جوانفکر، مشاور رئیس جمهور در تازه ترین نوشته خود از تعطیلی مطبوعات در ایام اخیر انتقاد کرد و آنها را مستحق مرخصی استعلاجی دانست.

 اسرائیل، امارات را هم مطلع کرده بود 

فارس- پایگاه خبری الجوار فاش کرد: افزون بر مصر و عربستان سعودی، امارات عربی نیز از حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه مطلع شده بود.

 «پدیده ایران» هم می آید 

فردا- یکی از وزیران کنونی دولت بر تحرکاتش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دهم افزوده است.محمد جهرمی، وزیر کار همزمان با راه اندازی غیر رسمی ستاد انتخاباتی اش، سایت ستاد مردمی حمایت از حضور سید محمد جهرمی در انتخابات ریاست جمهوری دهم را راه اندازی کرده است.این سایت «پدیده ایران» نام دارد و به کنایه، جهرمی را شایسته این نام می داند.

 ناطق نوری: حزبی « پنجولی» نمی خواهیم 

فردا- علی اکبر ناطق  نوری با بیان این که احزاب قاعده بازی را بلد نیستند، هر دو جناح سیاسی را تنگ نظر دانسته است.رئیس مجلس پنجم از قصد خود برای تأسیس حزبی در شش سال پیش خبر داده و در این باره گفته است: زمانی در دیدار یکی از بزرگان عرض کردم، می خواهم حزبی تأسیس کنم که حزب «پنجولی» نباشد.

وی در توضیح حزب پنجولی افزوده است: یعنی وقتی حزبم می گوید من خط امام و رهبری هستم، به طرف مقابلش نگوید که تو ضد خط امام و رهبری هستی. یعنی به طرف مقابلش اتهام «ضد» بودن نزند. نمی خواهم حزبی باشد که به طرف مقابل «پنجه» بکشد. اگر می گوید من حزب اللهی هستم، نگوید تو ضد  حزب ا... هستی.

 علی مطهری با تأکید بر نامزدی ولایتی: رئیس جمهور باید ظرفیت مقام را داشته باشد 

فردا- علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس، تأکید صرف بر روی احمدی نژاد و بررسی نکردن سایر گزینه های اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری را یک تحمیل دانست و گفت: ما وظیفه شرعی داریم که کاندیداها را ارزیابی کنیم. حتی برای ثبت در تاریخ هم که شده باید نقاط ضعف دولت کنونی را بگوییم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: گناه یک دولت ممکن است این باشد که مانع جایگزینی دولت صالح تر شود. یعنی این دولت دولت خوبی است، اما ممکن است مانع بر سر کارآمدن یک دولت صالح تر شود که این ظلم است. ما آقای احمدی نژاد را دوست داریم، اما مردم، نظام و اسلام را بیشتر دوست داریم.

مطهری که با ضمیمه هفتگی «اعتماد ملی» گفتگو کرده است، در ارجحیت داشتن ولایتی به احمدی نژاد گفت: ولایتی از پختگی برخورداراست.

وی افزود: کسی که رئیس جمهور می شود، باید ظرفیت پست و مقام را داشته باشد. ظرفیت ریاست جمهوری در ایشان(ولایتی) هست.

 تلاش پزشک ایرانی برای ساخت بیمارستان صحرایی در غزه 

فارس- پروفسور نجابت از پزشکان معروف ایرانی در آلمان اعلام آمادگی کرد تا نسبت به ساخت بیمارستان صحرایی در غزه برای مداوای مجروحان فلسطینی و اعزام تیم پزشکی شامل جراحان زبردست اقدام کند.

 این زن، دست مردان را در جنایت بسته است 

فارس- روزنامه اسپانیایی ال پائیس با انتشار مقاله ای تحت عنوان «درنده خویی وزیر خارجه اسرائیل» نوشت: لیونی نشان می دهد که برخی زنان می توانند دست مردان را در جنایت از پشت ببندند.

«تزیپی لیونی» پیش از ورود به عرصه سیاست، از جاسوسان موساد در برخی کشورهای اروپایی بوده است.

نیاز فوری جهان عرب به لنگه کفش الزیدی! 

فارس- روزنامه السیاسه کویت در مقاله ای، فاجعه غزه را لکه ننگی بر پیشانی امت عرب خواند و نوشت: جهان عرب به لنگه کفش «منتظر الزیدی» نیاز دارد تا شاید چند ساعتی از خواب زمستانی بیدار شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات