صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۷  ، 
کد خبر : ۷۵۰۷

بازداشت مهندس ایرانى در آمریکا


 یک مهندس ایرانى که در بزرگترین نیروگاه هسته اى آمریکا کار مى کرده، به بردن کدهاى نرم افزارى به ایران و استفاده از آنها براى دریافت اطلاعات اتاق هاى کنترل و راکتورهاى این نیروگاه متهم شده است. اف.بى.آى گزارش داده هیچ نشانه اى از این که این کارمند نیروگاه، ارتباطات تروریستى داشته باشد، وجود ندارد. محمود. ع که در راکتور سه گانه نیروگاه پالوورد در غرب فونیکس کار مى کرده در تاریخ ۹ آوریل در فرودگاه بین المللى لس آنجلس در حالى که از ایران آمده بود، دستگیر شده است. به گفته وکیل وى و عضو اداره مدافعین فدرال این فرد ۴۹ ساله انجام هرگونه اقدام خلافى را رد کرده. وى به یک فقره نقض تحریم تجارى که آمریکایى ها را از صدور کالا و خدمات به ایران منع مى کند، متهم شده است. البته اف.بى.آى گفته: هیچ مدرکى که نشان دهد دسترسى به این نرم افزار با دولت ایران مرتبط است، وجود ندارد. مقام هاى شرکت آریزونا پابلیک سرویس گفته اند: این نرم افزار خطر امنیتى ندارد؛ زیرا کنترل هیچ یک از سیستم هاى عملیاتى نیروگاه را شامل نمى شود. با این وجود و در پى اتهام هاى وارده به این تبعه ایرانى، یک قاضى فدرال در فونیکس وى را از آزادى به قید ضمانت محروم کرده و مدعى شده: او بیشتر با ایران ارتباط دارد تا آمریکا و ممکن است به راحتى فرار کند نیروگاه پالوورد در ۵۰ مایلى غرب فونیکس واقع است و برق ۴ میلیون مصرف کننده را در آریزونا، نیومکزیکو، تگزاس و کالیفرنیا تأمین مى کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات