صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۵  ، 
کد خبر : ۷۷۸۶۰

هولوکاست دروغ بزرگ (بخش ‌هشتم)


پرسش8: چرا هیتلر برای فرونشاندن عطش آدم کشی خود به جان یهودیان افتاد؟ شاید یهودیان گناه کبیره ای مرتکب شده بودند که پروردگار می خواست از طریق هیتلر از آنها انتقام بگیرد؟
حکومت های استبدادی و خودکامه دوست دارند برای آنکه بتوانند مردم را به سوی خود بکشانند و احساسات آنها را در راه اجرای هدف‌های دیکتاتوری خویش بسیج کنند، همیشه یک دشمن خیالی بتراشند.برای هیتلر به وجود آوردن چنین دشمن تخیلی بسیار آسان بود. نه فقط خود او از کودکی یهودستیز بود، بلکه به خوبی می دانست که یهودآزاری در اروپا ریشه ای بسیار عمیق دارد و خیلی آسان می توان یهودیان را به صورت دشمن آلمان و بشریت و کل جهان معرفی کرد و افکار عمومی آلمان را علیه آنان شورانید. او به پروردگار ایمان نداشت و تصورات او از دنیای دین و مذهب اکیدا به دور بود و کاملا جنبه سکولار و ناسیونالیسم افراطی داشت.
هیتلر دارای اندیشه های پلید یهودستیزانه و نژادپرستانه بود که این گرایش ها را به تفصیل در کتاب نبرد من و سخنرانی‌ها و نوشته‌های خویش با صراحت بیان کرد. او در کتاب‌هایش «نژاد یهود» را بزرگترین خطر برای «نژاد برتر آریایی» معرفی کرد و از این رو قصد خود را در نابودی یهودیان توجیه کرد و هشدار داد که اگر یهودیان هرچه زودتر نابود نشوند، نژاد آریایی شدیدا لطمه خواهد دید.
با توجه به ریشه های عمیق گرایش های یهودستیزانه، هیتلر به آسانی می توانست ادعا کند که بحران اقتصادی و مالی آلمان نتیجه توطئه سرمایه داران و کسبه یهودی است. هیتلر ادعا می کرد که یهودیان در راس همه مکتب های ضد آریایی و ضد آلمانی از کاپیتالیسم تا مارکسیسم و از سوسیالیسم تا جنبش های دموکراسی و روشنگری قرار دارند و باید آنان را نابود کرد.
به ادعای هیتلر، یهودیان اقتصاد آلمان را در دست خود قبضه کرده بودند و این در حالی بود که همه کارخانه های تولیدی آلمان از کروپ و مانسمان گرفته تا هوخت و ب.آ.اس.اف در اختیار خود سرمایه داران آلمانی بود.
هیتلر به جنون مرامی دچار بود و در تداوم پدیده دیرین یهودستیزی کلیسای مسیحی (به خاطر آنکه یهودیان حاضر نبودند از دین خود دست بردارند و مسیحی شوند) و ارتباط تنگاتنگ آن با یهودستیزی مدرن، به ارتکاب آن جنایات دهشتناک علیه ملت یهود کشیده شد.
پاسخ ما به پاسخ آنها: سوال و پاسخ به سوال به گونه ای تنظیم شده که جنایات هیتلر تنها محدود به یهودستیزی با ماهیت نژادپرستانه و دیکتاتورمآبانه هیتلر گردد. در حالی که اولا جنگ جهانی دوم انبوهی از کشته ها و زخمی شدگان و اسیران را در تاریخ به خود اختصاص داده و مشهور است فقط تعداد کشته های جنگ جهانی دوم از تعداد کل کشته های جنگ های تاریخ بشریت تا پیش از عصر مدرن بیش تر بوده است. از سوی دیگر کشته شدگان دارای ملیت، مذهب و مرام‌های مختلفی بوده اند و تنها به یهودیان اختصاص ندارد. ثانیا عوامل مرگ ومیر نیز تنها کوره های آدم سوزی یا کار اجباری که مدعیان هولوکاست مطرح می کنند نبوده. مضافا اینکه تحقیقات علمی و دقیق کارشناسان از اردوگاه های تجمعی آلمانی‌ها حاکی است که در این اردوگاه‌ها، اتاق‌های گاز کشنده یا ابزارهای پیچیده برای کشتار جمعی وجود نداشته است.
محققان گفته اند که ظرفیت کوره های جسدسوزی برای سوزاندن اجسادی که به دلیل گرسنگی و بیماری جان خود را از دست داده بوده اند هم کافی نبوده نکته قابل توجه اینکه تمامی مدارک براساس گفته های شاهدان عینی است که غیرواقعی بودن شهادت های آنها نیز تایید شده است. اکنون آنچه تحقیقات کارشناسی شده درخصوص مرگ ومیرهای وسیع مطرح می کند این است که رفتار سبعانه نازی ها همراه شرایط غیرانسانی اردوگاه ها، سوءتغذیه، گرسنگی مفرط و مزمن، محرومیت از امکانات رفاهی، راهپیمایی های طولانی و بغرنج از اردوگاه تا محل کار و برخی از امراض همچون مالاریا، اسهال خونی و به ویژه تیفوس که در سال های آخر جنگ به طور گسترده ای در اردوگاه ها شیوع یافت در نهایت به مرگ هزاران نفر در این اردوگاه ها که هم یهودیان و هم غیریهودیان بودند، منجر شد.
ثالثا در پاسخ سوال فوق خودکامگی، باور نژادپرستانه به عنوان عامل اصلی یهودستیزی هیتلر ذکر شده است. تحقیقا بزرگ نمایی یک عامل برای توضیح رفتار هیتلر غیرعلمی و غیرواقعی است حقیقت امر این است که علاوه بر نگاه نژادپرستانه هیتلر، عوامل موثر و تعیین کننده دیگر در رفتار هیتلر وجود داشته است. از جمله محققان مکتب تاریخ حقیقی در بررسی های دقیق خود نشان دادند که علت اصلی حساسیت دولت آلمان در دوران جنگ نسبت به یهودیان در اثر جاسوسی و حمایت یهودیان از دشمنان آلمان بوده است. از نظر این تاریخ نگاران در طول جنگ جهانی دوم یهودیان خطر بالقوه ای برای فعالیت های جنگی این کشور محسوب می شدند همانطور که در ایالات متحده آمریکا آلمانی ها، ایتالیایی ها و ژاپنی ها دشمن محسوب می‌شدند. دلیل محکم چنین برداشتی از سوی نظام هیتلر همین بس که در اولین سال صدراعظمی هیتلر، نوعی اعلام جنگ ظاهری از سوی یهودیان علیه هیتلر صادر شده بود.
روزنامه دیلی اکسپرس در روز جمعه24 مارس1933 با انتشار گزارش ویژه ای از جنگ جمعی یهودیان علیه هیتلر خبر داد. در این گزارش، یهودیان با اعلام خطر از اعتقادات نژادی هیتلر اعلام می کنند که چهارده میلیون یهودی دنیا با اتحادی بی نظیر علیه آلمان هیتلری به جنگ برخواهند خاست اما اینکه چرا رهبران یهودی چنین رویارویی را با نظام هیتلری اعلام می کردند اکثر محققان متفق القولند که اساسا رهبران یهودی که در دستگاه هیتلری هم حضور داشتند دیدگاه مشترکی با ایده های هیتلری داشتند این وجه مشترک شامل جداسازی یهودیان از جوامع پیرامونی و مجبورکردن یهودیان اروپا به مهاجرت به ویژه مهاجرت به سرزمین فلسطین می باشد. در شماره قبل صبح صادق به این موضوع اشاره شد. عامل دیگری که نظام هیتلری را به عملکرد یهودیان حساس کرده بود، نقش مخرب آنها در عرصه اقتصاد و فرهنگ بود. در شماره های قبل نیز به مواردی از نقش یهودیان در اقتصاد و فرهنگ آلمان متذکر شده بودیم. تاریخ نگاران به صورت آمار اثبات کردند که نقش یهودیان در اقتصاد بیش از درصد جمعیتی آنان بوده به عنوان نمونه در سال1930 از 603کارخانه فعال آلمان در بخش فلزات، 346 مورد آن متعلق به یهودیان بوده است در بخش بانکداری نیز یهودیان ریاست و مدیریت اکثر بانک های معتبر وابسته به دولت آلمان را برعهده داشتند. جایگاه یهودیان در اقتصاد آلمان در کنار نابسامانی وسیع اقتصادی اجتماعی این کشور که خود عامل مساعد ظهور هیتلر در آلمان بود، نظام سیاسی نازی ها را به این نتیجه رساند که واکنش مناسبی را نشان دهند.
سومین دلیل حساسیت دولت نازی ها به یهودیان و به تعبیری رواج یهودستیزی در آلمان آموزه های مسیحیت که مملو از سرزنش های فراوان در حق یهودیت است از یک سو و حملات بی باکانه به اصول، عقاید، شخصیت ها، احزاب، افتخارات تاریخی و مفاخر مذهبی مسیحیان در بسیاری از روزنامه هایی که در مالکیت یهودیان بود و یا توسط سردبیران یهودی اداره می شد از سوی دیگر در تشدید دشمنی نازی ها با یهودیان موثر بود. در مجموع علی رغم همه عوامل ذکر شده اسناد تاریخی حاکی این حقیقت است که رهبران و شخصیت های برجسته ای در نظام هیتلری همکاری داشته و فرماندهان عالی رتبه یهودی در ارتش نازی ها فعالیت می کردند به عنوان نمونه و ورنرگولبرگ سرباز مشهود آلمانی که در دوره جنگ تصویر او به عنوان سرباز ایده آل ارتش آلمان منتشر و تکثیر می شده یک یهودی اصیل بوده است، علاوه بر او آرتور پسیک از رهبران نظامی مشهور آلمان، فرمانده نظامی پال آشر که چندین نشان نظامی از شخص هیتلر دریافت کرده بود و نیز دکتر الکه شرویتز از رهبران اس .اس که اردوگاه مجتمع سازی یهودیان در لنتاکایسرواله تحت نظات او بود، همگی یهودی بودند.
بنابراین باید گفت عطش آدم کشی هیتلر آنگونه که حامیان هولوکاست مصادره کردند نبوده بلکه نگاه نژادپرستانه وجه مشترک هیتلر و رهبران یهودی در آلمان بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات