بنـیـان دولت ایـالات مـتـحـده آمـریـکـا بـر تبعیـض نـژادى سازمان یافته است .مـهـاجـران اروپایى از ابتدا با کشتن بـومیان ساکـن در قاره آمریکا سنگ بناى تمدن آمریکا را بنیاد گذاشتـه و سپس با انتخاب نظام برده دارى تمدن خـود را با اسـتـثـمـار بـردگان سـیـاه پـوست بـه تـکـامـل رساندند . مهاجـران اروپایى بـراى توسعه کشـاورزى احـتـیـاج بـه کــارگـر ارزان قـیـمـت داشـتــنــد . سرخ پوستان بومى به دلیل سرکشى و ستیزه جویى با غاصبان اروپایى کمتر تن به بردگى یا استثمار مى دادند؛ لذا تجارت بردگان آفریقایى از همان اوایل قرن دهم تا نیمه دوم قرن سیزدهم به صورت رسمى و قـانـونى رونق گـرفت .تاجـران بـرده با کشتى هاى مخصـوص حمل بـرده ، به سواحل آفریقایى مـى رفتند و با شکار سیاهان یـا خـریـد اسیران جنگى ـ که به حکم قـوانین بـومى آفریقا برده قبیله غالب بودند ـ از رؤساى قبایل ، آنهـا را از اقیانوس اطلس به آمریکا منتقل مى نمودند . تاجران برده ، سیاهـان را در بدترین شرایط با زنجیر داخل قفسه هایى مـانـنـد کـتـاب جـاى مى دادند و از ترس شورش آنها را جدا از یکدیگر نگـه مـى داشـتـنـد .وضعـیـت بـد هـوا و غـذا و بهداشت موجب مى شـد وقتى کشتى به مقصـد مى رسید از هـر صد برده اى که اسیر مى شـدنـد در حدود 25 نفر آنها در آفریقا یا در راه سفر جان مى سپردند .خریـداران آنها را با علامتى آهنیـن که در آتش گداخته بـودن به نشانه مالکیـت داغ مـى نـهـادنـد .بــردگـان سـیـاه وقـتـى بـه مــزارع آمریکایـى هـا مـى رسیدنـد، هلاکتشـان شـدت مى یافت ؛ لذا دو سال بعد یک سوم بردگان تازه وارد مى مردند .
انقلاب صنعتى موجب پیشرفت بزرگى در منسـوجات و کشت پنبـه خـصـوصـاً در ایالات جنوب آمریکا شد . کشتزارهاى پنبه به سـرعت احتیاج بیشترى به کـارگر پـیـدا کـرد و به همیـن جـهـت بـردگان بیشتـرى از آفریقا به آمریکا منتقـل مى شـد .در سـال 1169 ش در ایالات متـحـده 697000 بـرده بود و در سـال 1240 ش .تعداد آنـهـا بـه 4.000.000 نفر افزایش یافت .تا پایان قـرن سـیــزدهـم آمــارنـشـان مـى دهــد کــه حــداقــل 14.000.000 آفریقایى از این طریق به عنوان برده فروخته شدند . آمریکایى ها براى برده هاى سیاه هیچ حقوق انسانى قایل نبـودند؛ حتى به آنها اجـازه ازدواج نمى دادند؛ چون خرج نگه دارى اطفال از هزینه وارد کردن برده از آفریقا بیشتر بود ! مـجـازات شورش در بـرابر اربـاب بـسـیـار سخت و خشونت آمیز بود .به عنوان نمونه :از پنج برده اى که در سال 1107ش . متهم به تـوطئه علیه اربابان خـود شدند دو نفـر را زنده در آتش افـکـنـدنـد، یـکـى را به دار آویختند و دیگرى را در رودخانه انداختند و نفر پنجم را به سواحل اسپانیا تبعید نمودند . بردگان سیاه حاضـر بـودند تن به هر کـارى بدهند؛ ولى فکر فرار را از سرشان بیرون کنند؛ زیرا اگر بـرده اى فـرار مى کـرد، دست هایـش را مى بریدند، سپس باقیمانده دست مجروح را در قیـر جـوشان فرو مـى بـردند آنـگـاه وى را بـر دار مى آویختند . لـیـنـچ کـردن یـکـى از روش هـاى کـشـتـار سیاه پوستان در سده هاى گذشته آمریکا بود .در سده گذشته هزاران سیاه پوست طبق این قانون وحشیانه به قتل رسیدند .قانون لینچ در ایالات متحده آمریـکـا روشى بود که عده اى از مـردم ، فردى را دستگیر مى کردند و خودشان در همان خیابان محاکمه و اعدام مى کردند ... رفتار نهادینه شده آمریکایى ها با نـژاد سیاه هنوز خبر از آن مى دهد که تا یک قرن و نیم بعداز اعلامیـه آزادى بردگان ، رفتار با سیاهان تغیـیـر نکرده است .