صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۹  ، 
کد خبر : ۷۷۸۰۹

تغییرات در عربستان شامل خاندان حاکم نمی شود


بصیرت: یکی از مخالفان سعودی گفت : تغییرات در کابینه که هر چهار سال صورت می گیرد ظاهری است زیرا شامل وزارتخانه های کلیدی نمی شود و فقط وزیرانی را که وابسته به خاندان حاکم نیستند ، دربر می گیرد. سعد الفقیه شنبه شب در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت : تغییرات اخیر در کابینه عربستان را که شامل تعدادی از وزارت خانه ها و ریاست شورای عالی قضایی شد، کم اهمیت است. وی افزود: برکناری صالح اللحیدان رئیس شورای عالی قضایی و انتخاب صالح بن حمید به جای او بعد از فتوایی که اللحیدان در باره شبکه های ماهواره ای صادر کرد قابل پیش بینی بود زیرا فتوایش شماری از اعضای خاندان حاکم را نیز در بر می گیرد.
الفقیه گفت: برخی از اعضای خاندان حاکم تعدادی از شبکه های ماهواره ای را در اختیار دارند که اللحیدان این شبکه ها را ابزاری برای گسترش فساد دانسته است. " الفقیه " اظهار داشت اللحیدان با فتوای اخیر خود دولت عربستان را در تنگنا قرار داد به همین علت دولت تصمیم گرفت او را برکنار کند اما برای رسیدن به هدف خود این مسئله را به پایان دوره چهارساله به تعویق انداخت چرا که دولت عربستان عادت کرده است هر چهار سال به طور ظاهری تغییراتی در کابینه و برخی سمت ها ایجاد کند. وی درباره اینکه چرا سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان ، با وجود اینکه برخی طرفهای عربی او را مسئول تنش در روابط با عربستان می دانند ، تغییر نکرده است گفت : حتی اگر سعود الفیصل از سمتش برکنار شود فقط شخص دیگری از خاندان حاکم جایگزین او خواهد شد. الفقیه افزود: این وزیران اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند که برخی از آنها به قطع رابطه با برخی طرف های عربی منجر شده است.
 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات