صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۷۱۲۰

زیردریایى اتمى امریکا مجبور به ترک خلیج فارس شد


فارس: زیردریایى آلوده امریکا که منشا ورود مواد رادیواکتیو و شیمیایى به خلیج فارس شده بود با اعتراضات صورت گرفته مجبور به ترک منطقه شد. زیردریایى اتمى «نیوپورت نیوز» از زیر مجموعه هاى ناو هواپیمابر آیزنهاور بود که در ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه ۱۸ دى ماه به علت سهل انگارى و غفلت کارکنان و فرماندهان این شناور با سوپر تانکر ژاپنى با نام موگامیگاوا در شرق تنگه هرمز برخورد کرد و بر اثر این برخورد خسارات فراوانى به این زیردریایى وارد شد و در نهایت نیز فرمانده آن به نام ناخدا متى وینگار از سمت خود برکنار گردید. «نیوپورت نیوز» پس از این برخورد شبانه به منظور تعمیرات اساسى به بندرى در بحرین انتقال یافت که به علت خسارات وارده به زیردریایى یاد شده مواد شیمیایى و رادیواکتیو از محل این تعمیرات به خلیج فارس سرازیر مى شد. در نهایت با اعتراضات صورت گرفته و ترس امریکا از عواقب این موضوع زیردریایى اتمى نیوپورت نیوز براى تعمیرات اساسى از منطقه خلیج فارس خارج شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات