صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۳  ، 
کد خبر : ۷۴۴۹۰
برخلاف ادعای «واشنگتن تایمز»:

دیدار ایران و آمریکا غیردولتی و کارشناسی بود


 بصیرت: یک منبع خبری وابسته به وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص دیدار مقامهای آن کشور با مقامهای ایرانی اعلام کرد که این دیدار با شخصیتها و متخصصان غیردولتی ایالات متحده بوده است.
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری مهر، سایت اینترنتی جزپبت جخگ وابسته به «فارین پالیسی» در مطلبی در این باره می نویسد: مقامهای ایرانی ماه هاست با متخصصان منع تکثیر سلاحهای هسته ای غیردولتی آمریکا نشست داشته اند.
این سایت اینترنتی ادعا کرده است که در تیم ایران افرادی مانند علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی حضور داشته است که با متخصصان آمریکایی همچون «ویلیام پری»، وزیر دفاع اسبق آمریکا گفتگو کرده اند.
این منبع اعلام کرد که این نشست در بهار سال گذشته و در شهرهای اروپایی صورت گرفته و یک گروه مخالف تسلیحات هسته ای و برنده صلح نوبل موسوم به «پاگ وش» میزبانی و مدیریت این نشستها را بر عهده داشته است.«پاتریک کلاوسن»، تحلیلگر مؤسسه «واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک»، سلطانیه را یک تکنوکرات توصیف و بر این باور است که حضور وی در نشست و گفتگوها مهم بوده است.
منابع خبری همچنین گزارش می دهند که «رابرت جی آینهورن»، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا و مشاور «هیلاری کلینتون» در امر منع تکثیر تسلیحات هسته ای در دوران انتخابات درون حزبی نیز در این نشست حضور داشته، اما این گفته در حالی است که خود وی حضور خود را در این نشست تکذیب کرده است.
یک منبع دیگر همچنین گفته است که «پائولو کوتا راماسینو»، دبیرکل «پاگ وش» که چهار نشست را در سال گذشته از جمله یکی در ماه اوت در لاهه و یک نشست دوروزه در ماه دسامبر و دیگری در وین را ترتیب داده بود، پیشگام و رهبری این گفتگوها را بر عهده داشته است.
 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات